امروز برابر است با :1403-02-06
خوردن میان وعده آخر شب

آیا خوردن میان وعده آخر شب واقعا برای شما مضر است؟

مجله چرخونکی : متخصصان تغذیه معتقدند میان وعده آخر شب برای سلامتی مضر است و باعث افزایش وزن می شود. به گفته آن ها، همه میان وعده های آخر شب را باید با احتیاط میل کرد. از طرف دیگر، برخی از کارشناسان معتقدند که میان وعده آخر شب متابولیسم شما را افزایش می دهد و به سوزاندن کالری کمک می کند. برای آنها کالری یک کالری است مهم نیست چه زمانی آن را می خورید. خب، حق با کیست؟

خبر بد برای اسنک های آخر شب

مطالعات متعدد تغذیه ثابت کرده است که خوردن در شب باعث افزایش وزن و همچنین تغییرات هورمونی و متابولیک منفی می شود. این برای افراد سالم نیز صدق می کند.بدن شما یک ساعت درونی دارد که معمولاً از شما می‌خواهد در روز بیدار باشید و در شب بخوابید.

به همین دلیل، غذایی که در «ساعت‌های عادی بیداری» می‌خورید، بسیار سریع‌تر از غذایی که در ساعت 3 صبح می‌خورید، زمانی که ساعت بدن شما در حالت خواب است، متابولیزه می‌شود. کبد شما همچنین در طول روز خیلی سریعتر چربی ها را جذب می کند، بنابراین وقتی در شب غذا می خورید، بیشتر آن چربی ذخیره می شود و باعث افزایش وزن می شود.

چه ساعتی از شب باید از خوردن دست بکشید؟

وعده غذایی اصلی خود را ساعات منظم میل کنید. پس پیش بروید و یک ناهار مقوی بخورید. بعد از ساعت 3 بعد از ظهر، بیشتر هورمون هایی که از ریتم طبیعی شبانه روزی شما پیروی می کنند، ساعت بدن شما، شروع به کاهش می کنند، زیرا بدن شما برای پایان روز آماده می شود.

بعلاوه، اکثر متخصصان خوردن بعد از ساعت 7 بعد از ظهر را توصیه نمی کنند، زیرا بیشتر جویدن در اواخر شب بیشتر از گرسنگی با هوس خوردن ارتباط دارد. این بدان معنا نیست که اگر به طور ضروری گرسنه هستید و قبل از ساعت 7 بعد از ظهر فرصتی برای غذا خوردن ندارید، باید خود را گرسنه نگه دارید.

اما، اگر یک میان وعده آخر شب می خورید

بدیهی است که همه میان وعده های آخر شب یکسان ایجاد نمی شوند. اگر به دلیل گرسنه بودن نمی توانید بخوابید و به دلیل ابتلای شما به این غذاها، چیزی بخورید که خیلی شیرین، شور یا غنی نباشد و کمتر از 150 کالری داشته باشد. یک تکه میوه، یک لیوان شیر کم‌چرب یا ماست کم‌چرب (مطمئن شوید مملو از شکر نباشد)، یک یا دو مربع شکلات تلخ یا یک میان‌ وعده با فیبر بالا میل کنید (مجدداً میزان قند آن را بررسی کنید).

میان وعده های آخر شب که باید از آن اجتناب کنید شامل غلات، بستنی، سیب زمینی سرخ کرده، همبرگر، نوشابه اساساً هر چیزی که قند و چربی بالایی دارد. و به غذاهایی بچسبید که باعث پرخوری نمی شوند، مانند چیپس و کلوچه هر چیزی که می دانید پس از باز کردن دریچه ها نمی توانید از خوردن آن دست بکشید! حتی بهتر از آن، برای جلوگیری از وسوسه های آخر شب، غذای ناسالم را در خانه نگذارید.

اگر مجبورید تا آخر شب غذا بخورید، یک میان وعده کوچک و سالم میل کنید. شما بهتر می خوابید و بدن شما (مخصوصاً دور کمر) از شما تشکر خواهد کرد!

اشتراک گذاری