امروز برابر است با :1403-02-13

علائم و نشانه خیانت مردان + تشخیص حالات مرد بعد از خیانت

علائم و نشانه های خیانت در مرد متاهل به همسرش و چگونگی تشخیص حالات مرد بعد از خیانت کدامند ؟ روانشناسی تشخیص احساس و ویژگی های آنها از روی چهره و … امکانپذیر است؟ امروزه در رابطه های زناشویی که در اطراف مان و شبکه های اجتماعی می بینیم همواره بسیاری از خانم ها و آقایان با خیانت مواجه می شوند. از این رو با روش تشخیص خیانت مردان به راحتی می توانید علائم و نشانه های خیانت کردن همسرتان را متوجه شوید.

حتی بسیاری از افراد با داشتن آگاهی از روش تشخیص خیانت مردان با اقدام به موقع می ‌توانند در بسیاری از اوقات از وقوع خیانت جلوگیری کنند.
گرچه می‌توان گفت دلایل خیانت در مردان متفاوت است ولی علایم خیانت در مردان در اکثر مواقع مشابه هستند.

بی میلی در روابط جنسی، بی تفاوتی نسبت به امور مشترک زوجین، سردی در روابط عاطفی، مخفی کاری و زیاد شدن جلسات کاری شبانه، فراری بودن از محیط خانه، محبت یا خشم غیر متعارف و… از جمله نشانه‌های خیانت است. البته صرف مشاهده این نشانه‌ها نباید نسبت به شوهر خود بدبین شوید.
در اینگونه موارد بهتر است بعد از بررسی نشانه های مردی که خیانت می کند در اولین گام به ریشه یابی مشکلات و یافتن دلایل کاهش روابط عاطفی و احساسی پرداخته شود.

علائم و نشانه های خیانت مردان چیست ؟

عدم برقراری ارتباط چشمی

برخی از افراد بخاطر شرمندگی از رفتار اشتباه خود طاقت نگاه کردن به چشمان فرد مقابل خود که زمانی او را دوست داشته اند ندارند و نمی توانند به چشمان وی زل بزنند و ارتباط برقرار کنند که این نیز به عنوان نشانه ای از کاهش علاقه و یا خیانت همسر به شمار می آید.

پنهانکاری

این فرد در مورد تلفن همراه خود حساس است و او را از خود به هیچ وجه جدا نمی کند و هر وقت از او سوال هایی در مورد تلفن همراهش می پرسید او شما را دست به سر می کند.

محبت یا خشم ناگهانی

ارتباط با فرد دیگری خارج از چهارچوب می‌تواند موجب به وجود آمدن خشم یا احساس گناه در فرد بشود که این احساس گناه را شخص به شکل های متعددی از خود آشکار می کند.

برخی اوقات بعد از ارتباط جنسی شخص احساس گناه می کند و برای جبران کردن آن به شکل غیر معمول به شریک زندگی خود محبت می کند. از طرفی دیگر امکان دارد شخص احساس گناه را گردن فرد دیگری بیاندازد و با پرخاشگری به همسر خود اضطراب خود را کاهش بدهد.

وقت «ما»به وقت «من» تبدیل می‌شود.

زوج‌های خوشبخت دوست دارند وقت‌شان را با هم سپری کنند. آن‌ها دوست دارند با هم حرف بزنند، فیلم ببینند، و حتی بازی کنند. گاهی، فقط کنار یکدیگر می‌نشینند، و در حالی که یکی‌شان کتاب می‌خواند دیگری مشغول تماشای تلویزیون است. این یعنی با هم بودن، و اگر شوهرتان دیگر دلش نخواهد با هم باشید، رفتارش این را نشان خواهد داد. زمانی را که در رختخواب کنار شما سپری می‌کرد به زمان تنهایی در اتاقی دیگر تبدیل خواهد شد، که قطعا حاکی از آن است که مشکلی به وجود آمده است.

حساس انرژی و شادابی غیر معمول

فرد ممکن است به دلیل شروع رابطه جدید احساس خوبی داشته و مانند یک نوجوان احساس قوی بودن کند و از پس مشکلات برآید. این شادی با حالت‌های روزمره فرد سنخیتی ندارد و متفاوت است. در این مواقع بیشتر از پیش به تیپ و ظاهر خود اهمیت می‌دهد؛ به طور کلی متوجه تغییرات بارز رفتاری و شخصیتی در او می‌شوید.

فراموش کاری

مرد ممکن است تاریخ های مهم مانند روز تولد همسر ، سالگرد ازدواج و … را فراموش کند یا مثل سابق برای شما هدیه نخرد و به شما توجه نکند . علاوه بر این ها کم تر از قبل با شما در رابطه با مسائل خود صحبت کند.

ترجیح می دهد همیشه تنها به سفر برود

همانطور که گفته شد نشانه خیانت شوهر بسیار پیچیده نیست و با کمی تامل قابل تشخیص است به طور مثال بعضی از مشاغل نیازمند مسافرت کردن هستند، اما اینکه فرد به تنهایی به این مسافرتها برود الزامی نیست.

شوهرتان ممکن است به دروغ بگوید که این یک سفر کاری است و باید به تنهایی بگذرانم در حالیکه امکان حضور شما در این سفر با وی میسر است اگر با شـما وقت نمی‌گذراند، پس وقتش رابا چـه کسی سر می کند؟

کاهش پیدا کردن صحبت با شما

هنگامی که شوهر مسائل کوچک را در محیط کارش برای شما بازگو نمی کند این نشانگر خوبی نیست. به دلیل این که معمولاً مردها علاقه دارند که از موفقیت های خود برای شریک زندگی تعریف کنند و اگر همسرتان از این موضوع دست کشیده است یا مبتلا به بحران شده یا پای زن دیگری در میان است.

خط موبایل دیگری می‌خرد

اکثر زنان حتی متوجه این قضیه نمی‌شوند، اما اگر شوهرتان یک گوشی موبایل جدید و قشنگ خریده است، بهتر است چک کنید ببینید دو سیم کارت دارد یا نه. اگر دارد، شماره‌ی دوم را برای چه کاری می‌خواهد، و چرا آن شما را با شما در میان نگذاشته است؟ این نشانه‌ای حتمی است که رازهای بسیار جدی و مهمی را از شما پنهان می‌کند – که یکی از آن‌ها احتمالا زن دیگری است.

خودشیفتگی

برخی از مردانی که دچار خودشیفتگی هستند فکر می کنند لیاقت آن ها بیشتر از یک زن و یک رابطه است . در نتیجه ممکن است به سراغ رابطه دیگری روند و این کار را بار ها انجام دهند.

علت خیانت مردان چیست ؟

  • نرسیدن به بلوغ فکری در مردان
  • اعتیاد به مواد مخدر یا مشروبات الکلی
  • عدم رضایت از خود
  • پایان دادن به زندگی و رابطه مشترک
  • عدم حضور در اجتماع و نداشتن روابط کافی
  • احساسات و تصمیمات هیجانی و لحظه ای
  • آسیب های دوران کودکی
  • خودخواه بودن و تفکرات غیر معقول
  • کم توجهی زن به رابطه
  • تنوع طلبی اصلی ترین علت خیانت مردان
  • عدم رضایت از رابطه ی زناشویی
  • رفتار و برخورد نامناسب زن با مرد
  • عدم علاقه به همسر
  • ازدواج اجباری
  • وابستگی بیش از اندازه زن به مرد
  • استقلال بیش از اندازه زن
  • برخی اختلالات روحی
  • احساس ناامنی در رابطه
  • جلب توجه زن توسط خیانت
  • دوستان ناباب
  • تلافی و انتقام
  • شرایط جامعه

برخورد با خیانت مردان

از قدیم گفته اند زمان حلال مشکلات است. شاید خیانت به سادگی قابل چشم پوشی کردن و بخشش نباشد اما زمان دادن به خود و همسرتان می تواند اوضاع را آرام تر کرده و تنش ها را کاهش دهد تا بتوانید در شرایطی مناسب به تصمیم گیری بپردازید.

بهتر است مدتی از مرد خیانتکار فاصله گرفته و بر روی خودتان و خواسته هایتان تمرکز کنید و به خود اجازه فکر کردن و تصمیم گیری دهید. با این کار به همسر خود نیز فرصتی می دهید تا به کار های خود و مشکلاتی که به وجود آورده و عواقب آن ها بیاندیشد.

برای خیانت مردان از مشاوران کمک بگیرید

خیانت مردان همیشه برای زنان دردناک است و ناراحتی و فشار روانی زیادی را برای آنان به وجود می‌آورد. شما می‌توانید با آگاهی از راهکارها و اصول صحیح، از خیانت همسرتان جلوگیری کنید. به منظور کاهش و از بین بردن بی وفایی مردان می‌توانید از مشاوره خیانت استفاده نمایید.
همچنین در صورتی که با خیانت همسرتان مواجه شدید، با کمک روانشناس بهترین تصمیم را اتخاذ نمایید. به این صورت می‌توانید بسیاری از مسائلی که به نظر حل نشدنی هستند را پشت سر بگذارید.

اشتراک گذاری