امروز برابر است با :1403-02-20

نحوه انتخاب یک انار کاملا رسیده چطور است + نکات لازم

هر زمان که به خرید میوه می رویم، بسیاری از ما در تشخیص اینکه آیا میوه به اندازه کافی رسیده است یا خیر، مشکل داریم. میوه های رسیده طعم بهتری دارند و می توانند برای شما مغذی تر و غنی تر از فیبر باشند. یکی از این میوه ها انار است. در مورد انار، مهم است که یک انار رسیده خوشمزه را انتخاب کنید، زیرا به طعم آن عمق زیادی می‌ دهد.

چرا انار باید بخشی از رژیم غذایی شما باشد؟

از نظر فواید، انار فواید زیادی دارد. آنها سرشار از مواد مغذی هستند و سرشار از ویتامین های C، E، K، فولات و پتاسیم هستند که آنها را به یک مکمل مغذی برای رژیم غذایی شما تبدیل می کند. پلی فنول های آنها به عنوان آنتی اکسیدان های قوی عمل می کنند، التهاب را کاهش می دهند و از سلول ها در برابر آسیب محافظت می کنند. آب انار می تواند جریان خون را بهبود بخشد و به جلوگیری از تجمع کلسترول در شریان ها به دلیل خواص ضد التهابی آن کمک کند.

فیبر موجود در انار با کاهش التهاب و کمک به هضم غذا از سلامت روده حمایت می کند، که برای شرایطی مانند IBS (سندرم روده التهابی) و بیماری کرون مفید است. برخی از مطالعات نشان می دهد که انار ممکن است عملکرد حافظه را تقویت کند. علاوه بر این، تحقیقات نشان می دهد که مصرف روزانه آب انار ممکن است رشد سلول های سرطانی پروستات را کاهش دهد. نوشیدن آب انار قبل از ورزش می تواند با بهبود اکسیژن رسانی به عضلات به کاهش خستگی کمک کند.

چگونه انار رسیده را انتخاب کنیم؟

شکل انار را بررسی کنید. یک انار رسیده باید به شکل شش ضلعی با برجستگی های آشکار باشد که از پوست بیرون می زند. اگر انار هنوز نرسیده باشد صاف و گرد و بدون برآمدگی آشکار است.

باید وزن انار را چک کرد.انارهای رسیده سنگین تر هستند و انارهای نارس سبک تر می باشند. هنگام انتخاب انار، روی وزن و وضعیت پوست آن تمرکز کنید، زیرا انارهای رسیده بلافاصله آماده می شوند.

یک انار باید نسبت به اندازه‌ اش احساس سنگینی کند، که نشان‌ دهنده آبدار بودن و پر بودن دانه‌ های درون آن است.

نکته مهم: صدای انار را چک کنید وقتی به آن می‌ کوبید، انار باید صدایی غلیظ و تو خالی تولید کند.

اشتراک گذاری