امروز برابر است با :1403-02-07
کاهش استرس

راه های عالی برای کاهش استرس، اضطراب و نگرانی

مجله چرخونکی : اجتناب از مشکلات یک رویکرد چسب زخم برای مدیریت چالش های زندگی است که اوضاع را بدتر می کند. اجتناب یک مهارت مقابله ای ناسازگار است که به ذهن کمک می کند تا از افکار، احساسات و یا تجربیات ناراحت کننده فرار کند. ممکن است به نظر برسد که اجتناب از ناراحتی می‌تواند مفید باشد، با این حال، باعث می‌شود هرگز به مشکل واقعی رسیدگی نشود.

در واقع، اجتناب ممکن است چرخه‌ای از رفتار ایجاد کند که احساسات اضطراب و افسردگی را تشدید می‌کند و حل، کنار آمدن و درمان آن را بسیار سخت‌تر می‌کند. هنگامی که رویاهای ما شروع به فرو ریختن می کنند و برنامه های ما به نتیجه می رسد و ما احساس غرق شدن و استرس می کنیم، مواجهه با موقعیت و مقابله با مشکل استرس را کاهش می دهد و در نهایت اوضاع را بهتر می کند.

اجتناب یا فرار از یک موقعیت، خطر ابتلا به مشکلات عاطفی و جسمی را به دلیل افزایش اضطراب و استرس افزایش می دهد.
واکنش بدن به استرس بدن وقتی احساس خطر می کند، هورمون هایی مانند آدرنالین و نوراپی نفرین را در جریان خون ترشح می کند که در مواقع اضطراری که باید برای محافظت از خود سریع عمل کنیم، کمک می کند.

متأسفانه، استرس مداوم در روابط، شغل و امور مالی، یا زمانی که برنامه‌های ما از بین می‌رود، می‌تواند باعث واکنش‌های جسمی نامطلوب و در نتیجه مسائل عاطفی و بیماری‌ها شود. احساس مداوم اضطراب، نگرانی و ترس باعث می شود برخی از افراد دچار کمردرد، افسردگی، خستگی، سردرد، فشار خون بالا، تنگی نفس، بی خوابی، مشکلات در روابط، افزایش یا کاهش وزن و ناراحتی معده شوند.

متخصصان مراقبت های بهداشتی خوردن یک رژیم غذایی سالم، ورزش و خواب هفت تا هشت ساعت در شب را برای کمک به مدیریت استرس و کاهش اثرات طولانی مدت استرس مزمن توصیه می کنند.

اما دیگر برای کاهش استرس چه کنیم؟

در اینجا نکاتی برای مقابله با استرس وجود دارد، زمانی که برنامه‌هایتان از بین می‌روند یا زندگی‌تان خسته کننده می‌شود.وقتی احساس استرس می کنید آگاه باشید و تصدیق کنید سعی کنید علائم ناشی از احساس استرس را نادیده نگیرید. قبل از اینکه بتوانید کاری در مورد آن انجام دهید، باید از یک موقعیت آگاه باشید.

برخی از افراد هنگام احساس اضطراب یا استرس، مشت های خود را گره می کنند یا تنش عضلانی در گردن خود احساس می کنند. دیگران کوتاه مزاج می شوند و به مردم ضربه می زنند. برخی اشتهای خود را از دست می دهند یا غذاهای راحتی مورد علاقه خود را زیاد می خورند. دیگران متوجه خواهند شد که تنفس آنها کم عمق است.

چند راه واکنش شما به استرس چیست؟

دفعه بعد که احساس استرس، اضطراب یا نگرانی کردید، از واکنش‌های خود آگاه‌تر شوید و احساسات خود را اعم از استرس، مضطرب یا نگرانی یا هر سه مورد تصدیق کنید. پس از آگاهی و شناخت احساسات و واکنش های فیزیکی خود، می توانید با انجام اقدامات لازم با شرایط کنار بیایید.

منبع استرس را شناسایی کنید.

با این سوال که «چرا احساس استرس، اضطراب یا نگرانی می کنم؟ سوال را بیش از یک بار بپرسید تا به علت اصلی آن برسید. ممکن است مجبور شوید شش یا هفت بار سؤال را بپرسید تا منبع واقعی را شناسایی کنید. وقتی دلیل(های) احساسات خود را دانستید، وقت آن است که کاری در مورد موقعیت انجام دهید.

اتخاذ یک نگرش انعطاف پذیرتر

به عنوان مثال، اگر آب و هوا برنامه های شما را برای یک پیک نیک خانوادگی در پارک خراب کند، استرس و ناراحتی چگونه اوضاع را بهتر می کند؟ شما نمی توانید آب و هوا را کنترل کنید. دفعه بعد در صورت بارندگی یک طرح پشتیبان داشته باشید.

به عنوان یک قاعده، اگرچه آسان نیست، لطفا سعی کنید روی چیزهایی که نمی توانید کنترل کنید استرس نداشته باشید. به بهترین شکل ممکن پاسخ دهید و سازگار شوید. نگرش مثبت داشته باشید و به دنبال پوشش نقره ای و فرصت ها باشید. دیگر چه کاری می توانید انجام دهید؟

یکی دیگر از منابع استرس جلسات مهم و مصاحبه های شغلی است. بهترین راه برای رسیدگی به این موقعیت ها این است که تا جایی که می توانید آماده شوید. می توانید از قبل سؤالاتی بنویسید و پرسیدن آنها یا نقش بازی با دوستان مورد اعتماد را تمرین کنید. آماده سازی استرس را کاهش می دهد (آن را از بین نمی برد). بهترین لباس خود را بپوشید؛ در بالای بازی خود باشید با بهترین نسخه از خودتان وارد موقعیت شوید.

دیدگاه خود را تغییر دهید

یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش استرس زمانی که رویاهایتان شروع به گره خوردن می‌کنند یا برنامه‌هایتان از بین می‌رود این است که نحوه دیدتان را تغییر دهید.

شما می توانید موقعیت را به عنوان یک مانع بزرگ در نظر بگیرید که روح شما را با استرس پر می کند و شما را شکست می دهد، یا ممکن است آن را به عنوان یک چالش یا فرصت برای بهتر شدن یا بهبود زندگی خود ببینید. حتی ممکن است بتوانید موقعیت را از یک مشکل ترسناک به یک ماجراجویی هیجان انگیز تبدیل کنید که بهترین ها را در شما به ارمغان می آورد.

سایر استراتژی های کاهش استرس

برخی از کارهای دیگری که می توانید برای مقابله با احساس نگرانی و استرس انجام دهید عبارتند از: صحبت با یک دوست یا مشاور مورد اعتماد، تعیین اهداف واقع بینانه و تقسیم آنها به وظایف قابل کنترل روزانه یا هفتگی، و لذت بردن از فعالیت هایی که به شما آرامش می دهد، مانند فعالیت های تفریحی خاص. ، سرگرمی ها یا شرکت کردن در یک جامعه ایمانی اجازه ندهید استرس، نگرانی یا اضطراب زندگی شما را خراب کند.

با تمرین این نکات برای مقابله با استرس، سالم تر و شادتر خواهید بود، دیدگاه بهتری به زندگی خواهید داشت و پیشرفت ثابتی در باز کردن بهترین زندگی خود خواهید داشت.

اشتراک گذاری