امروز برابر است با :1403-02-30

برندسازی کسب و کار با 7 راهکار طراحی داخلی حرفه ای

حتما به این موضوع فکر کرده اید که چگونه میتوانید کسب و کار تجاری خود را برند کنید. ما در این مطلب کمک میکنیم تا با ارائه 7 راهکار « طراحی داخلی دفتر اداری » کسب و کار خود را متمایز و برند کنید..

آیا دفتر اداری من نیاز به بازسازی یا طراحی داخلی دارد؟

طراحی داخلی دفاتر اداری اهمیت زیادی برای صاحبین کسب و کارها دارد چراکه محل شروع و برقراری یک تعامل اجتماعی جهت جذب مشتری است. اگر مراجعه کنندگان بتوانند در همان ابتدا تصویر مناسبی از ما دریافت کنند؛ راحت تر به ما اعتماد خواهند کرد. در واقع مشتریان و مراجعه کنندگان به صورت خودآگاه یا ناخودآگاه ما را از روی پوشش، محل کارمان و … قضاوت میکنند. حتی مطالعات علمی تایید میکند که قضاوت یا تصویر ذهنی اولیه مشتریان، تاثیر عمده ای بر تصمیم گیری نهایی آنها دارد. بنابراین تفاوتی نمیکند دفترتان در چه ساختمانی قرار گرفته، حتی بسیاری از از ساختمان های اداری نوساز نیز ممکن است به طور عمومی طراحی شده باشند و ویژه سازی نشده باشند.

مزایای بازسازی و طراحی داخلی چیست؟

توجه به طراحی فضای اداری و دفتر کار میتواند باعث بهبود جلوه ظاهری و نمود بیرونی شرکت تان شده و به رونق تجارت و کسب و کارتان کمک شایانی کند. از سوی دیگر یک دفتر اداری که در آن به آسایش محیطی و آرامش ذهنی کارکنان توجه شده، بازده کاری را افزایش میدهد. مجموع این دو عامل علاوه بر صرفه اقتصادی در بلند مدت باعث ایجاد ارزش افزوده و تمایز نسبت به رقبا میشود و شما را به چهره برجسته ای در میان رقبایتان تبدیل خواهد کرد.

7 راهکار عملی برای شاخص کردن دفتر و فضاهای اداری با طراحی داخلی

اگر از تصمیم خود برای بازسازی و « طراحی داخلی » مطمئن شده اید. باید راهکارهای مختلف برای شاخص کردن دفتر خود را از طریق یک طراحی حرفه ای و بی نقص بشناسید.

1) ایجاد اتمسفر لوکس و اعتماد برانگیز

با رعایت اصول و ترفندهای صحیح در مبلمان، اکسسوری، نورپردازی، مصالح و رنگ میتوان یک فضای لوکس ایجاد کرد. مبلمان با طراحی و ظاهر مناسب اکسسوری های خاص در فضا جلوه لوکس ایجاد میکنند. مثلاً یک تابلو بزرگ با نورپردازی مناسب، یک گلدان شیک در گوشه ای از فضا میتوانند به شما در این زمینه کمک کنند. سعی کنید علاوه بر نور عمومی فضا به نورهای تزیینی نیز اهمیت دهید. مصالح قوی مثل سنگ یا ابزارهای چوبی پیشنهادات دیگر ما در این زمینه هستند.

2) ایجاد آرامش و طراوت و پویایی در فضا

خطوط افقی، فرم های با ظرافت و رنگ های خنثی به ما احساس آرامش میدهند. عامل تاثیرگذار دیگر نور است. بهتر است تا حد امکان از نور طبیعی استفاده شود و نورهای مصنوعی نیز یکنواخت، گرم و کنترل شده باشند. استفاده از یک چیدمان دنج و راحت و همچنین صندلی های ارگونومیک آرامش و راحتی بیشتری در فضا ایجاد میکنند. از سوی دیگر به کمک پوشش گیاهی میتوان حس طراوت و پویایی ایجاد کرد.

3) ایجاد اتمسفر رسمی و حرفه ای

برای اینکه یک فضای رسمی داشته باشید ایجاد نظم بصری و استفاده از فرم ها و اشکال هندسی اقلیدسی اهمیت زیادی دارد. سعی کنید کمتر از طراحی های شلوغ و پرکار استفاده نمایید. طراحی شما باید متناسب، منظم و وزین باشد. فرم های منظم و هماهنگ، فضا را رسمی تر میکنند. بهتر است در یک فضای اداری کمتر از رنگ های جیغ استفاده شود. رنگ سفید، طوسی، قهوه ای، نوک مدادی و مشکی انتخاب های مناسبی هستند. انتخاب درست مصالح نیز در ایجاد حس رسمی بودن تاثیر گذار است. معمولاً مصالح مدرن ، صنعتی و جدید حس رسمی بیشتری دارند.

4) افزایش فضای مفید و کاربردی دفتر

با یک طراحی حرفه ای میتوان فضای مفید و کاربردی دفتر را افزایش داد. این موضوع با تغییرات کوچکی در جانمایی میزها، پارتیشن ها و … امکانپذیر است. پس مطمئناً با داشتن یک چیدمان اصولی میتوان تعداد میزهای بیشتری در همان مساحت تامین نمود. همچنین بهتر است تا حد امکان کمد و قفسه بیشتری به فضا اختصاص یابد. چیدمان صحیح و افزایش فضای ذخیره سازی کمک میکند فضای اداری شما منظم و یکپارچه بنظر برسد.

5) تعریف و تفکیک فضاها

تعریف و تفکیک زون های مختلف مثل زون خدماتی (آبدارخانه، سرویس، انبار) و زون اداری و مدیریتی اهمیت زیادی دارد. همچنین در یک طراحی استاندارد معمولاً عرصه فضاهای خصوصی (ویژه کارمندان) و عمومی (ویژه مشتریان) تاحد امکان تفکیک میشوند. در یک فضای اداری میتوان به کمک تغییر کفسازی، پارتیشن، فلاور باکس یا تغییر در نورپردازی، قسمت های مختلف را تفکیک نمود.

6) ازبین بردن شلوغی و حذف زوائد بصری

اضافات روی میزها، دیوارها و عناصر بی نظم و بدون خط و ربط همیشه باعث آزار مخاطب شده و جلوه بسیار بدی ایجاد میکنند. پس حتما پوشه ها، وسایل اداری و وسایل شخصی اضافه را از روی میزها جمع آوری و به کشو و قفسه زیر میز یا کمدها انتقال دهید. میتوانید از وسایل با شکل واحد (ماگ سازمانی، ست اداری سازمانی و …) استفاده نمایید. همچنین از چیدمان پراکنده و مبلمان غیر هماهنگ و کلیه عناصر فکر نشده در فضا به شدت پرهیز کنید.

7) کمک گرفتن از بهترین شرکت طراح و مجری

شرکت های طراحی خوب از دانش و بنیان فکری قوی برخوردارند. این بنیان فکری قوی میتواند زمینه ساز خلاقیت در کارهایشان شود. از سوی دیگر این دفاتر حرفه ای، دقت نظر، ریزبینی و حساسیت بالایی در طراحی و اجرای کارهایشان به خرج میدهند؛ که باعث میشود نمونه کار آنها کیفیت بالایی داشته و در عین حال متفاوت باشد. همین عوامل زمینه ساز ایجاد ارزش افزوده در آثار این طراحان میشود. نتیجه سپردن کار به افراد متخصص، خلق محیطی است که همه فعالیت ها در آن درست و بدون مشکل اتفاق میافتد و هرکس از هر لحظه حضور در آن احساس لذت و آرامش میکند.

برای شروع باید چه کار کنیم؟

طراحی یک پروژه اداری کاری کاملاً تخصصی است که نیازمند آشنایی با الزامات و استانداردهای آن است. حتی هر شرکت طراحی با زمینه کار عمومی لزوماً نمیتواند به شما کمک کند. برای این منظور میتوانید در جستجوی « بهترین شرکت های طراحی داخلی » برآیید. خوشبختانه برخی شرکت ها طراحی و بازسازی در کشور به طور ویژه و تخصصی در زمینه فضاهای اداری فعالیت کرده اند و حتی نمونه کارهای بسیار پیشرو و متفاوتی در این زمینه دارند. « استودیو آرانو » یکی از همین شرکت ها است که بسیاری از مطالب این مقاله از سایت آنها برگرفته شده است.

جمع بندی

بطور کلی با 7 راهکار ویژه بالا میتوان ضمن افزایش بهره وری و کیفیت فضای اداری به برندسازی آن کمک نمود و ارزش افزوده ایجاد کرد. اگر به دنبال راه های خلاقانه دیگری هستید کافی است از شرکت های متخصص و حرفه ای مثل « استودیو آرانو » در این زمینه کمک بگیرید. مطالب این مقاله برگرفته از راهنماهای طراحی در سایت استودیو آرانو است که بسیاری از آنها بطور رایگان در وبسایت این شرکت قابل مطالعه است. استودیو آرانو یک شرکت حرفه ای و باتجربه است که بیش از یک دهه در زمینه معماری، ساختمان و طراحی داخلی فعالیت دارد.

اشتراک گذاری