امروز برابر است با :1403-01-10
مراقبت از موهای خشک

چطور از موهای خشک مراقبت کنیم + نکته های جالب

مجله چرخونکی : موهای شما به دلایل مختلفی دچار خشکی می شوند اما ریشه این مشکل در این نکته نهفته است که پوست سر شما به اندازه کافی چربی طبیعی یا همان سبوم برای مرطوب کردن موها تولید نمی کند، یا موهای شما به راحتی رطوبت خود را از دست می دهند .

با افزایش سن، به طور طبیعی چربی پوست شما کمتری می شود. البته افزایش سن یکی از این دلایل است و نرسیدن میزان آب کافی به بدن، برخی بیماری ها و مصرف داروها، زندگی در شرایط محیطی خاص، گرما و سرمای بیش از حد و رژیم غذایی نامناسب از دیگر دلایلی است که به خشک شدن موها و شکننده تر شدن آنها می انجامد .

با رعایت این نکات از موهای خشک نگهداری کنید

مرطوب کننده با کیفیت مو

بسیاری از محصولات براساس چیزی که بر روی برچسب آن ها وجود دارد، موها را مرطوب می کنند و بدین ترتیب در درمان موهای خشک و آسیب دیده موثر هستند. آن ها در واقع به سادگی موهای شما را می پوشانند و بدین ترتیب موها نرم تر به نظر خواهند آمد.

به دنبال محصولاتی باشید که حاوی روغن های طبیعی مانند روغن زیتون، روغن آرگان، گلیسیرین، سوربیتول و روغن درخت قلم هستند. اما از مصرف شامپوهای دارای روغن مینرال و پترولاتوم که موجب کاهش جذب رطوبت می شوند خودداری کنید.

از روغن های طبیعی و گیاهی استفاده کنید.

میتوانید یکی از روغن زیتون، نارگیل، کرچک، بادام، جوجوبا و ذرت را تهیه کنید و به اندازه ی متناسب با موهای خود روی کف دست ریخته و موهایتان را به آرامی ماساژ دهید. این روغن ها حاوی ، آنتی اکسیدان و نرم کننده های طبیعی هستند و باعث نرمی موها می شوند.

رژیم غذایی مناسبی داشته باشید

بخش زیادی از خشکی پوست و موها مربوط به کم آبی بدن است. بنابراین لازم است برای اینکه موها و پوستتان سلامت بیشتری داشته باشد، در روز به میزان کافی مایعات و آب بنوشید و به اصطلاح نگذارید بدنتان به خشکی بیفتد.

بعد از این کار نوبت به اصلاح رژیم غذایی است؛ غذاهایی که در طول روز مصرف می‌کنید نقش موثری در رشد موهایتان و شکل آن‌ها خواهد داشت؛ بنابراین از غذاهای حاوی انواع ویتامین ب، امگا 3 و ویتامین سی استفاده کنید یا با مشورت پزشک از مکمل‌های لازم کمک بگیرید.

از ماسک های آماده کمک بگیرید

اگر زمان کافی برای ساخت ماسک موی خانگی ندارید، از ماسک های آماده ی مخصوص موهای خشک، استفاده کنید. چنین ماسک هایی، حاوی عناصر مرطوب کننده ای نظیر کراتین، روغن آرگان و دیگر روغن های مغذی است. بنابراین، موهای شما را رطوبت رسانی خواهد کرد.

نوک موهایتان را کوتاه کنید

کوتاه کردن نوک مرده‌ی مو، راه بسیار مؤثری برای بهبود خشکی آن است. این کار، ظاهر زیبای موهایتان را حفظ می کند. پس، نوک موهای خود را هر ۶ الی ۸ هفته یک بار کوتاه کنید. به ویژه، اگر به طور مکرر از دستگاه های حرارتی حالت دهنده ی مو استفاده می کنید.
حالا که راهکارهای مراقبت از موهای خشک را آموختید، حتماً آنها را اجرا کنید تا به نتیجه ی دلخواه خود برسید. همچنین، کمی صبور و با حوصله باشید، زیرا تغییرات ماندگار یک شبه به دست نمی آیند.

دوش آب را فیلتر دار کنید

آب شهری معمولا حاوی مقادیر زیادی کلر است که نه برای پوست شما مفید است و نه برای موهایتان. به همین دلیل اگر امکانش را دارید بهتر است برای دوش حمام یک فیلتر تهیه کنید تا آبی پاک و خالص را برای شست و شوی موهایتان به شما هدیه دهد. این کار بعد از مدتی منجر به بهتر شدن ظاهر موهایتان خواهد شد و جلوی خشکی بیش از حدشان را خواهد گرفت.

تاثیر آب و هوا بر مو

صرف نظر از نوع موهای شما، آب و هوا بر آن ها تاثیر می گذارد. هوای سرد، آفتاب سوزان و همچنین آب شور و کلر دار موجب خشکی مو می شوند. زمانی که موهای خود را در معرض آفتاب قرار می دهید، از شامپو و نرم کننده مخصوص موهای خشک استفاده کنید. در شرایطی که وضعیت آب و هوا مناسب نیست بهتر از از کلا استفاده کنید.

از سشوار کمتر استفاده کنید .

هنگام استفاده درجه ی گرمی آن را پایین بیاورید. قبل از از استفاده از این دستگاه ها محصولات محافظتی مثل سرم و ماسک مو که مخصوص قبل از سشوار و اتومو کشیدن است استفاده کنید تا گرما کمتر به موهایتان آسیب بزند.

رژیم غذایی مناسب برای مو

موهای شما به چربی های سالم نیاز دارند. بنابراین در رژیم غذایی خود مقادیر زیادی از روغن زیتون، آووکادو و سالمون داشته باشید. این خواراکی ها غنی از اسید های چرب ضروری هستند که پوست سر را با روغن های طبیعی مرطوب می کنند. مصرف مواد مغذی که برای داشتن موهای سالم ضروری هستند، بسیار اهمیت دارد.

اشتراک گذاری