امروز برابر است با :1403-02-16

عمل جراحی زیبایی صورت + انواع جراحی زیبایی صورت زنان و مردان

عمل جراحی زیبایی صورت در زنان و مردان در موارد لاله گوش , لیفت ابرو و پیشانی , چانه , گونه , لب , بالا کشیدن ابرو بینی یکی از رایج ترین راهکارهایی است که نقص های احتمالی و سایر اجزای صورت را رفع کرده و در افزایش اعتماد به نفس فرد تاثیر بسزایی دارد. بنابراین اگر چیزی را در مورد بدن خود دوست ندارید، احتمالاً یک نوع حراجی پلاستیک وجود دارد که می‌توانید در رسیدن به نتایج دلخواه خود، از آن بهره ببرید.

جراحی زیبایی صورت با هدف جوانسازی و رفع ایرادات موجود در آن انجام می شود؛اما افرادی که اقدام به جراحی زیبایی می کنند باید دید واقع بینانه ای از نتیجه جراحی زیبایی داشته باشند.

انواع جراحی زیبایی صورت

جراحی زیبایی لاله گوش

هر روز افراد بسیاری با استفاده از جراحی صورت برای زیبایی اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده و از زندگی خود لذت بیشتری می برند این اطلاعات فقط برای آگاهی شما ارائه شده است . بدیهی است میزان سودمندی چنین عملی برای شما ، جزء مواردی است که یک جراح با کمک روانپزشک به آن پی خواهد برد.

عمل جراحی زیبایی پلک هااز نظر زیباشناسی ، چشم ها مهم ترین جزء صورت هستند . چشم ها نشان دهندهً سن فرد و منعکس کننده حالت هیجانی و خلقی وی هستند و متاسفانه چشم ها و پلک ها زودتر از سایر اجزای بدن علائم پیری را نشان می دهند.

جراحی زیبایی برای پلک ها اصطلاحا بلفاروپلاستی نامیده می شود. برای برداشتن پف پلک ها، اصلاح افتادگی پلک و برداشتن پوست اضافی آن ها طراحی شده است هرچند که ممکن است مقداری از چین و چروک های سطحی پلک را نیز کمتر نماید.

لیفتینگ صورت یا کشیدن پوست صورت

کشیدن پوست صورت که اصطلاحا لیفتینگ صورت گفته می شود برای جوان تر کردن پوست و حالت صورت طراحی شده است . بهترین کاندید این عمل فردی است که ساختار استخوانی صورت وی خوب باشد و فقط نسج نرم صورت او خود را ول کرده باشند.

لیفت ابرو و پیشانی

با افزایش سن و در اثر استرس های مداوم زندگی علائم پیری به تدریج در صورت ظاهر می شوند. این علائم در یک سوم فوقانی صورت که شامل پلک ها ، ابروو و پیشانی است زودتر از سایر قسمت های صورت بروز پیدا می کنند .

ظهور این علائم در یک سوم فوقانی صورت به شکل پیدایش چین و چروک پیشانی ، افتادگی ابروها و افتادگی پلک ها است که بیشتر از جنبه زیبایی قابل توجه است اما در مواردی که افتادگی ابرو وپلک ها زیاد باشد می تواند فیلد بینائی را نیز محدود نماید.

جراحی چانه

زمانی که از نیمرخ به چهره افراد نگاه می شود، باید برجستگی لب پایین و چانه در یک راستا قرار گیرند، در صورتی که چانه جلوتر یا عقب تر باشد، نیاز به جراحی چانه می باشد تا زیبایی خود را دو چندان کند. در این نوع جراحی ، چانه یا کوچک تر می شود یا بزرگ تر ؛ برای بزرگ تر کردن چانه از پروتز یا جراحی ژنیوپلاستی استفاده می شود.

در بزرگ کردن چانه، استخوان ها برش داده شده و تغییر شکل ایجاد می شود و به مرور زمان استخوان های برش خورده بهبود می یابد. کوچک کردن چانه با ایجاد یک برش کوچک در زیر چانه یا در دهان باعث تغییر سایز چانه می شود.

جراحی گونه

جراحی گونه یکی دیگر از انواع جراحی زیبایی صورت است که با هدف بهبود ظاهر گونه و برجسته کردن آن انجام می شود. افرادی که برای جراحی گونه مراجعه می کنند یا افراد جوانی هستند که دچار ضعف استخوان گونه هستند یا افراد میانسالی که با گذشت زمان گونه آن ها تحلیل رفته است. در این افراد از گونه گذاری با تزریق چربی ، تزریق ژل و جراحی استخوان گونه انجام می شود.

جراحی لب

جراحی زیبایی لب با هدف برجسته کردن و قلوه ای کردن لب ها انجام می شود.این جراحی زیبایی در بیمارستان یا مطب مجهز انجام می شود و حدود 90 دقیقه طول می کشد. البته برای زیبا و جذاب کردن لب ها روش های دیگری مانند : تزریق ژل ، تزریق چربی نیز وجود دارد.

جراحی بالا کشیدن ابرو

عمل جراحی بالا کشیدن ابرو که در دسته جراحی زیبایی صورت قرار میگیرد اغلب در افرادی که مایل به جوانسازی چهره، به ویژه در منطقه اطراف چشم هستند، انجام می شود.

با افزایش سن پوست صورت شروع به از دست دادن کشش می نماید و چین و چروک در اطراف چشم، دهان و فک نمایان می گردد. جراحی بالا کشیدن ابرو می تواند با رفع افتادگی ابرو، چین و چروک پلک را نیز کاهش دهد و به سفت شدن پوست آن کمک نماید.

جراحی زیبایی بالا کشیدن ابرو معمولا برای افراد میانسال و بالاتر که به دلیل افزایش سن دچار افتادگی ابرو شده اند توصیه می شود. در بسیاری از موارد این جراحی به طور همزمان با جراحی پلک انجام می شود تا اثربخشی آن در چشم ملموس تر باشد.

عمل کشیدن پوست صورت

عمل کشیدن پوست صورت، در حال حاضر یکی از مؤثرترین روش‌های جراحی است، که نشانه‌های پیری را کاملا از بین می‌برد. غالباً گفته می‌شود که یک لیفت صورت مناسب می‌تواند شما را 10 سال جوان‌تر کند!، بنابراین جای تعجب ندارد که این عمل یکی از محبوب‌ترین انواع جراحی پلاستیک است.

هدف از لیفت صورت، همانطور که از نامش پیدا است، کشیدن پوست می‌باشد؛ به گونه‌ای که می‌توان آن را سفت کرد و تا آنجایی که امکان‌پذیر است میزان افتادگی یا شُلی پوست را کاهش داد. این جراحی با پرداختن به نواحی مشکل‌دار صورت مانند افتادگی گونه، افتادگی غبغب و نواحی اطراف خط فک، می‌تواند به جوان‌تر و شاداب‌ترشدن چهره شما کمک کند.

جراحی بینی

جراحی بینی، یکی از رایج ترین عمل های زیبایی است که در میان نوجوانان محبوبیت زیادی دارد. این عمل نیز به گونه ای انجام می شود که شکل بینی با اجزای صورت متناسب باشد. عمل زیبایی بینی به دو روش باز و بسته انجام می شود که و نقایصی مانند بزرگی و پهن بودن بینی، کج شدن در اثر ضربه و قوز روی آن توسط پزشک جراح اصلاح می شود.

اشتراک گذاری