امروز برابر است با :1403-02-13

بهترین زمان عمل زیبایی واژن + عوارض مراقبتهای بعد از عمل

بهترین زمان عمل زیبایی واژن , عوارض بعد از عمل جراحی تنگی واژن , راه رفتن , خونریزی , خارش , ترشحات و همچنین در زمان پریودی چیست ؟مراقبتهای بعد از عمل زیبایی واژن کدامند؟ لابیاپلاستی نوعی عمل جراحی زیبایی مخصوص زنان است که، جراح شکل ظاهری لبه داخلی و یا لبه بیرونی واژن را تغییر می دهد و بهبود می بخشند. بر اساس آمار بیشتر خانم هایی که متقاضی عمل لابیاپلاستی هستند، مایل هستن اندازه و یا طول لبه داخلی واژن خود را کاهش دهند.

اگرچه تا کنون از نظر تئوری، اندازه مشخصی برای لبه واژن تعریف نشده است، اما بهترین حالت برای اکثر زنان، حالتی است که لبه داخلی واژن از لبه بیرونی آن بیرون نزند.

دلایل انجام عمل زیبایی واژن

بزرگی لابیای کوچک باعث درد و سوزش واژن موقع نزدیکی، ورزش یا پوشیدن بعضی از لباسهای تنگ می شود. این جراحی به دلایل زیر نیز انجام می شود:

  • رفع تیرگی لبه های داخلی واژن
  • رفع درد، سوزش و خارش واژن
  • اصلاح مسیر ادرار
  • خروج بهتر ترشحات واژن
  • درمان عفونت های مکرر ادراری و واژینالی
  • برابری اندازه لابیاهای نامتقارن
  • افزایش اعتمادبنفس جنسی و ارگاسم بهتر بدلیل رفع دردهای مقاربتی که ناشی از بزرگی لابیا مینور هستند نیز از دیگر دلایل لابیاپلاستی است.

جراحی واژینوپلاستی

یکی دیگر از اعمال جراحی زیبایی زنان جراحی واژینوپلاستی می باشد. در حقیقت با افزایش سن و گذشت زمان واژن خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد. به منظور جلوگیری از این عارضه انجام تمرینات کگل با مشورت متخصص زنان می تواند کمک بسزایی در بهبودی فرد داشته باشد اما در مواردی این گونه فعالیت ها موثر نبوده و حتی می تواند تاثیر منفی بگذارد.

خوشبختانه امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی در حیطه پزشکی روش های بسیاری وجود دارد که می تواند به رفع مشکلات کمک نماید که یکی از این روش ها جراحی واژینوپلاستی می باشد. جراحی واژینوپلاستی اغلب به منظور سفت یا تنگ کردن واژن انجام می شود.

دلایل انجام جراحی واژینوپلاستی

عواملی مختلفی مانند زایمان و روند پیری باعث سستی عضلات واژن می شود. برای بسیاری از زنان، این امر تا حدی باعث کاهش لذت جنسی برای خود و همسر آنها می شود.

عمل واژینوپلاستی که گاهی اوقات به آن سفت شدن واژن نیز گفته می شود. یک عمل نسبتاً ساده است که جهت رفع این گونه مشکلات انجام می گردد. این جراحی تحت بیهوشی عمومی انجام می شود و از آنجایی که اکثریت مواقع از بخیه های جذبی در حین جراحی استفاده می شود نیازی به کشیدن بخیه ها نخواهد بود.

مراقبتهای بعد از عمل زیبایی واژن

برای کاهش درد و التهاب باید قرصهای مسکن، کرم ترمیم کننده لابیاپلاستی، آنتی بیوتیکها و … را که جراح تجویز کرده مصرف کنید. نکات زیر را نیز باید رعایت کنید:

  • تمیز و خشک نگه داشتن ناحیه تناسلی
  • استفاده از کمپرس یخ برای کاهش درد و تورم
  • نپوشیدن لباس زیر تنگ
  • داشتن رژیم غذایی مناسب و خوردن آب فراوان برای جلوگیری از یبوست
  • دوش نگرفتن 2 تا 3 روز پس از جراحی
  • قرار دادن پاها به حالت L موقع خوابیدن برای کاهش فشار روی واژن
  • عدم استحمام طولانی، نشستن در وان یا رفتن به استخر تا بهبودی کامل

تا یک ماه نباید کارها یا ورزشهای سنگین انجام دهید و برای شروع رابطه جنسی واژینالی یا مقعدی باید 6 تا 8 هفته صبر کنید.

چرا زنان به دنبال عمل زیبایی واژن هستند؟

آناتومی شکل لابیا در زنان و دختران به صورت قابل توجهی با یکدیگر متفاوت است و می تواند در طول زمان به ویژه پس از زایمان تغییر کند. لب های واژن بزرگ یا ناهموار میتواند مشکلات مختلفی را برای خانم ها ایجاد کند.
بافت عضلانی بیش از حد یا ناهموار و چین و چروک های زیاد برای بسیاری از خانم ها یک مسئله در مورد زیبایی شان به شمار میرود. معمولا زنانی که از اندازه و شکل لابیای خود ناراضی هستند به دلیل کاهش اعتماد به نفس یا خجالت در مقابل شریک جنسی و یا حتی درد در هنگام مقاربت جنسی توانایی برقری یک ارتباط باکیفیت و لذت بخش را از دست میدهند.

لابیای ( لب های واژن ) بزرگ وقتی که یک خانم کت و شلوار تنگ یا بیکینی می پوشد نمود پیدا می کند. که این امر باعث می شود فرد برای رهایی از این نگرانی دائما از لباسهای آزاد استفاده کند که محدودیت های زیادی در انتخاب لباس مورد علاقه اش برای وی ایجاد میکند. برای برخی افراد مشکل کمی پیچیده تر است و لب های واژن بزرگ باعث تحریک مزمن و ایجاد ناراحتی در هنگام کار، تمرین و حتی انجام وظایف زندگی روزمره می شود، که البته تمامی این مشکلات و نگرانی ها با عمل رایج لابیاپلاستی که عموما توسط متخصص زنان بصورت سرپایی انجام می گیرد قابل حل است.

لابیاپلاستی با لیزر چگونه است؟

این روش طبق نظر دکتر جراح زنان خوب شهرک غرب یکی از پرطرفدارترین روش های جراحی است که برای بهتر شدن ظاهر لابیاهای بزرگ و بیرون زده بکار برده می شود در این روش با کمک لیزر لابیاها بریده می شود و با همان لیزر هم سر عروق خونریزی دهنده کو …… می شوند.

در بعضی نقاط که نمی توان با لیزر این کار را کردبخیه های کوچک با نخ های قابل جذب لیزری ۳ صفر یا ۴ صفر در ناحیه زده می شود لابیا پلاستی با لیزر روشی است که برای خانم هایی که می خواهند لابیاهای کوچکی که از لابیاهای بزرگ بیرون زدل و ظاهر ناهمگون و نامناسبی دارد را ترمیم کنند و بهبود ببخشند.

مزایای لابیاپلاستی با لیزر

در لابیاپلاستی به کمک لیزر به علت اینکه جانشین تیغ جراحی لیزر خواهد بود برش هماهنگ تر و شکیل تر است و خانم به علت اینکه این عمل کاملاً سرپایی رخ می دهد.(معمولاً در مطب)

احساس رضایت و شعف بیشتری خواهد داشت. این تقارن و یکدستی معمولاً حفظ می شود مگر در موارد کمی که عروق حساس خونی در ناحیه لابیا باز می شود و پزشک نمی تواند با لیزر اقدام به کوآگولاسیون(بستن سر عروق) کند و لذا از بخیه های کوچک قابل جذب در این ناحیه استفاده می کند. در این روش خانم خون کمتری از دست می دهد.

به طور کلی می توان خاطرنشان کرد که ما میخواهیم با این روش رضایتمندی بیشتری فرد داشته باشد و همچنین درد و کم خونی کمتری پس از عمل داشته باشد. وقتی خانم خون کمتری حین عمل لابیاپلاستی از دست بدهد احساس تپش قلب سبکی سر و سردرد هم پس از عمل کمتر خواهد بود.

اشتراک گذاری