امروز برابر است با :1403-02-20

بدن این مرد بلژیکی به تنهایی الکل تولید می کند !

یک مرد بلژیکی به دلیل یک بیماری نادر پزشکی به نام سندرم الکل سازی خودکار (ABS) از اتهامات رانندگی در حالت مستی تبرئه شد. این وضعیت غیر معمول منجر به علائمی می شود که می تواند حالت مستی را تقلید کند.

به گزارش رویترز به گفته وکیل او، شغل این مرد در یک کارخانه آبجو سازی “تصادفی عجیب” بود. با این حال، سه معاینه پزشکی مستقل تشخیص او را به ABS تایید کرد.

رسانه‌های محلی اعلام کردند که قاضی خاطر نشان کرد که این مرد در زمان توقف ترافیک هیچ نشانه‌ ای از مصرف الکل نداشت.

پزشکان سندرم الکل سازی خودکار را به عنوان یک بیماری نادر طبقه بندی کرده اند که در آن بدن در دستگاه گوارش خود اتانول تولید می کند. این فرآیند شامل تبدیل کربوهیدرات ها به الکل از طریق تخمیر توسط میکروبیوتاهای ساکن در دستگاه گوارش است.

ABS چه کسانی را تحت تاثیر قرار می دهد؟

این بیماری می‌ تواند افراد را در هر سن یا جنسیتی تحت تاثیر قرار دهد، اما در افراد مبتلا به دیابت، چاقی یا شرایطی که بر سیستم ایمنی یا سلامت روده تأثیر می‌ گذارد، شایع‌ تر است.

افرادی که دارای پلی مورفیسم های ژنتیکی ADH (الکل دهیدروژناز) و ALDH (آلدهید دهیدروژناز) هستند، متابولیسم اتانول را دشوارتر می دانند، که می تواند علائم مصرف الکل را بدتر کند. بنابراین، تعامل بین ژن‌ های ADH و ALDH و پلی‌ مورفیسم‌ های آن‌ ها می‌ تواند به شدت و توسعه ABS کمک کند.

چگونه ABS منقبض می شود؟

ABS در بزرگسالی زمانی ایجاد می شود که عدم تعادل یا رشد بیش از حد برخی از میکروارگانیسم های تخمیری، به ویژه مخمرهایی مانند ساکارومایسس سرویزیه، در روده کوچک وجود دارد. این محیط میکروبی غیر طبیعی منجر به تخمیر کربوهیدرات‌ های رژیم غذایی به اتانول می‌ شود و اثراتی شبیه مصرف الکل ایجاد می‌ کند.

علائم و نشانه ها چه هستند؟

علائم و نشانه‌ها مشابه علائم مصرف با الکل است، این علائم شامل افزایش سطح الکل خون است که منجر به اختلال در گفتار، گیجی و برافروختگی پوست می‌ شود. افراد مبتلا به این بیماری ممکن است علائم گوارشی مانند نفخ، نفخ و اسهال را نیز تجربه کنند.

چگونه می توان ABS را مدیریت کرد؟

به منظور کاهش سوبستراهای ارائه شده توسط غذا برای تخمیر در روده، پزشکان توصیه می کنند که تغییراتی در رژیم غذایی معمولی ایجاد کنید (به عنوان مثال، می توان تصمیم گرفت مصرف کربوهیدرات ها و قندها را محدود کنید).

در برخی موارد، به افراد داروهای پروبیوتیک ضد قارچ برای بازگرداندن سطوح طبیعی داده می‌ شود، زیرا عدم تعادل آنها واقعاً آنها را بیش از حد است و منجر به مقادیر زیادی اتانول می‌ شود. با این حال، برخی از آنتی بیوتیک ها نیز وجود دارند که برخی از مخمرها یا باکتری های خاص را که مسئول تولید بیش از حد الکل هستند، هدف قرار می دهند. همچنین درمان هر مشکل سلامتی دیگری که باعث ایجاد سندرم الکل سازی خودکار مانند دیابت یا اختلالات نقص ایمنی می شود، بسیار ضروری است.

اشتراک گذاری