امروز برابر است با :1403-02-11

3 غذایی که اگر دیابت دارید نباید با معده خالی بخورید

صبحانه، برای اکثر افراد، شامل نان تست کره و میوه ها یا آب میوه است. اما اگر حتی اندکی به سلامتی خود اهمیت می دهید، باید بدانید که به گفته کارشناسان، میوه ها جزو سه تا از بدترین غذاها برای شروع روز هستند. اوایل صبح، معمولاً قند خون به دلیل تغییرات هورمونی کنترل نمی شود. بنابر این، میوه‌ ها، عسل و بیسکویت‌ ها بدترین غذاها برای شروع روز هستند.

اما فقط اینها نیستند، حتی نان ها، نان تست، آب میوه و غیره می توانند بر سطح قند خون تأثیر منفی بگذارند و باید از مصرف آنها اجتناب شود.

از هر غذایی که قند موجود در آن به سرعت آزاد می شود (غذای با شاخص گلیسمی بالا) باید اجتناب شود، به ویژه معده خالی. قند بدن را افزایش می دهد و کنترل قند را مختل می کند.

غذاهایی که برای شروع روز باید از آنها پرهیز کنید

1) نان سفید یا کامل دارای شاخص GI بالایی است و غذاهای بسیار فرآوری شده و بدون مواد مغذی و فیبر هستند.
2) آب میوه ها (تازه یا بسته بندی شده) مملو از قندهای طبیعی هستند. آنها دارای مقدار زیادی ویتامین، مواد معدنی و فیبر هستند. میوه کامل را می توان بعداً به عنوان میان وعده میان وعده مصرف کرد.
3) دانه‌های ذرت / میله غلات / میسلی: اگر چه این غذاها به عنوان غنی از پروتئین یا بدون قند افزوده برچسب‌ گذاری شده‌ اند. معمولاً این محصولات حاوی قند بالایی هستند.

اگرچه میوه‌های کامل حاوی فیبر هستند، فرآیند آب‌گیری آن را از بین می‌ برد و ذخیره غلیظی از قند باقی می‌ ماند که می‌ تواند سطح قند خون را به سرعت افزایش دهد. آب‌ میوه می‌ تواند منجر به افزایش ناگهانی سطح قند خون شود، زیرا فاقد فیبر برای کند کردن جذب قند است.

علاوه بر این، وقتی با معده خالی خورده م ی‌شوند، شیرینی‌ ها و محصولات پخته شده شیرین مانند کروسانت، کلوچه، و رول‌ های شیرین مخصوصاً برای افراد مبتلا به دیابت یا پیش دیابت خطرناک هستند، زیرا حاوی قندهای افزوده و کربوهیدرات‌ های تصفیه‌شده بالایی هستند.

چه جایگزین هایی را می توانید انتخاب کنید؟

با انتخاب رژیم غذایی آگاهانه، افراد مبتلا به دیابت یا پیش دیابت می توانند قند خون خود را بهتر تنظیم کنند و از سلامت کلی خود حمایت کنند.

1) آجیل و دانه ها
2) هر موردی که بر پایه عدس باشد.
3) برای کسانی که صبحانه می خورند، انتخاب خوبی پروتئین همراه با کربوهیدرات است.

انتخاب وعده‌ های غذایی متعادل و میان‌ و عده‌هایی که شامل پروتئین‌ های بدون چربی، چربی‌ های سالم، کربوهیدرات‌ های غنی از فیبر و سبزیجات فراوان هستند، کلیدی برای مدیریت موثر سطح قند خون در طول روز است.غلات کامل، غلات کم قند، میوه های کامل در حد اعتدال، یا میان وعده های سالم تر مانند آجیل و دانه ها ترجیح داده می شوند زیرا دارای مواد مغذی بالایی هستند و کمتر مستعد ایجاد نوسانات شدید در سطح قند خون هستند.

اشتراک گذاری