امروز برابر است با :1403-01-09
مدیریت درد در محل کار

6 راه ساده برای مدیریت درد وقتی در محل کار هستید!

مجله چرخونکی :هر کسی می تواند درد مزمن را در محل کار تجربه کند. فقط به کارگران فیزیکی محدود نمی شود. درد مزمن هر نوع استرس مداوم بر بدن است که بیش از چند روز طول بکشد. این می تواند به اشکال مختلف از جمله درد گردن و کمر، بی حسی دست ها یا پاها، یا سفت شدن کمر باشد.

صرف نظر از دردتان، این شش نکته می تواند به شما در مدیریت درد در طول روز کاری کمک کند. با یک روال منظم مدیریت درد، می توانید به طور پیوسته ناراحتی را کاهش داده و آن را از بین ببرید.

1 . مبلمان و لوازم جانبی را که هر روز در محل کار استفاده می کنید ارتقا دهید

کار میز دارید؟ اگرچه مشاغل اداری لزوماً از طریق کار بدنی آسیبی به ما وارد نمی کنند، اما همچنان می توانند باعث درد بدن شوند. وقتی صندلی‌ها، میز، کامپیوتر و لوازم جانبی ما به‌صورت ارگونومیک طراحی نشده‌اند، می‌توانیم صدمات، اختلالات یا درد مزمن را بدتر کنیم. اولین قدم خوب برای مدیریت سفتی مزمن در محل کار، ارتقاء مبلمان و لوازم جانبی مناسب وضعیت بدن است.

موارد زیر را امتحان کنید:

  • صندلی که کمر شما را پشتیبانی می کند
  • یک میز در ارتفاع مناسب برای قرار دادن دستان شما
  • لوازم جانبی کامپیوتری که فشار دست را کاهش می‌دهند، مانند استراحتگاه مچ دست

2 . در کارهای خطرناک از وسایل ایمنی استفاده کنید

فرض کنید شما یک کارگر ساختمانی هستید. این بدان معنی است که شما برای مدت زمان قابل توجهی روی پای خود خواهید بود و همیشه بارهای سنگین را از یک مکان به مکان دیگر حمل می کنید. این خطر زیادی وجود دارد که چیزی سنگین را روی انگشتان پا بیاندازید، مانند توده ای از آجر. اگر در این موقعیت هستید، به یک جفت چکمه کار خوب نیاز دارید که هم ایمنی و هم پشتیبانی را به شما ارائه دهد. اگر یک جفت با انگشتان فولادی تهیه کنید، احتمالاً بهتر است.

راه رفتن با آنها کمی سنگین تر خواهد بود. اما این ضعف جزئی با این واقعیت جبران می‌شود که انگشتان پای شما یک تکه باقی می‌مانند، اگر آن انبوه آجر را در یک روز بد رها کنید. انگشتان فولادی به اندازه کافی قوی هستند که بتوانند صدها پوند نیرو را تحمل کنند. دلیل این امر این است که انگشتان پای شما نسبتاً شکننده هستند.

اما اگر با پوشیدن انگشتان فولادی به چیزی آسیب نمی رساند، این انگشتان پای شما هستند! چکمه های کار خوب یک پنی قیمت دارند. اما این سرمایه گذاری را انجام دهید. هنگامی که در طول روز کاری برای محافظت از بدن خود کمی تلاش کنید، در اطراف احساس بهتری خواهید داشت.

3 . استراحت فیزیکی داشته باشید

صرف نظر از نوع کاری که انجام می دهید، همیشه باید به طور منظم استراحت های فیزیکی برنامه ریزی شده داشته باشید. از میز خود فاصله بگیرید، از کارگاه خارج شوید یا خود را از دفتر خارج کنید تا بدن خود را حرکت دهید و با هر نقطه فشاری که ممکن است وجود داشته باشد بررسی کنید. اینها نه تنها برای سلامت جسمانی بلکه برای سلامت روانی نیز عادات خوبی هستند.

4 . وضعیت بدنی خوب را تمرین کنید

وضعیت بدنی بد ممکن است یک عادت بی ضرر به نظر برسد، اما خمیدن، نشستن یا ایستادن نامناسب می تواند باعث ایجاد و یا تشدید درد شود. وضعیت نامناسب باعث تشدید آسیب‌های فعلی یا مشکلات سلامتی می‌شود، شما را از تعادل خارج می‌کند و دامنه حرکتی شما را کاهش می‌دهد.

اصلاح وضعیت بدن می تواند فشار گردن، پشت و سر را تسکین دهد و همچنین احتمال درد در این نواحی را کاهش دهد. در پایان روز با تماشای نحوه نگه داشتن بالاتنه خود احساس بهتری داشته باشید. به کمک نیاز دارید؟ ممکن است ایده خوبی باشد که چند یادآور روی تلفن خود تنظیم کنید تا وضعیت بدن خود را بررسی کرده و در صورت نیاز آن را بازنشانی کنید.

5 . مدیریت استرس را تمرین کنید

وقتی در مورد درد خود استرس دارید، ممکن است آن را بدتر کند. با تمرین تکنیک های مدیریت استرس در داخل و خارج از محل کار، می توانید در طول دوره های درد آرام بمانید، التهاب را کاهش دهید و به بدن خود استراحت دهید تا به خوبی کار کند. چیزهایی مانند مدیتیشن، تغذیه سالم، ورزش، رایحه درمانی و داشتن خواب با کیفیت در هر شب به شما کمک خواهد کرد.

همچنین می توانید این نکته را با استراحت های فیزیکی خود ترکیب کنید تا لحظاتی آرامش را در بین جلسات کاری ایجاد کنید. برای مثال، گوش دادن به مدیتیشن هدایت شده در حین پیاده روی، راهی عالی برای استراحت و تنظیم مجدد قبل از بازگشت به پروژه بعدی خواهد بود.

6 . نسبت به تنظیمات احتمالی کار انعطاف پذیر باشید

اگر درد مزمن شما بدتر شد، ممکن است نیاز به انجام برخی تنظیمات در محل کار داشته باشید. اگرچه ممکن است این چیزی نباشد که شما می خواهید، اما باید به خاطر داشته باشید که این فقط به نفع شما و شرکت است. با واگذاری برخی وظایف به سایر کارمندان یا جابجایی مسئولیت‌ها، می‌توانید بدون استرس و نگرانی از ناتوانی در انجام کار به دلیل مشکلات مزمن خود، در محل کار راحت‌تر باشید.

اشتراک گذاری