امروز برابر است با :1403-02-06
چطور ناخن زیبا داشته باشیم

چطور ناخن های زیبا و جذاب داشته باشیم ؟

مجله چرخونکی : داشتن ناخن های بلند، محکم و زیبا می تواند باعث افزایش اعتماد به نفس در خانم ها شود و همچنین کمک می کند تا همواره از طرح و لاک مورد علاقه خود بر روی ناخن ها استفاده کرده و از این طریق زیبایی دست های خود را کامل تر کنند.
ناخن‌ها از کراتین که نوعی پروتئین است تشکیل شده و آب و رطوبت فراونی برای نرمی و انعطاف‌پذیری خود می‌طلبد. کمبود آب باعث می‌شود که ناخن‌ها خشک و شکننده شوند. پس برای داشتن دست‌های زیبا و ناخن‌های محکم و قوی باید رطوبت ناخن را تامین کرد.

از این تکنیک ها برای زیبایی و جذابیت ناخن استفاده کنید

به اندازه ناخن ها را کوتاه کنید

داشتن ناخن های بلند زیبا و جذاب است اما این اندازه ناخن ها مهم است که نه زیاد بلند باشد که به هر چیزی برخورد و بشکند و نه این که زیاد کوتاه باشد که از زیبایی ناخن هایتان بکاهد.

ناخن هایتان را مرطوب کنید

هر روز مدت کوتاهی را به مرطوب کردن ناخن هایتان اختصاص دهید به این صورت که در یک ظرف حاوی آب گرم ناخن ها را به صورت عمودی قرار دهید تا بافتی نرم پیدا کرده و از خشکی و به دنبال آن شکنندگی به دور باشند.

ناخن ها را برق بیاندازید

استفاده از برق ناخن باعث شفافیت و براقی ناخن ها می شوند که اگر روشی طبیعی را ترجیح می دهید از روغن زیتون برای براقیت ناخن هایتان استفاده کنید.

ناخن هایتان را در یک جهت سوهان بکشید

سوهان زدن به ناخن ها یک کار حرفه ایست اما اگر اصول و روش آن را به درستی یاد بگیرید می توانید به سادگی این کار ار در خانه انجام دهید و ناخن هایی زیباتر داشته باشید. در رابطه با سوهان کشیدن به ناخن ها باید دقت کنید که ناخن ها را تنها در یک جهت سوهان بکشید تا هیچ گونه آسیبی برای ناخن ها ایجاد نشود.

از روغن کوتیکول برای ناخن های خود استفاده کنید

خشک شدن کوتیکول ناخن می تواند به سادگی زیبایی ناخن ها را تحت تاثیر قرار دهد و حتی بی عیب ترین ناخن ها را نیز زشت و ناسالم نشان دهد. همیشه با یک دستمال کوچک و روغن طبیعی مانند روغن جوجوبا یا روغن چیا ناخن و کوتیکول ناخن ها را ماساژ دهید. این روغن به سادگی توسط پوست اطراف ناخن جذب شده و کمک می کند تا ناخن های سالم تر و زیباتری داشته باشید.

غذاهایی که باعث استحکام و رشد ناخن های شما می شوند

تخم مرغ

تخم مرغ سرشار از پروتئین است و باعث استحکام استخوان های بدن، مو و ناخن ها می شود، همچنین غنی از بیوتین، بیوتین به استحکام ناخن ها کمک می کند و شکنندگی آنها را کمتر می کند.

جو دوسر

مواد معدنی مانند روی و مس، برای ساخت ناخن و مو بسیار حیاتی هستند. این مواد معدنی در بلغور جو دوسر نیز یافت می شوند.

لوبیا

لوبیا نیز در رشد ناخن ها نقش دارد زیرا حاوی بیوتین می باشد. بنابراین در رژیم غذایی خود از لوبیا استفاده کنید.

روغن زیتون

روغن زیتون یکی از بهترین مواد طبیعی برای تقویت و رشد سریع ناخن می باشد، روغن زیتون حاوی ویتامین E می باشد که ناخن های شما را تقویت کرده و آن ها را مرطوب نگه می دارد.

علاوه بر این گردش خون را بهبود بخشیده و ناخن های آسیب دیده را ترمیم می کند. روغن زیتون را گرم کنید و قبل از رفتن به رختخواب آن را به ناخن ها بمالید، به آرامی به مدت 5 دقیقه ماساژ دهید.

روغن نارگیل

روغن نارگیل برای داشتن ناخن های سالم و زیبا مفید است. روغن نارگیل حاوی مواد مغذی مهمی است که برای حفظ رطوبت، تقویت و همچنین درمان عفونت های کوتیکول و قارچ ناخن مفید می باشد.

روغن بادام تلخ و شیرین

روغن بادام در دو نوع تلخ و شیرین یکی از روش های خانگی برای تقویت ناخن به صورت طبیعی مفید می باشد. روغن بادام یک منبع غنی از ویتامین E است که علاوه بر رطوبت رسانی به ناخن ها از ترک خوردن و خشک شدن آن ها جلوگیری می کند.

سیر

اگر سیر را بر روی ناخن های خود بمالید می تواند باعث رشد سریع ناخن شود.یک حبه سیر تازه را بر روی ناخن های خود ماساژ دهید و بگذارید یک ساعت بر روی ناخن بماند، سپس ناخن ها را با آب بشویید و لیموترش تازه را بر روی ناخن ها بمالید.

اشتراک گذاری