امروز برابر است با :1403-02-06
مبلمان کلاسیک

از ویژگی مبل کلاسیک چه می دانید؟

مجله چرخونکی : مبلمان کلاسیک هم با طراحی سنتی و با الهام از تاریخ سبک جذاب و زیبایی را برای این نوع از مبلمان در نظر گرفته است و باعث شده است که این مبلمان هویت مشخص خودش را داشته باشد. مثل آلمانی، فرانسوی و یا ایتالیایی
کلاسیک اثری است با اصالت و پایبند به سنت‌های قدیمی که با زندگی امروزی هماهنگ شده و متناسب با شرایط حال است. مبلمان کلاسیک هم از این قاعده مستثنی نبوده و می‌توان آن را یک اثر هنری دانست که برای همیشه ماندگار است، گویی که زمان در آن متوقف شده و همیشه مد روز است.
یکی از بارزترین ویژگی‌های مبل کلاسیک، تلفیق زیبایی و راحتی در آن است. این مبل‌ها، علاوه بر اینکه دارای ظرافت‌های زیادی در طراحی هستند، راحتی مبل‌های مدرن را نیز دارند. در واقع، مبل کلاسیک را می‌توان میانگینی از مبل استیل و راحتی دانست. به این شکل که راحتی بخش نشیمن مبلمان مدرن در هماهنگی با ظرافت‌ها و زیبایی‌های مبلمان استیل درآمده است.

نکات متمایز کننده مبل کلاسیک

در تمام مراحل ساخت مبل از چوب استفاده می‌شود تا بتواند همچنان اصالت مبل را حفظ نمود. خصوصا از چوب راش استفاده می‌شود زیرا قابلیت تراش پذیری دارد. البته چوب بسیار گران و سنگینی نیز می‌باشد.
منبت کاری ها معمولا بر روی تاج و دسته انجام می‌شوند و شباهت بسیاری به مبل استیل و سلطنتی دارد. اما منبت کاری های طرح کلاسیک کمی ساده‌تر و خلوت‌تر می‌باشد.
معمولا مبل کلاسیک دارای کیفیت بالایی می‌باشد زیرا از چوب هایی مانند: نراد، گردو، راش و غیره استفاده می‌شود. در برخی مواقع از چوب های مصنوعی نیز استفاده می‌شود اما بدون شک کیفیت چوب طبیعی را نخواهند داشت اما هم سبک‌تر هستند و هم ارزان قیمت‌تر.
در قسمت پشتی و نشیمن مبل از فوم و اسفنج استفاده می‌شود. ترجیحا از فوم سرد استفاده می‌شود که قابلیت ارتجاعی خوبی دارد و هم اینکه مقاومت بالایی دارد و در اثر استفاده مداوم دچار فرسودگی نمی‌شود. خصوصا اینکه بر روی مبل چاله ایجاد نمی‌شود و ظاهر مبل را نازیبا نمی‌کند.
پارچه و یا روکش مبل نیز معمولا از پارچه هایی فاخر می‌باشد. پارچه های گلدار و طرح دار در اولویت هستند اما می‌توان از پارچه های ساده نیز استفاده نمود.

اگر فضای بسیاری برای چیدمان مبل در پذیرایی دارید می‌توانید از ست کامل مبل کلاسیک استفاده نمایید با توجه به اینکه این سبک از مبل ها سنگین و بزرگ هستند نیاز به این دارند که فضای بسیاری برای قرار دادن آن ها وجود داشته باشد. اما اگر فضای کمتری دارید می‌توانید از نیم ست کلاسیک استفاده نمایید.
برای چیدمان مبل کلاسیک در منزل این نکته را به خاطر داشته باشید که باید به گونه ای چیدمان را انجام دهید تا عظمت این مبل ها به خوبی به چشم بیاید.
یک نقطه کانونی را باید ایجاد نمایید تا با توجه به آن نقطه چیدمان خود را انجام دهید. در واقع وجود مرکز و کانون توجه در دکوراسیون می‌تواند باعث شود که همه چیز با نظم و ترتیب خاص خود در خانه جای بگیرد.

به تناسب رنگی توجه داشته باشید. می‌توانید از طیف رنگ های مختلف استفاده نمایید اما دقت نماید که رنگ های روتین در سبک کلاسیک را حتما به کار ببرید. به طور مثال ترکیب رنگ زیتونی و کرم و طلایی می‌تواند برای پرده ها و مبل کلاسیک ترکیبی زیبا و عالی باشد. البته باز هم مهم است که رنگ چوب مبل کلاسیک به چه صورت باشد اگر قهوه ای تیره باشد بهتر است رنگ پارچه روشن باشد و اگر رنگ چوب روشن باشد رنگ پارچه بهتر است کمی تیره‌تر باشد.
رنگ فرش را باید در نظر گرفت که با پارچه های مبل و پرده هماهنگ باشد و تضاد زیادی نداشته باشد. حتی اگر می‌خواهید دکوراسیون شما بسیار ست باشد می‌توانید طرح های روی پارچه مبل را هماهنگ نمایید تا نزدیک به هم باشند.
برای تکمیل کردن دکوراسیون کلاسیک در کنار مبل و بوفه کلاسیک می‌توانید از اکسسوری های خاص استفاده نمایید. لوازمی ‌که آنتیک هستند. خصوصا شمعدان های برنزی می‌تواند تکمیل کننده این سبک باشد.
بر روی مبل کلاسیک نیز می‌توانید کوسن هایی را قرار دهید تا زیباتر شوند. همچنین کار نشستن بر روی مبل را نیز راحت‌تر می‌کند. بهتر است کوسن های زیادی بر روی مبل قرار ندهید. رنگ ها نیز نباید تضاد بسیاری با فضا و خانه شما داشته باشد.

انواع مبلمان کلاسیک

مبل کلاسیک انگلیسی

مهمترین مشخصه ی این مبل استفاده از متریال چرم است. یکی از نمونه های بارز و آشنای این دستته از مبلمان، مبل چسترفیلد چرمی است.

مبل کلاسیک ایتالیایی

مشخصه ی اصلی مبل کلاسیک ایتالیایی، پارچه های مرغوب و نفیس به کار رفته در ساخت این مبلمان می توان دانست. زرق و برق و چشمگیری هدف اصلی در طراحی این دسته از مبلمان است. هدف طراح ایتالیایی در طراحی این مبلمان، نمایش شکوه این کشور است.

مبلمان کلاسیک فرانسوی

وجه تمایز مبلمان کلاسیک فرانسوی میزان منبت کاری ها و جانمایی آن هاست. در مبل کلاسیک فرانسوی، شاهد منبت کاری های ظریف و کم عمق هستیم. ویژگی دیگر، استفاده از کوسن است.

انواع چوب به کار برده شده در ساخت مبل کلاسیک

از اصلی ترین قسمت های ساخت یک مبل چوب به کار رفته در آن است. مهم ترین ویژگی که چوب ها را از یکدیگر متمایز می‌کند سختی آن ها است. چوب بی‌کیفیت در طول مدت منبت‌کاری، شکسته شده و طرح و نقشه مورد نظر روی آن ایجاد نمی‌شود. در نتیجه منبت کاری‌های سالم و بدون شکستگی یا ترک، از نشانه‌های مرغوبیت چوب است.

چوب‌هایی که در ساخت مبل کلاسیک مورد استفاده قرار می‌گیرند، در مقایسه با سایر مبل‌ها بسیار مرغوب‌تر هستند. یکی از دلایلی که این گونه مبل‌ها را در میان سایر محصولات مشابه بی‌رقیب جلوه داده است، کیفیت متریال اصلی آن است. از انواع چوب هایی که در مبل‌های کلاسیک به کار برده می‌شوند می‌توان به چوب‌های گردو، نراد، راش، روس، افرا و توسکا اشاره کرد.

ست مبلمان کلاسیک چند نفره است؟

مبل کلاسیک معمولا در ست های ۷ نفره و ۹ نفره تولید و عرضه می‌شود. ست ۷ نفره شامل ۱ کاناپه سه نفره و ۴ مبل تک نفره است و ست ۹ نفره شامل ۱ کاناپه سه نفره، ۴ مبل تک نفره و ۲ میزبان است. البته با توجه به متراژ محیطی که می‌خواهید برای آن مبل تهیه کنید ، می‌توانید تعداد بیشتری کاناپه و مبل تک نفره سفارش دهید تا ست مبلمان بیشترین هماهنگی را با دکوراسیون منزلتان داشته باشد.

چیدمان مبل کلاسیک در منزل

این نوع از مبلمان باید بر اساس فضا و دکوراسیون انتخاب شود. مبلمان کلاسیک سبک رسمی دارند و باید در جاهای بزرگ که سبک سنتی دارد از این مبلمان استفاده شود. فرش‌هایی سنتی و آباژور و لوسترهایی چوبی در کنار این مبلمان می تواند تاثیر زیادی در زیبایی محیط در سبک های کلاسیک داشته باشد. پرده‌ها و اکسسوری‌های خاص تزیینی هم باعث جذابیت بیشتر این دکوراسیون می شود.

باز هم تاکید میکنیم که این نوع مبلمان بخاطر اندازه بزرگشان، بیشتر برای خانه‌های بزرگ مناسب است و بهتر است برای منازل کوچک آپارتمانی امروزی بیشتر از نمونه‌های ظریف‌تر و کوچک‌تر استفاده کنید.

قیمت مبل کلاسیک

به طور کلی نمی‌توان در مورد قیمت یک مبل نظر داد زیرا به عوامل متعددی از جمله نوع چوب استفاده شده در کلاف، ظرافت منبت‌های مبل و همچنین کیفیت پارچه و فوم استفاده شده در مبل بستگی دارد. ولی به طور کلی قیمت مبل کلاسیک از مبل سلطنتی کمتر و از مبل راحتی بیشتر است.

اشتراک گذاری