امروز برابر است با :1403-02-07
مراقبت از موهای بلند

کم دردسر تر از موهای بلند خود نگهداری کنید

مجله چرخونکی : موهای بلند وقتی از آنها خوب نگهداری شود زیبا و جذاب هستند. بسیاری از افراد به داشتن موهای بلند علاقه مند هستند، اما داشتن موهای بلند نسبت به موهای کوتاه به مراقبت و نگهداری بیشتری نیاز دارد.

مراقبت از موهای بلند و درخشان و سلامت نگه داشتن آن‌ها به نظر کار دشواری می‌آید؛ اما این موضوع نباید شما را نگران کند. تنها کاری که باید انجام دهید، این است که از محصولات مراقبت از مو و ابزارهای حالت‌دهی مناسب استفاده کرده و یک رژیم غذایی متعادل را دنبال کنید.

با رعایت این موارد از موهای بلند خود بهتر مراقبت کنید

انتخاب برس مناسب

انواع مختلفی از برس ها از جمله: برس های دانه چوبی ، پلاستیکی و فلزی در بازار وجود دارند . بهترین برس برای شانه زدن مو های بلند استفاده به ترتیب از برس های دانه چوبی ، دانه فلزی، دانه پلاستیکی است.

استفاده از شامپو های مناسب موهای بلند

شامپو های مناسب مو های بلند ، شامپو هایی هستند که چربی مو را زیاد از بین نبرند، مارک شامپو ها و ایرانی و خارجی بودن آن ها نباید ملاک قرار بگیرد بلکه باید از شامپو هایی استفاده شود که سلامت مو را تضمین کند.

جلو گیری از گره خوردن مو های بلند

خانوم هایی که دارای مو هایی بلند هستند در هنگام خواب مو های خود را بافته و یا آن ها را با یک بستن ساده بدون کشیدگی ببندید تا از این طریق از گره خوردن مو های خود جلو گیری کنید . اگر مو های شما گره خورده است آن را به زور شانه یا برس نزنید ، ابتدا سعی کنید با یک نرم کننده یا روغن مو ها را ماساژ بدهید تا گره ها باز شود و سپس اقدام به شانه زدن موها کنید ، در غیر این صورت مو ها از وسط قطع یا از ریشه خارج می شوند.

کوتاه کردن نوک مو

به طور مرتب نوک موهایتان را کوتاه کنید. کوتاه کردن مرتب نوک موها باعث رشد سریع آنها نمی شود، اما از شکنندگی و مجعد شدن آنها جلوگیری می کند. نوک موهای خود را به طور مرتب هر 6 تا 8 هفته یکبار کوتاه کنید تا انتهای آسیب دیده مو برداشته شود. در صورت کوتاه کردن نوک موها به طور منظم فقط لازم است که هر بار تقریباً ½ اینچ از موها را کوتاه کنید.

خشک کردن مو

موهای خود را با دقت خشک کنید. در صورت امکان از سشوار استفاده نکنید و بگذارید موها در معرض هوا خشک شوند. از خشک کردن موهای خود با حوله خودداری کنید زیراهنگام خشک کردن موها با حوله به کوتیکول مو آسیب رسیده و منجر به وز شدن و شکننده شدن موها می شود. برای خشک کردن موهای بلند از حوله های میکروفایبر microfiber استفاده کنید که نسبت به حوله های معمولی کمتر آسیب رسان هستند.

موهایتان را ویتامینه کنید

هر چند ماه یکبار موهایتان را ویتامینه کنید. و اگر هزینه های آرایشگاه برای شما سنگین است مواد ویتامینه را از مغازه ها تهیه کنید وآن را به کف سر بمالید و بعداز 20 دقیقه شستشو نمایید.

موهایتان را خیس شانه نکنید

موهای بلند تان را وسواس گونه شانه نزنید . شانه کردن یا بورس کشیدن روی موها در حمام، خشک کردن موهای خیس با حوله زبر و با شدت زیاد، از کارهای اشتباهی هستند که به موها آسیب می رسانند. خارج از حمام می توانید از سرم ها و محلول های موجود در بازار که مو را نرم می کنند، استفاده کنید، سپس آرام موهایتان را شانه بزنید.

اگر مو های شما گره خورده است آن را به زور شانه یا برس نزنید ، ابتدا سعی کنید با یک نرم کننده یا روغن مو ها را ماساژ بدهید تا گره ها باز شود و سپس اقدام به شانه زدن موها کنید.

برای تقویت موها از روغن های زیر استفاده کنید

در مورد روغن های مناسب مو در مطلب ” کدوم روغن مناسب موی منه ” کامل توضیح دادیم و دانستید که برای تقویت موها از روغن هایی مانند:روغن نارگیل، کرچک، زیتون و … استفاده نمایید. این روغن ها نه تنها سبب تقویت موها شده بلکه به رشد آن ها کمک می کند.

از روبالشی‌های نخی استفاده نکنید

روبالشی‌های نخی یکی از دلایل ژولیدگی و گره خوردن موها هنگام بیدار شدن از خواب هستند. بهتر است برای مراقبت از موهای بلند به جای رو بالشی نخی از پارچه‌های ساتن و ابریشم استفاده کنید؛ چون این پارچه‌ها نرم بوده و اصطکاک کمتری نسبت به پارچه‌های نخی ایجاد می‌کنند و بنابراین در جلوگیری از موخوره و گره خوردن مو، اثری مثبت دارند.

مدل موهایتان را تغییر دهید

بستن مو به حالت دم اسبی و مدل های مشابه آن، بسیار جذاب به نظر می‌رسد؛ اما این مدل‌ها به ریشه مو فشار وارد کرده و باعث شکستگی موها می‌شوند
بهتر است مدل های موی آزادتری را امتحان کنید تا از بروز فشار روی فولیکول یا کوتیکول‌ مو (خارجی ترین لایه ساقه مو) جلوگیری کنید. بافتن مو یا بستن آن به شکل گوجه‌ای شل می‌تواند بسیار مناسب و در عین حال، زیبا باشد.

توجه کنید که هنگام بستن موها، آن‌ها را نکشید و همیشه از کش با پوشش پارچه‌ای یا روبان‌ استفاده کنید تا احتمال شکستگی مو و ایجاد موخوره را به حداقل برسانید.

اشتراک گذاری