امروز برابر است با :1403-02-06
مراقبت از موهای چرب

راهکارهای مراقبت از موهای چرب را بدانید+ نکته های جالب

مجله چرخونکی : موهای چرب، یکی از مشکلاتی است که اغلب افراد جامعه با آن دست و پنجه نرم می‌ کنند زیرا ظاهر فرد را بهم می ریزد. ممکن است زمان زیادی از حمام نگذشته باشد اما موهای شما همان حالت روغنی قبل را پیدا کنند. این مسئله برای بسیاری از افراد که به زیبایی خود اهمیت می دهند دغدغه می آفریند و ممکن است حتی روی اعتماد به نفس آنها برای حضور در جامعه اثر بگذارد.

اغلب مردم به اشتباه علت اصلی چربی موها را به چربی پوست سر وابسته می‌دانند. این در حالی‌ست که قضیه دقیقاً برعکس است. علت اصلی، در اغلب افراد خشکی پوست سر است. پوست خشک، منجر به ترشح بیش از اندازه چربی از غدد و ریشه موها در زیر پوست شده و این چربی به موها منتقل می‌شود. در نتیجه می‌توان گفت رفع مشکل چربی موهای بسیاری از افراد، با تمرکز روی رفع خشکی پوست سر برطرف می‌شود.

با رعایت این موارد از موهای چرب خود مراقبت کنید

شامپوهای مخصوص

از شامپو ملایم برای شستشوی موها استفاده کنید . می توانید از شامپو های مخصوص موهای چرب، شامپو های مخصوص پوست خشک و حتی از شامپو کودکان برای مراقبت از موهای چرب خود استفاده کنید .

شامپوی مخصوص موهای چرب : اگر کمی تلاش کنید و در بازار جستجو کنید می توانید محصول مناسبی را پیدا کنید که توانایی این را داشته باشد که از موهای چرب شما خوب مراقبت کند و از چربی آنها بکاهد.

بازار رقابت برای تولید محصولات پوستی و مراقبت از مو به شدت داغ است و اگر شامپویی که اکنون دارید کاری را که می‌خواهید برایتان انجام نمی دهد شما می توانید به راحتی شامپو مورد نظر خودتان را با کمی جستجو پیدا کنید .

موهای چرب باید روزانه شستشو شوند ، شستشو مرتب از چربی های مو می کاهد ، اما باید به این نکته نیز توجه کنید اگر غلظت شامپو و مدت زمان نگهداری شامپو بر روی مو های سر از حد متعادل و معمول خارج شود می تواند باعث خشکی پوست سر شما شده که این نیز یکی از علت های چرب شدن مو های سر است.

در رنگ کردن مو زیاده روی نکنید

اگر دارای موهای چرب هستید از رنگ کردن مکرر آن ها خود داری کنید زیرا مو های رنگ خورده بر ترشح چربی بیشتر از غده های زیر پوست موثرند. خود داری کردن از رنگ کردن مکرر موها یکی دیگر از راه های مراقبت از موهای چرب است.

از غذاهای سالم استفاده کنید

برای مراقبت از مو های چرب خود بهتر است از غذا های سالم استفاده کنیم و رژیم غذایی مناسبی داشته باشم . استفاده از غذا های چرب و سرخ کرده می تواند باعث چربی بیشتر پوست سر شود و همچنین استفاده از مرکبات و سبزیجات می تواند در داشتن پوست و موهای زیبا به شما کمک کند . از این رو داشتن تغذیه ای مناسب یکی از راه های مراقبت از مو های چرب می تواند باشد.

الوئه ورا

باالوئه وراپوست سرتان را پاکسازی کنیدآلوئه ورا فقط برای پوست صورت نیست که می‌تواند معجزه کند بلکه آلوئه ورا می تواند برای تمیز کردن پوست سر شما و از بین بردن روغن های اضافی آن به شدت خوب عمل کند. اگر پوست سر چربی دارید و یا موهایتان زود به زود چرب می شود خیلی راحت می توانید با کمک آلوئه ورا این مسئله را حل کنید.

عصاره یا ژل آلوئه ورا گزینه ای مناسب برای شستشوی مو است. حدود نیم ساعت پیش از زمانی که قصد دارید موی خود را بشویید، ریشه های مو و اندکی از ساقه مو را به آرامی با عصاره آلوئه ورا ماساژ دهید. این روش می تواند به عنوان یک عامل محافظ و همچنین روتین درمان برای خشکی پوست سر و شوره سر استفاده شود.

با موهایتان زیاد بازی نکنید

با موهای تان بازی نکنید مهم نیست دارید موهایتان را می شویید, شانه می زنید, به آنها حالت می‌دهید یا فقط دارید سرتان را میخارانید. باید با این توجه کنید که هنگامی که پوست سر چرب و حساسی دارید باید با آن ملایمت بیشتری به خرج بدهید.

زیرا که پوست سر شما در شرایطی قرار دارد که هر محرکی می‌تواند باعث شود که چربی بیشتری تولید کند در نتیجه تا جایی که می توانید با پوست سرتان ملایمت به خرج بدهید و هرگز با آن خشن برخورد نکنید.

اگر از افرادی هستید که عادت دارند با موهای شان ور بروند و بازی کنند، آن را دور انگشتانشان بپیچاند ،مدام پوست سرشان را میخارانند و یا دست هایشان را زیاد در بین موهایشان فرو می‌برند, بهتر است سعی کنید این عادت ها را کنار بگذارید .

همواره موهای چرب را با آب سرد یا ولرم شستشو دهید. شستشو با آب گرم یا داغ، منجر به ماندن مقداری کف در موها شده و مشکل چربی موها را تشدید می‌کند.

مصرف مواد غذایی سالم و نوشیدن مکرر مایعات، بر کاهش خشکی پوست موثر است. همچنین نوشیدن آب نه‌تنها برای رفع مشکل موهای چرب مفید است، بلکه به سلامت پوست شما نیز کمک می‌کند .

اشتراک گذاری