امروز برابر است با :1403-05-06

بیماریهای رایج سگ

از آنجاییکه آشنایی با بیماریهای رایج سگ و علائم مهم آنها میتونه به تشخیص سریع و به موقع این بیماریها کمک کنه ما در این مقاله تصمیم گرفتیم درباره ی رایجترین بیماریهای سگ اطلاعاتی را به شما ارائه بدیم. پس برای کمک به حفظ جان سگتون حتما تا آخر این مقاله با ما باشید تا علائم شایعترین بیماری سگ و مریضیهایی که ممکنه از سگ به انسان منتقل شود را بشناسید.

سگها چه مریضیهایی میگیرند

متاسفانه این حیوانات دوست داشتنی هم مثل ما آدمها در معرض انواع بیماریهای مختلف هستند که به دلایلی مثل ضعف سیستم ایمنی، نامتعادل بودن محیط، تغذیه ی ناسالم، ژنتیک و… به آن دچار میشوند حالا وظیفه ی شما بعنوان سرپرست این حیوان چیه؟ اینکه علائم این بیماریها را شناخته و در صورت مواجه شدن با کوچکترین علامت سگتون را به نزدیکترین دامپزشکی محلتون ببرید که این امر هم مستلزم شناخت مراکز درمانی و کلینیکهای دامپزشکی در نزدیکی محل زندگیتون به همراه اطلاعات این مراکز است. ما برای اینکه شما بتوانید کلینیکهای دامپزشکی را راحت تر پیدا کنید لیست این مراکز درمانی را براتون جمع آوری کردیم و شما میتوانید خیلی راحت و سریع با کلیک بر روی لینک دامپزشکی ها به لیستی از دامپزشکیها در نزدیکی محل زندگیتون به همراه اطلاعات تماس و ساعت کاری این مراکز دست پیدا کنید.

شایع ترین بیماری های سگ

اجازه بدید همین اول مقاله خیال شما را بابت انتقال بیماری از سگ به انسان راحت کنیم میتوانیم بگیم که بیماری های سگ برای انسان انگشت شمار بوده و اگر نکات بهداشتی را رعایت کنید هیچ خطری شما را تهدید نمیکنه.

مثلا یکی از سوالات رایجی که خیلی از افراد با آن مواجه میشوند اینه که آیا موی سگ باعث بیماری میشود؟ در جواب این سوال باید بگیم که موی سگ به تنهایی آلرژی زا نیست و مشکلی برای ما آدمها نداره اما اگه حامل آلودگی یا پوست مرده باشه میتونه باعث آلرژی بشه برای همینه که میگیم اگه نکات بهداشتی را رعایت کنید میتوانید با خیالی آسوده در کنار سگتون زندگی کنید. حالا بریم سراغ بیماری های رایج سگ ها.

بیماریهای پوستی سگ

خاروندن بدن یک واکنش طبیعی در سگهاست که مثل همه ی جانداران اتفاق می افته اما وقتی طبیعیه که به دفعات زیاد سگ بدنش را نخارونه در غیر اینصورت حتما باید به رفتار سگتون توجه کنید و دیگر علائم را هم جدی بگیرید معمولا خارش سر و بدن سگ دلایل مختلفی داره و لازمه بعد از پیدا کردن دلیل این مشکل خیلی زود برای درمان آن اقدام کنید خارش بیشتر در سر و دم سگ رخ میده و شما میتوانید تمامی دلایل مربوط به خارش سگ را در مقاله ی خارش بدن سگ مطالعه کنید ما در این مقاله به معرفی تمامی دلایل خارش سگ به همراه علائم و نحوه ی درمان این بیماریها پرداخته ایم. قارچ پوستی، کچلی، جرب یا گال، زرد زخم، کنه و انگل هم از دیگر بیماریهای پوستی سگ است.

 

سرطان بیماری خطرناک در سگها

متاسفانه یکی از بیماریهای کشنده سگ انواع سرطانهایی است که سگهای نر و ماده با آن مواجه میشوند سرطان پروستات و بیضه در سگهای نر و سرطان رحم، تخمدان و سینه در سگهای ماده بیماریهایی است که سلامت سگها را تهدید میکنه و یکی از بهترین روشها برای جلوگیری از ابتلای سگ به این بیماریها و پیشگیری از بروز آن ها انجام عمل عقیم سازی است که خیلی از افراد تمایلی به انجام آن ندارند. شاید شما هم برای اینکه سگتون این عمل را انجام بده تردید داشته باشید برای همین اگه میخواهید یک تصمیم جدی برای انجام این عمل بگیرید بهتون پیشنهاد میکنیم بر روی لینک عقیم سازی سگ کلیک کنید تا بتوانید مقاله ای که در مورد این عمل، مزایا و معایب آن براتون آماده کردیم را بخوانید.

از دیگر بیماریهاي سگ که در صورت درمان نشدن میتونه جون سگ را به خطر انداخته و باعث تلف شدن این حیوان بی گناه بشه میتوانیم به بیماری سگ پاروا، لایم، هاری، کرم قلب و… اشاره کنیم. یکی از بیماریهای کشنده سگ که میتونه موجب مرگ توله سگ ها بشه و در صورت مواجه شدن با آن خیلی زود برای درمان بیماری توله سگ اقدام بشه عفونتهای روده ای و گوارشی این حیوانه.

علائم سگ مریض

از مهمترین علائم سگی که بیمار شده میتوانیم موارد زیر را نام ببریم.

  • سرفه
  • ضعف
  • عطسه
  • تب و لرز
  • بی حالی
  • استفراغ
  • افسردگی
  • کم اشتهایی
  • قرمزی چشم
  • ادرار بیش از حد
  • آبریزش از دهان
  • یبوست یا اسهال
  • خارش شدید بدن
  • تغییر در خلق و خو
  • تنفس تند و صدادار
  • ترشحات چشم و بینی

بیماری های عفونی سگ

بیماریهای عفونی یکی از رایجترین مریضیهای سگ بوده که باید آن را جدی بگیرید در غیر اینصورت مشکلات جبران ناپذیری برای سگ ایجاد میشه معمولا بیماریهای عفونی با علائمی مثل استفراغ، اسهال، درد شکمی، بی حالی و از دست دادن اشتها همراهه و دلیل آن میتونه خوردن آب یا غذای آلوده، استشمام هوای آلوده و انتقال بیماری از سگ مبتلا باشه. از جمله بیماریهای عفونی در سگها میتوانیم به پارا آنفلونزا، هپاتیت، هاری، آنفلونزای سگی، کنل کاف، کرم قلب، لایم، دیستمپر و پارو ویروس اشاره کنیم.

ما به هیچ عنوان درمان خانگی عفونت سگ را پیشنهاد نمیکنیم و از شما میخواهیم برای درمان بیماری های شایع توله سگ یا بیماری های سگ هاسکی، شیتزو و دیگر نژادهای این حیوان با وفا آن را به کلینیک دامپزشکی ببرید.

 بیماریهای روحی روانی سگها

شاید براتون جالب باشه اما سگها هم میتونند به بیماریهای اعصاب و روان مبتلا شوند. بیماری پارانویا سگ، افسردگی، اختلالات اضطرابی، وسواس، شیزوفرنی، اختلالات دو قطبی، هالوسینیشن و دیولژن از مهمترین بیماریهای روحی و روانی سگهاست.

معمولا بیماریهایی از این دست با علائمی مثل خوابیدن زیاد، پنهان شدن، از دست رفتن هیجان و گاز گرفتن همراهه اما شما قطعا با مشاهده ی این علائم نمیتوانید نوع بیماری را تشخیص بدید و برای همین باید با یک دامپزشک مشورت کنید.

کلام آخر:

ازتون ممنونیم که ما را تا آخر این مقاله همراهی کردید امیدواریم الان که با بیماریهای سگ آشنا شده اید بدونید که هرگونه علامت غیرعادی در رفتار یا بدن سگ میتونه نشانی از یک بیماری باشه که اگه به آن بی توجه باشید یعنی با جان حیوان دلبندتون بازی کردید. پس بار دیگر از شما میخواهیم در صورت بروز هر علامت غیر عادی در حیوان با کمک لینکی که در ابتدای مقاله براتون قرار دادیم در اسرع وقت سریعترین دامپزشکی محل خودتون را پیدا کرده و حیوان خانگیتون را به آنجا ببرید. لازمه بدونید با کلیک بر روی این لینک میتونید به پت شاپها، مراکز واکسیناسیون، پانسیون، مراکز تربیت سگ و… هم دسترسی داشته باشید.

اشتراک گذاری