امروز برابر است با :1403-02-16

هر آنچه باید در مورد میکرودرم ابریژن برای داشتن پوستی صاف تر بدانید

بافت زبر و چهره ناصاف دو مورد از بزرگترین شکایات افراد در مورد پوستشان است و میکرودرم ابریژن درمانی است که می تواند هر دو را در یک لحظه هدف قرار دهد. این فرآیند کم تهاجمی شامل از بین بردن سلول‌ های مرده پوست با یک دستگاه خاص که  پوست را صاف و درخشان می‌ کند استفاده می شود.

این همه چیزهایی است که باید درباره میکرودرم ابریژن بدانید

میکرودرم ابریژن چیست؟

میکرودرم ابریژن یک درمان غیر جراحی و ملایم است که در آن یک دستگاه ساینده ملایم لایه بالایی پوست را لایه برداری می کند تا سلول های مرده پوست را از بین ببرد. بعد از یک بار درمان، پوست ظاهری صاف و درخشان‌ تر پیدا می‌ کند و با درمان‌ های مداوم می‌ توانید شاهد بهبودی در رنگ کلی آن باشید.

این نوع جوان‌ سازی پوست برای درمان خفیف، تغییر رنگ، آسیب‌ های ناشی از نور خورشید استفاده م ی‌شود و می‌ تواند به بهبود عملکرد سایر داروهای موضعی برای بهبود سلامت پوست کمک کند. می تواند رنگ و بافت کلی پوست را تجدید کند و ظاهر پوست تحت تأثیر قرار گرفتن در معرض آفتاب، چین و چروک، آکنه و سایر شرایط را بهبود بخشد.

فواید میکرودرم ابریژن

  • فوراً رنگی صاف تر ایجاد می کند.
  • پوست را درخشان تر نشان می دهد.
  • رنگ ناهموار، از جمله لکه های خورشیدی مرتبط با آکنه را هدف قرار می دهد.
  • به افزایش گردش سلولی پوست کمک می کند.
  • منافذ را برای کسانی که مستعد آکنه هستند باز می کند.
  • به محصولات دیگر اجازه می دهد تا عمیق تر جذب شوند تا کارایی را بهبود بخشند.
  • ظاهر خطوط ریز و چین و چروک را به حداقل می رساند.

انواع میکرودرم ابریژن

این درمان معمولاً روی صورت انجام می شود، اگر چه می توانید آن را در سایر قسمت های بدن نیز انجام دهید. همچنین با چند نوع مختلف میکرودرم ابریژن مواجه خواهید شد:

الماسی

در این روش میکرودرم ابریژن از یک گرز با نوک الماس برای برداشتن و جارو برقی پوست اضافی مرده استفاده می شود. به نوعی مانند استفاده از یک کاغذ سنباده بسیار بسیار ریز است.

کریستالی

میکرودرم ابریژن کریستالی، کریستال‌ های ریز را از طریق لوله‌ای پرتاب می‌ کند که سلول‌ های مرده پوست را از بین می‌ برد. در همین حال، بخش خلاء پوست مرده، زباله‌ ها و کریستال‌ ها را مکش می‌ کند مانند نوعی سندبلاست.

هیدرودرم

هیدردرم ابریژن لایه برداری را با هیدراتاسیون ترکیب می کند. در عین حال این دستگاه سلول های مرده پوست را از بین می برد، یک سرم آبرسان به پوست تزریق می شود.

چه کسانی باید میکرودرم ابریژن کنند؟

اگر هدف نهایی شما داشتن پوستی صاف، درخشان و سالم است، میکرودرم ابریژن یک گزینه عالی است. برای کسانی که می‌خواهند هیپرپیگمانتاسیون، تغییر رنگ، خطوط ریز، چین و چروک خفیف آکنه را برطرف کنند، ایده‌آل است. هدف این است که خطوط و چین و چروک های کم عمق، پاک کردن منافذ مسدود شده و صاف کردن پوست هنگام استفاده در ترکیب با سایر درمان های موضعی باشد.

چه کسانی نباید میکرودرم ابریژن بزنند؟

همه افراد کاندید میکرودرم ابریژن نیستند، به خصوص آنهایی که پوست حساس یا واکنشی دارند.کسانی که از تحریک یا بیماری های التهابی پوست مانند پسوریازیس، روزاسه یا اگزما رنج می برند، باید از میکرودرم ابریژن اجتناب کنند، مگر اینکه به طور خاص توسط یک متخصص پزشکی دستور دیگری داده شود. این روش به طور بالقوه می تواند این شرایط را تشدید کند.

هزینه میکرودرم ابریژن چقدر است؟

هزینه در نهایت به عواملی مانند اینکه چه کسی درمان را انجام می دهد، محل زندگی شما و نوع میکرودرم ابریژن بستگی دارد. همچنین بسته به منطقه ای که در حال درمان هستید و اینکه آیا خدمات اضافی را انتخاب می کنید، قیمت می تواند متفاوت باشد.

مراقبت ها

پس از یک درمان میکرودرم ابریژن، باید حداقل در سه روز اول از سایر محصولات لایه‌ بردار یا خشن خودداری کنید. این ها می توانند پوست را تحریک یا از بین ببرند و بر سد پوستی تأثیر منفی بگذارند. همچنین ممکن است پس از درمان با مقداری سوزش، قرمزی، یا حتی لایه برداری یا خارش مواجه شوید. یک رویکرد دست‌آمیز بهترین است. در عوض، از تونرها، سرم‌ ها و مرطوب‌ کننده‌ های ملایم برای حفظ درخشش پوست خود استفاده کنید.

اشتراک گذاری