امروز برابر است با :1403-01-31
تکنولوژی و آموزش

چگونه فناوری آموزش را تغییر داد و آن را بهتر خواهد کرد؟

مجله چرخونکی : قبل از شروع همه‌گیری، آموزش از قبل شاهد روندها و تکنیک‌های جدیدی بود که یادگیری را برای همه قابل دسترس‌تر می‌کرد. با این حال، زمانی که همه‌گیری کووید-19 پدیدار شد، آموزش به‌عنوان یک کل مجبور شد به سرعت خود را تطبیق دهد و در نتیجه تغییرات سریع‌تری در سراسر جهان ایجاد شد. بسیاری از مؤسسات آموزشی در سراسر جهان تصمیم گرفتند تا خود را با روشی که یادگیری در طول همه‌گیری باید باشد، وفق دهند.

در طول قرنطینه و قرنطینه، بسیاری از مدارس به روش های آموزش از راه دور روی آوردند تا دانش آموزان بتوانند به درس های خود ادامه دهند. معلمان و اساتید کلاس های خود را از طریق Google Meets، Zoom، Microsoft Teams و حتی برنامه های دیگر مانند Skype و Discord برگزار کردند. نیازی به گفتن نیست که مربیان از هر ابزار مفیدی که می توانستند استفاده می کردند.

در چند سال گذشته، سیستم آموزشی دچار اختلال بی‌سابقه‌ای شد که منجر به محبوبیت و پذیرش بیشتر آموزش از راه دور شد. عصر جدید آموزش فرا رسیده است، به لطف فناوری هایی که امکان این سازگاری ها را فراهم کرده است.

گوشی‌های هوشمند و معرفی اتصال اینترنت

به لطف پیشرفت‌های تکنولوژیکی مانند گوشی‌های هوشمند و معرفی اتصال اینترنت در دسترس‌تر در سراسر جهان، یادگیری مجازی در سال‌های اخیر حتی قبل از همه‌گیری روند صعودی داشته است.

وقتی صحبت از آموزش به میان می‌آید، مردم اکنون گزینه‌های بیشتری نسبت به قبل در مورد آموزش دارند. کالج ها و دانشگاه ها شروع به ارائه برخی از برنامه ها و مدارک خود به عنوان دوره های آنلاین کردند. در همان زمان، ارائه دهندگان دوره های آنلاین مانند Coursera، EdX و حتی Udemy شروع به ارائه آموزش مقرون به صرفه به مردم در سراسر جهان کردند.

با این حال، چیزی که هنوز به طور کامل به آن توجه نشده است، درک عمومی از آموزش آنلاین است. در برخی موارد، شرکت ها به اندازه کافی برای تحصیلات به دست آمده از راه های جایگزین وزن قائل نمی شوند. برخی از افراد ممکن است به کسی که تحصیلات خود را به صورت آنلاین کسب کرده است، احترام کمتری قائل شوند، حتی اگر آموزش از راه دور این روزها بسیار بزرگ شده است.

چگونه فناوری می تواند بر آموزش در آینده تأثیر بگذارد؟

با ابزارهایی که در حال حاضر در دسترس هستند، آموزش به یک تجربه یکپارچه تبدیل شده است که عمدتاً یک نسیم است. دانش‌آموزان اکنون می‌توانند بدون از دست دادن کلاس درس به کامپیوتر (یا گوشی هوشمند یا تبلت) بروند. به لطف داده های تلفن همراه، دانش آموزان می توانند یادگیری را در حال حرکت انجام دهند.

با توسعه بیشتر پلتفرم های یادگیری مجازی، آموزش می تواند به تکامل خود ادامه دهد. به هر حال، هر چه ابزار بیشتر باشد، بهتر است. هنگامی که اشتراک گذاری داده و شبکه های داده تلفن همراه در سراسر جهان امکان پذیرتر و قابل دسترس تر می شوند، حتی آنهایی که در مناطق دورتر هستند می توانند به آموزش عالی دسترسی داشته باشند که به طور بالقوه می تواند زندگی آنها را تغییر دهد.

فناوری چگونه می تواند آموزش عالی را تغییر دهد؟

این روزها، دانشجویانی که در کالج‌ها و دانشگاه‌ها ثبت‌نام می‌کنند، خوشبختانه این فناوری را در کنار خود دارند که به آنها کمک می‌کند تا با شرایطی که در حال تبدیل شدن است سازگار شوند. اکنون، موسسات آموزشی بالاتری شروع به ارائه گزینه های آنلاین برای برخی از مدارک و برنامه های خود کرده اند که نیاز به جابجایی محل سکونت را کاهش داده اند.

آموزش عالی همچنین ممکن است شاهد پیشرفت‌های دیگری باشد، مانند تغییر در سیستم‌های امتیازدهی مورد استفاده برای نمره‌دهی دانش‌آموزان. روش‌های امتیازدهی اکنون ممکن است به جای تکیه بر تکالیف و امتحانات، معیارهای بیشتری را شامل شود. این بهبود ممکن است به مربیان اجازه دهد تا اکنون که چیزهای دیگری برای کار کردن وجود دارد، دانش آموزان را بهتر درگیر کنند.

شهریه به عنوان یک مفهوم ممکن است تغییر کند! به جای پرداخت هزینه در هر ترم یا سال ثبت نام، ممکن است یک آموزش مبتنی بر اشتراک که در آن دانش آموزان می توانند در حین رفتن هزینه پرداخت کنند، محبوبیت بیشتری پیدا کند. این تغییر ممکن است به استطاعت بیشتر برای مطالعه کمک کند زیرا بسیاری از هزینه های مربوط به یادگیری حضوری از طریق آموزش از راه دور کاهش می یابد.

و در نهایت، آموزش عالی ممکن است شاهد بهبود قابل توجهی در دسترسی برای دانش‌آموزانی باشد که مشغله‌ای دارند یا شرایط تسهیل‌کننده دیگری دارند که آنها را از یادگیری سنتی‌تر باز می‌دارد. به لطف رونوشت‌ها، فیلم‌های ضبط‌شده، تمرین‌های آنلاین، ماژول‌ها و سایر مطالب مشابه، یادگیری خودسرانه بیش از همیشه امکان‌پذیر است. یکی از بزرگترین کارهایی که فناوری می تواند برای فناوری انجام دهد این است که شکاف را کم کند و برابری بیشتری را برای هر یادگیرنده فراهم کند.

آینده در راه است

فراتر از تغییراتی که در حال حاضر اتفاق افتاده است، آموزش و پرورش می تواند در آینده شاهد بیشتری باشد.به عنوان مثال، هوش مصنوعی به طور فزاینده ای محبوب می شود و بسیاری از مربیان از آن استفاده می کنند. یادگیری ماشینی یا برنامه نویسی هوش مصنوعی می تواند به ایجاد برنامه های درسی سفارشی برای دانش آموزان کمک کند.

علم داده و سایر فناوری ها می توانند به معلمان کمک کنند تا زمان صرف شده برای کشف علایق و استعدادهای دانش آموزان را کاهش دهند. هنوز کامل نیست، اما الگوریتم‌های تولید شده توسط فناوری، کمک زیادی به بهینه‌سازی تجربه دانش‌آموز می‌کنند.

پیشرفت در فناوری واقعاً می تواند انقلابی در آموزش ایجاد کند و زمینه بازی را برای بسیاری مساوی کند. بدون شک قابلیت دسترسی نام بازی در روزهای آینده است.

اشتراک گذاری