امروز برابر است با :1403-02-29

چرا باید روغن ماهی را در رژیم غذایی خود قرار دهید؟

اما دقیقا چه چیزی این دوست ماهی را به چنین نیروگاه تغذیه ای تبدیل می کند؟ این چربی‌ های ضروری که مملو از اسیدهای چرب امگا 3 هستند، فواید بالقوه‌ ای برای بدن شما ارائه می‌ کنند، از قدرت مغز گرفته تا سلامت قلب.

چه یک مصرف‌کننده با تجربه مکمل‌ ها یا فقط کنجکاو باشید، دریابید که آیا گنجاندن روغن ماهی در رژیم غذایی‌ تان می‌ تواند بهترین روز برای سلامتی شما باشد.

چگونه افزودن روغن ماهی به رژیم غذایی شما می تواند مفید باشد؟

به گفته متخصص تغذیه، افزودن روغن ماهی به رژیم غذایی شما می تواند از چندین جهت برای سلامت قلب و سلامت کلی شما مفید باشد.

سلامت قلب

روغن ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است که چربی‌ های ضروری هستند که می‌ توانند به کاهش کلسترول بد (LDL) و تری گلیسیرید کمک کنند، در حالی که به طور بالقوه کلسترول خوب (HDL) را افزایش می‌ دهند. این می تواند به کاهش خطر بیماری قلبی و سکته کمک کند.

کنترل فشار خون

امگا 3 همچنین ممکن است به کاهش فشار خون کمک کند و خطر ابتلا به مشکلات قلبی را کاهش دهد.

عروق سالم

امگا 3 می تواند به جلوگیری از تجمع پلاک در شریان ها کمک کند، که می تواند آنها را سخت و باریک کند و منجر به بیماری قلبی شود. روغن ماهی با شفاف و انعطاف پذیر نگه داشتن رگ ها می تواند به یک سیستم قلبی عروقی سالم کمک کند.

بینایی تیزتر

اسیدهای چرب امگا 3 در سلامت چشم نقش دارند و کمبود آنها می تواند خطر ابتلا به بیماری های چشمی مانند دژنراسیون ماکولا را افزایش دهد. گنجاندن روغن ماهی در رژیم غذایی می تواند به تقویت بینایی کمک کند.

قدرت مغز برای نوزادان

امگا 3 برای رشد اولیه مغز در نوزادان، به ویژه در سه ماهه اول بارداری بسیار مهم است. آنها همچنان برای عملکرد شناختی در طول زندگی مهم هستند.

دوز توصیه شده مصرف روغن ماهی چقدر است؟

برای جذب بهینه، بهتر است روغن ماهی را بعد از یک وعده غذایی کامل مانند صبحانه، ناهار یا شام با آب مصرف کنید. دوز توصیه شده معمولاً به 3 گرم در روز محدود می شود.

با این حال، دوز دقیق ممکن است بسته به نیازهای فردی شما متفاوت باشد و باید توسط یک متخصص مراقبت های بهداشتی، مانند یک پزشک یا متخصص تغذیه تعیین شود. آنها وضعیت سلامتی خاص شما را در نظر می گیرند و دوز مناسب را توصیه می کنند.

آیا کسی باید از گنجاندن روغن ماهی در رژیم غذایی خود اجتناب کند؟

افرادی که به غذاهای دریایی حساسیت دارند باید از روغن ماهی اجتناب کنند. علاوه بر این، افراد مبتلا به بیماری های مزمن، به ویژه کسانی که داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنند، باید قبل از مصرف روغن ماهی با پزشک خود مشورت کنند.

اشتراک گذاری