امروز برابر است با :1403-01-10
تاثیر استراحت بر سلامتی

اهمیت استراحت برای حفظ سلامتی + 6 نکنه مهم و مثبت

مجله چرخونکی : در حالی که به بهترین برنامه ها و اهداف خود می رسیم، اغلب در مورد استراحت و خواب مصالحه می کنیم. در دراز مدت، این عمل بر سلامت جسمی و روانی ما تأثیر منفی می گذارد. شما باید زمان و پول خود را صرف خرید محصولات با کیفیت از بالش شترمرغ کنید که به شما در ایجاد استراحت راحت و آرامش بخش کمک می کند.

حفظ وضعیت بدنی مناسب هنگام خواب نیز ضروری است. محصولات هوشمند مانند بالش تخت خواب فوم حافظه برای اطمینان از موقعیت مناسب سر در هنگام خواب طراحی شده اند. برای اطمینان از خوابی آرام و بدون وقفه، حذف نورهای محیطی ضروری است. انجام این کار می تواند در سفر دشوار باشد. اما وقتی یک ماسک دور چشم با کیفیت خوب می‌خرید، به شما کمک می‌کند نورهای اطرافتان مزاحم نشوید و از این رو چشمانتان را آرام نگه می‌دارد.

6 نکنه مهم و مثبت تاثیر استراحت برای حفظ سلامتی

قلب سالم

برای بیدار نگه داشتن و فعال نگه داشتن شما حتی پس از کمبود استراحت، قلب خون بیشتری را به مغز و سایر اندام های بدن پمپاژ می کند. در نتیجه وقتی برای مدت طولانی استراحت خوبی نمی کنیم، ضربان قلب ما از محدوده طبیعی افزایش می یابد. این نه تنها می تواند سلامت قلب ما را کاهش دهد، بلکه می تواند فشار خون را نیز افزایش دهد. مردم چندین بیماری و مشکلات سلامتی را با افزایش ضربان قلب تجربه می کنند. افزایش ضربان قلب همچنین باعث کاهش ضخامت شریان ها و سیاهرگ ها می شود و در نتیجه باعث بروز مشکلات قلبی در آینده می شود.

بدن فعال

ممکن است زمانی که در روزهای اخیر به درستی نخوابیده اید، درد در مفاصل و عضلات خود را تجربه کرده باشید. این به این دلیل اتفاق می افتد که این ماهیچه ها و استخوان ها بیش از ظرفیت معمول خود کار می کنند. با گذشت زمان این مشکل شدیدتر می شود.

برای جلوگیری از همین امر و حفظ تناسب اندام و فعال نگه داشتن بدن شما، باید از استراحت مناسب اطمینان حاصل کنیم. خوابیدن و استراحت کافی به استخوان ها و ماهیچه های ما زمان خوبی برای ریکاوری می دهد. وقتی بعد از یک خواب راحت از خواب بیدار می شوید، از نظر جسمی پرانرژی و قوی خواهید بود. مهارت های حرکتی شما حتی در سنین بالاتر تحت تاثیر قرار نمی گیرد.

ایمنی بهتر

برای اینکه بتوانیم با باکتری ها و ویروس های خارجی مبارزه کنیم، بدن ما به یک سیستم ایمنی قوی نیاز دارد. به ما کمک می کند از بیماری ها و عفونت ها دور بمانیم. برای اطمینان از اینکه به راحتی آلوده نمی شویم، یک سیستم ایمنی قوی ضروری است. استراحت مناسب تضمین می کند که بدن ما ضعیف تر نمی شود.

هنگامی که ما استراحت می کنیم و به اندازه کافی می خوابیم، بدن ما در آن زمان بهبود می یابد. کمبود خواب به بدن ما اجازه نمی دهد تا به طور موثر بهبود یابد و در نتیجه باعث ضعف ایمنی می شود. بنابراین، استراحت و خواب مناسب می تواند ایمنی و ظرفیت کلی شما را برای مقاومت در برابر بیماری ها تقویت کند.

ثبات ذهنی

مانند بدن ما، ذهن ما نیز برای بازیابی به زمان و انرژی نیاز دارد. در حالی که بیدار هستیم، افکار و ایده های زیادی را مصرف می کنیم. مغز ما غرق در همان می شود. برای اینکه ذهن ما بتواند آن افکار را جذب و پردازش کند، به زمان و استراحت نیاز دارد. ساعت ها کار مداوم ذهن شما را پر از آب می کند. حتی می تواند بر کارایی و بهره وری آن تأثیر منفی بگذارد. یک ذهن آرام بسیار خلاق تر و صبورتر خواهد بود. برای اینکه از نظر ذهنی تناسب اندام داشته باشید، به ذهن و بدن خود اجازه دهید تا استراحت خوبی داشته باشند.

خلق و خو را بهبود می بخشد

اگر می خواهید زندگی باکیفیتی داشته باشید، شاد ماندن برای شما ضروری است. اگر اغلب دچار استرس و عصبانیت می شوید، ممکن است به دلیل کمبود خواب و استراحت باشد. برای اطمینان از داشتن روحیه خوب و سلامت روان، استراحت مناسب ضروری است. وقتی روحیه خوبی دارید، ظرفیت بیشتری برای مقابله با مشکلات روزمره زندگی خواهید داشت. این به این دلیل است که ذهن شما آن سطح از انرژی و قدرت را برای فکر کردن به بهترین راه حل های ممکن برای یک مشکل خواهد داشت.

استرس کمتر

استرس یکی از رایج ترین مشکلاتی است که افراد شاغل به طور منظم با آن مواجه هستند. این می تواند سلامت روان و سبک زندگی شما را کاهش دهد. با این حال، با استراحت و خواب مناسب می توان به راحتی با مشکلاتی مانند اضطراب و استرس مقابله کرد. ذهن و بدن شما به طور موثر عمل می کند و از این رو استرس را از بین می برد.

اشتراک گذاری