امروز برابر است با :1403-03-27
خرید نهال شلیل مغان

نهال شلیل مغان

پرورش نهال شلیل مغان – بسیار سود آور

میوه شلیل یکی از  پر طرفدار ترین میوه های تابستان است که عده زیادی طرفدار پر و پا قرص آن هستند.پرورش نهال شلیل می تواند بسیار برای کشاورزان و باغداران عزیز سود آور باشد. میوه های شلیل ارقام صادراتی هستند و در بازار های محلی سهم زیادی را به خود اختصاص داده اند.یکی از پر طرفدار ترین نهال های شلیل، نهال شلیل مغان است. در ادامه بیشتر با این رقم نهال شلیل آشنا خواهیم شد.

نهال شلیل مغان

نهال شلیل مغان بومی کشور ایران و شهر مغان است. این نهال شلیل ارتفاع 4 متر دارد و جزو درخت های پا کوتاه است که پا کوتاه بودن آن برداشت میوه های این درخت را آسان تر ساخته است.

نهال شلیل مغان زود بازده است، به طوری که باردهی نوبرانه آن از 2 سالگی نهال آغاز شده و باردهی اقتصادی آن از 4 سالگی شروع میگردد.

این نهال شلیل دیر گل است و از اواخر فروردین ماه، گلدهی آن آغاز می شود. دیر گل بودن این نهال باعث می شود در سرمای بهاره، گل های آن در امان باشند.

درختان شلیل در کل عمر اقتصادی کمتری را نسبت به دیگر ارقام نهال ها دارند و نهال شلیل مغان، عمر اقتصادی 15 سال را به خود اختصاص داده است.

میوه های شلیل این درخت بسیار شیرین و خوشمزه با طعمی بسیار دلنشین هستند. هر میوه شلیل مغان حدود 100 گرم وزن دارد. این میوه های شلیل را میتوانید در اوایل فصل تابستان برداشت کنید.

مناطق و شرایط کاشت نهال شلیل مغان

نهال شلیل مغان، بهترین گزینه برای مناطق سردسیر و نیمه سرد سیر است ولی این نهال را میتوانید در مناطق گرمسیر نیز کاشت و پرورش نمایید.

برای کاشت این نهال شلیل باید از الگوی کاشت 3*3 متر استفاده کنید. رعایت این فاصله باعث میشود نور خورشید که از مهم ترین عوامل رشد و باردهی درخت است به طور صحیح توسط درخت دریافت گردد.

ارتفاع از سطح دریا برای نهال شلیل مغان مطرح نیست و میتوانید در هر ارتفاعی از سطح دریا این نهال را کاشت و پرورش نمایید ولی باید توجه داشته باشید که این نهال، نیاز سرمایی  500 الی 900 ساعت دمای منفی 7 درجه را دارد که باید این نیاز سرمایی را به خوبی دریافت کند.

آبیاری نهال شلیل مغان

میوه های شلیل به طور کلی برای رسیدن و آبدار بودن به میزان آب زیادی نیاز دارند. هر درخت نهال شلیل مغان در هر هفته به 10 لیتر آب نیاز دارد. این میزان را باید برای تمامی درختان خود برآورد کنید و آبیاری را به صورت هفتگی انجام دهید.

هرس نهال شلیل مغان

اواخر زمستان که نهال یا درخت شلیل مغان شما جوانه نزده باشد، بهترین زمان برای هرس آن است. در سال های اول، هرس فقط به منظور سربرداری و در سال های سوم به بعد برای فرم دهی به درخت و تشکیل اسکلت درخت، هرس را برای این نهال شلیل باید انجام دهید. این نکته را بازگو کنیم که هرس نهال شلیل مغان از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است.

اگر توانایی هرس این درخت را ندارید، کار را به افراد متخصص در این زمینه بسپارید.

خواص میوه های شلیل

میوه های شلیل برای سلامت دندان و استخوان ها بسیار مفید است. این میوه به دلیل داشتین ویتامین هایی نظیر ویتامین A و ویتامین C، آنتی اکسیدان است و به افزایش ایمنی سطح بدن بسیار کمک میکند.

مصرف میوه شلیل برای جلوگیری از بروز بیماری هایی همچون بیماری های قلبی، بیماری های چشمی بسیار مناسب است و در کاهش وزن بدن نیز عملکرد خوبی دارد.

خرید نهال شلیل مغان

با توجه به میزان سهم این نهال در بازار های محلی، قابلیت صادرات این میوه به کشور های خارجی و فوایدی که این میوه دارد، پرورش نهال شلیل مغان برای مشا میتواند بسیار سود آور باشد ولی مهم ترین امر برای احداث باغ و بهره برداری اقتصادی از باغ، خرید نهال شلیل مغان سالم و بارده است.

سیمین نهال دشت سبز به شماره ثبت 3926، واقع در آذربایجان غربی و شهرستان میاندوآب، از معتبر ترین نهالستان های کشور است که شما عزیزان میتوانید با خیال راحت، نهال های مورد نظر خود را سفارش دهید و در محل و آدرس مورد نظر خود، سفارشات خود را دریافت نمایید.

جهت خرید نهال کافی است از طریق سایت سیمین نهال به آدرس SIMINNAHAL.COM اقدام به خرید نمایید. نهالستان سیمین نهال با مدیریت مهندس عیوضی، به شما تضمین کیفیت و قیمت نهال های خود را میدهد.