امروز برابر است با :1403-02-29

چطور از گیاه آلوئه ورا آپارتمانی مراقبت کنیم + نکات

آلوئه ورا یک ساکولنت محبوب با خواص دارویی است. این گیاه بومی آفریقا، ماداگاسکار و شبه جزیره عربستان است، در آب و هوای گرم و خشک رشد می کند، اما در صورت مراقبت مناسب، گیاه آپارتمانی خوبی نیز می شود. آلوئه ورا دارای برگ‌ های گوشتی ضخیم است که می‌ توان آن‌ ها را در صورت نیاز برای دسترسی به ژل تسکین‌ دهنده داخل آن برش داد. در شرایط مناسب، گیاهان آلوئه ورا می توانند تا 12 سال زندگی کنند. برای شادی و سلامتی گیاه آلوئه ورا به مطالعه ادامه دهید.

نکات مراقبت از گیاه آلوئه ورا

آلوئه ورا به دلیل ماهیت نگهداری کم آن معمولاً یک گیاه عالی برای مبتدیان در نظر گرفته می شود. با این حال، هنوز هم مهم است که به ساکولنت شرایط مناسبی بدهید تا از رشد آن مطمئن شوید.

سبک

گیاهان آلوئه ورا نور روشن و غیر مستقیم را ترجیح می دهند. فقط مطمئن شوید که گیاه را از آفتاب مستقیم دور نگه دارید زیرا نور زیاد باعث سوختگی برگ ها می شود. قرار دادن ساکولنت در پنجره های رو به جنوب یا غرب برای اطمینان از دریافت نور مناسب بهترین کار است.

خاک و آب

از آنجایی که آلوئه ورا یک گیاه بیابانی است، خاکی با زهکشی خوب، لومی و شنی را ترجیح می دهد. مانند بسیاری از ساکولنت ها، گیاهان آلوئه ورا آب زیادی را دوست ندارند. آنها باید به صورت عمیق اما به ندرت آبیاری شوند و اجازه دهید خاک بین دو آبیاری خشک شود تا گیاه از آب نشستن آن جلوگیری کند.

دما و رطوبت

گیاهان آلوئه ورا یک محیط گرم با دمای بین 65 تا 75 درجه فارنهایت را ترجیح می دهند. ساکولنت ها می توانند در رطوبت متوسط ​​خوب عمل کنند، اگرچه در فضاهایی با رطوبت در سمت پایین حتی بهتر عمل می کنند. (حدود 40 درصد رطوبت یک راه عالی برای راضی نگه داشتن گیاه است.)

در حال تکثیر

برای تقویت رشد، گیاهان آلوئه ورا می توانند از کود مایع یا آهسته رهش که در بهار استفاده می شود، بهره مند شوند. اگر از کود مایع استفاده می کنید، یک مخلوط 10-40-10 ایده آل است تا به گیاه شما مواد مغذی مناسب بدهد.

آفات و مشکلات رایج

حشرات آرد و فلس رایج ترین آفاتی هستند که گیاهان آلوئه ورا را آزار می دهند. این حشرات اغلب در قسمت زیرین برگ های گیاه زندگی می کنند و شیره و آب بافت های گیاه را می مکند. برای مقابله با هجوم، می توانید از الکل مالیدن یا آفت کش های تجاری روی برگ ها استفاده کنید تا حشرات از بین بروند.

اشتراک گذاری