امروز برابر است با :1403-02-11

عایق الاستومری لوله ای

عایق الاستومری لوله ای از زنگ زدن لوله های فلزی در شرایط جوی جلوگیری می کند. این عایق باعث صرفه جویی انرژی در سیستم های سرمایشی و گرمایشی و تهویه می گردد. عایق های لوله ای در ضخامت های 9،13،19،25 میلی متر قابل عرضه هستند.

این عایق ها به صورت عایق الاستومری ساده، عایق با روکش آلومنیوم و با روکش پروتکت بلک و سیلور عرضه می شود که نوع ساده آن جهت عایق کاری در فضاهای بسته و نوع دیگر آن که روکش آلومنیوم دارد در ضخامت های مختلف برای استفاده در محیط های باز بکار می رود.

عایق الاستومری چیست

عایق الاستومری لوله ای یکی از عایق های حرارتی و برودتی محسوب می شود که مانع چگالش لوله های آب سرد شده و از یخ زدگی آن ها نیز جلوگیری می کند، همچنین در سیستم های گرمایشی مانع از کاهش دما و گرما می گردد.

اطلاعات نصب عایق های الاستومری

در مرحله اول باید به وسیله یک کاتر عایق الاستومری را برش دهیم، سپس به کمک یک برس سطح لوله مورد نظر را به وسیله چسب مخصوص عایق آغشته خواهیم کرد، در مرحله بعدی عایق را دور لوله قرار داده و محل درز عایق را به وسیله چسب الاستومری می چسبانیم، در انتهای کار از نوار درزگیر مخصوص برای جلوگیری درز عایق استفاده می کنیم.

مقایسه عایق الاستومری ساده و عایق پشم شیشه

عایق الاستومری ساده به دلیل ساختار سلول بسته، مقاومت بالایی در برابر رطوبت، بخار آب، آلودگی و گرد و خاک دارد اما عایق پشم شیشه به دلیل ساختار فیبری و متخلخل خود، در مقابل رطوبت و نفوذ بخار و آب مقاومت پایینی داشته و با نفوذ رطوبت و بخار آب به درون عایق ها از مقاومت حرارتی آن کاسته خواهد شد. عایق پشم شیشه هیچ مقاومتی در برابر رطوبت و بخار ندارد، در نتیجه استفاده از پوشش های ضدرطوبت و فویل های آلومنیومی امری اجباری تلقی می شود. عایق های الاستومری از نظر عوارض زیستی و ایجاد امراض، بدون عوارض و بدون تولید ذرات گرد و غبار بوده در صورتی که تماس مستقیم پشم شیشه با پوست، چشم و سیستم تنفسی ایجاد مشکل خواهد کرد. در بسیاری از گزارش ها تنفس مستقیم پشم شیشه علت افزایش نرخ ابتلا به سرطان مخصوصا سرطان ریه عنوان شده است. توصیه می شود که کارگران و عایق کاران هنگام کار با پشم شیشه از ماسک و لباس محافظ مناسب استفاده کنند.

عایق الاستومری لوله ای ساده در برابر خوردگی بسیار مقاوم می باشد اما پشم شیشه به شدت دچار خوردگی می شود. همچنین نصب عایق ساده بسیار آسان بوده و برای محیط هایی که فضای کاری زیاد ندارند مناسب است، اما نصب عایق های پشم شیشه در چندین مرحله صورت می گیرد. علاوه بر آن ضریب انتقال حرارت عایق های الاستومریک بسیار پایین بوده در حالی که ضریب انتقال حرارت پشم شیشه با افزایش دما افزایش یافته و از مقاومت حرارتی آن کاسته می شود. یکی از مزایای عایق ساده نسبت به عایق پشم شیشه عمر مفید آن ها می باشد. قیمت عایق ساده در مقابل عایق پشم شیشه تا حدودی بالا است اما مزایا و ویژگی های منحصر به فرد این عایق قیمت بالای آن را توجیه می کند.

مزایای عایق الاستومری ساده

عایق ساده سبک و انعطاف پذیر بوده و ضریب انتقال حرارت پایینی دارند. استفاده از این عایق ها باعث صرفه جویی در هزینه های انرژی شده و عملیات نصب آن به راحتی صورت می گیرد. این عایق ها مقاومت بالایی در برابر نفوذ رطوبت و بخار، خوردگی، رشد قارچ و کپک، آتش، روغن و مواد شیمیایی داشته و بدون HCFC،  HFC, CFC و گرد و غبار و الیاف می باشد. هیچگونه حساسیت پوستی و تنفسی برای کاربر یا نصاب ایجاد نمی کند. نگهداری و نظافت آسان از دیگر مزایای این دسته عایق های الاستومری به حساب می آید.

عایق الاستومری لوله ای با روکش پروتکت بلک و سیلور

از عایق های الاستومری با روکش پروتکت بلک و سیلور برای عایق کاری لوله ها در لوله کشی تاسیسات و سیستم سرمایشی و گرمایشی در محیط های داخلی که نیاز بیشتریبه مقاومت در برابر رطوبت و ضربات مکانیکی داشته باشند مورد استفاده قرار می گیرند.

عایق لوله ای با روکش آلومینیوم

این عایق ها برای عایقکاری سیستم های لوله کشی و خطوط لوله انتقال سیالات، گازها و… در فضاهای بیرونی که در معرض تابش مستقیم نور خورشید هستند استفاده می شود.

عایق لوله ای ساده

عایق لوله ای ساده یک محافظ بسیار مناسبی در برابر کندانس، کپک و قارچ و هدر رفت انرژی در پروژه های صنعتی، مسکونی و تجاری محسوب گردیده است و جهت عایق کاری لوله کشی سرد و گرم و اتصالات آن ها در محیط های داخلی مورد استفاده قرار می گیرد.

چرا از عایق الاستومری لوله ای استفاده می کنیم؟

عایق های لوله ای بسیار انعطاف پذیر، سلول بسته و سبک می باشند. این محصولات برای عایق کاری لوله های سرد و گرم، کانال و یا تجهیزات طراحی شده است. عایق های لوله ای الاستومریک در ضخامت های ۱/۴″, ۳/۸″, ۱/۲″, ۳/۴″, ۱″ تولید می شود. ساختار سلول بسته این محصول از آن یک عایق کارآمد ساخته است. خاصیت خود آب بند بودن این محصول بیشترین اطمینان را در مورد آب بندی حاصل می کند و آب بندی را در شرایط سخت حفظ خواهد کرد. عایق های الاستومری در ضخامت ۱/۴ تا ۲ اینچ باید دارای نرخ انتشار شعله 25 یا کمتر و نرخ گسترش دود 50 یا کمتر در استاندارد ASTME84   که در مورد ویژگی های اشتعال سطحی مواد ساختمانی است باشد. از این محصول برای کند کردن افزایش یا اتلاف حرارت و کنترل چگالش در لوله های آب سردمورد استفاده قرار می گیرد. مواد به طور موثری جریان حرارت را در لوله کشی آب گرم، گرمایش مایع و سیستم های لوله کشی دمای دوگانه کاهش می دهد.

عایق الاستومری بیشتر از هر عایق سلولی دیگری برای عایق کاری لوله کشی با دمای دو گانه سیستم های HVAC مناسب می باشد. این عایق مقاوم در برابر اشعه ماورا، بنفش بوده و بازده حرارتی بیشتری را دارا می باشند. غیر خورنده و مناسب برای لوله های مسی و فولادی هستند و به صورت تک لایه در ضخاکت های بالا قابل دسترس می باشند.

مشخصات:

  • مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش
  • ضریب انتقال حرارت پایین
  • راحتی نصب
  • استفاده چند منظوره برای گرمایش، سرمایش لوله کشی و …
  • مقاوم در برابر رطوبت و بخار آب
اشتراک گذاری