امروز برابر است با :1403-01-31
از بین بردن جوش صورت

برای از بین بردن جوش صورت چکار کنیم

مجله چرخونکی : برای از بین بردن جوش صورت چکار کنیم ؟ اول از همه بهتر است بدانید که چرا جوش می زنید. خیلی از مشکلات پوستی ناشی از سبک زندگی شماست که ممکن است تغییرات زیادی کرده باشد. دکتر عباسیان، متخصص طب سنتی می گوید با اصلاح سبک زندگی و مصرف مواد غذایی مناسب می توانیداز آنها جلوگیری کنید.

کدام قسمت های صورت جوش میزند؟

منطقه پیشانی و بین ابرو ها

اگر بر روی پیشانی جوش می زنید، باید نگاهی به سیستم گوارشی خود بیندازید.احتمالا ً شما درست غذا نمی خورید یا به فست فودهای پر چرب، شکر دار و غیره علاقه دارید.میزان متابولیک شما نیز ضعیف است و بر این اساس، رفع مشکل آکنه براساس نقشه صورت آکنه، باید بر خوردن میوه ها و سبزیجات بیشتر و قطع تمام خوراکی های هله هوله تمرکز کنید.

دو طرف چشم ها

اگر شما روی دو طرف چشمانتان و در زیر پیشانی خود آکنه دارید، آنگاه عوامل احتمالی اش، عدم تعادل در کلیه ها است.برای کاهش آن، حتما مقدار زیادی آب بنوشید و سعی کنید خوراکی هایی مانند هندوانه، خیار و کدو را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

منطقه فاصله بین ابرو ها

جوش بین ابرو ها می تواند به معنای عدم تحمل لاکتوز، مصرف الکل، خوراکی خوردن در اواخر شب، و حساسیت غذایی باشد. گاهی اوقات، حتی وکس کندن و کندن موهای بین ابرو ها می تواند منجر به آکنه در این منطقه شود. دقت کنید که از محصولات درست استفاده کنید.

مناطق روی گونه راست و چپ

آکنه روی گونه ها در زنان بالغ بسیار رایج است.عدم تعادل هورمونی و مشکلات ریوی، قلب، طحال و معده، عوامل رایجی هستند که باعث آکنه در این منطقه می شوند.

حل مشکل آکنه ها

  • ورزش روزانه برای تقویت ریه
  • مرتبا بالش خود را عوض کنید
  • انتخاب مواد شوینده هایپوآلرژیک
  • برس آرایشی، محصولات و غیره را تغییر دهید و در صورت امکان از آرایش کامل اجتناب کنید
  • از ضد آفتاب استفاده کنید
  • از گذاشتن گوشی موبایل روی گونه ها خودداری کنید
  • سلامتی خود را بررسی کنید
  • به دندان پزشک مراجعه کنید تا ببینید آیا مشکل دهانی برایتان وجود دارد یا خیر
  • از پر خوری اجتناب کنید
  • زنان در دوران پریودی خود جوش های هورمونی، می زنند که به احتمال زیاد آکنه را در این منطقه وجود دارد
  • برخی اوقات، قرص های کنترل بارداری می تواند به عدم تعادل هورمونی کمک کند

منطقه چانه و فک

آکنه در این منطقه از صورت آکنه (به همراه رشد مو در زنان) عدم تعادل هورمونی را نشان می دهد.استرس یکی دیگر از دلایل آکنه در این منطقه است مدیریت استرس از طریق تکنیک های تمدد اعصاب مانند گوش دادن به موسیقی، مدیتیشن و غیره مفید است.

جوش‌ های سرسفید

جوش‌ های سر سفید رایج‌ترین نوع از جوش‌ هایی هستند که معمولا به دلیل مسدود شدن منافذ پوستی ظاهر می‌شوند. مسدود شدن منافذ پوست می‌تواند به دلایل مختلفی مانند چرب شدن بیش از اندازه پوست، افزایش سلول‌های مرده پوستی، تغییرات هورمونی و وجود باکتری‌ها رخ دهد و باعث پدیدار شدن جوش‌ های سرسفید در نقاط مختلف بدن و به ویژه صورت شود. جوش‌ های سر سفید معمولا کمی دردناک هستند و در اطراف آن‌ها کمی قرمز می‌شود.

نکته مهم درباره جوش‌ های سر سفید آن است که راه حل مناسب برای از بین بردن آن‌ها فشار دادن آن‌ها نیست زیرا در مواردی باعث ماندگاری اثر آن‌ها روی پوست می‌شود.

جوش‌ های سرسیاه

جوش‌ های سر سیاه جوش‌ هایی هستند که به دلیل مسدود شدن فولیکول مو ، چربی یا سلول‌های مرده پوست ایجاد می‌شوند. دانه‌های این نوع جوش روی سطح پوست باز بوده و پوست اطراف آن معمولا هم رنگ پوست بوده و دردی به همراه نخواهند داشت. این جوش‌ ها با فشار دادن از بین می‌روند ولی در مواردی ممکن است باعث زخم شدن پوست شوند.

جوش‌ های چرکی

جوش‌ های بزرگ و قرمزی که مرکز آن‌ها سفید یا زرد است، جوش‌ های چرکی هستند که با نام پاسچول نیز شناخته می‌شوند. این جوش‌ ها معمولا در کمر، صورت یا قفسه سینه ظاهر می‌شوند و علت بروز آن‌ها آلوده شدن منافذ بسته پوست در اثر جمع شدن سلول‌های ایمنی و باکتری است.

این جوش‌ ها حالتی زیر پوستی دارند ولی سر چرکین آن‌ها از پوست بیرون زده که باید از فشار دادن آن‌ها جلوگیری شود زیرا آسیب به وجود آمده تشدید می‌شود. برای درمان جوش صورت چرکی بهتر است به پزشک متخصص مراجعه شود تا باعث ایجاد لک یا زخم روی پوست نشود.

اشتراک گذاری