امروز برابر است با :1403-02-06

در مورد مزایای استفاده از تبلیغات بنری چه می دانید؟

مجله چرخونکی : تبلیغات بنری، اولین فرم از تبلیغات آنلاین غیر رایگان است که در قالب گرافیکی و فرمت‌های مختلف مانند متن، تصاویر، ویدئو و … در مقابل کاربران ظاهر می‌شود و در صورت کلیک بر روی آن‌ها، مرورگر اینترنت شما را به وب‌سایت تبلیغ‌کننده منتقل خواهد کرد. هدف از تبلیغات بنری، انتقال پیام برند و تبلیغات به بازدیدکنندگان وب‌سایت موردنظر است.

تبلیغات بنری دو هدف عمده را دنبال می‌کند. اول اینکه میزان استفاده از خدمات شما افزایش پیدا کند و در درجه دوم، افراد با خدمات کسب‌وکار شما آشنایی پیدا کنند تا در صورت لزوم، به شما مراجعه کنند که اصطلاحا به آن آگاهی از برند گفته می‌شود.

ضمن اینکه هر کلیک بر بنر تبلیغاتی شما، می‌تواند آمار و اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار بدهد که با استفاده از آن‌ها، تبلیغات‌تان را هوشمندانه‌تر کنید تا کسب‌ و کارتان ارتقا پیدا کند. مثلا می‌توانید موضوعاتی را که مخاطبان، بیشتر به آن‌ها علاقه‌مند هستند، تفکیک کنید و روی آنها بیشتر تمرکز کنید.

مزایای استفاده از تبلیغات بنری

تقویت آگاهی از برند

کاربر به‌راحتی می‌تواند تنها با مشاهده تبلیغات بنری یا نمایشی، در مورد برند، محصولات و خدمات شما اطلاعات به دست آورد و نسبت به کسب‌وکار شما مشتاق شود و کلیک بر روی آن نیز ضروری نیست

گسترش تعداد مخاطبان

استفاده از تبلیغات بنری سبب جذب مخاطب بیشتر خواهد شد. از آن جایی که این روش مختص به مکان جغرافیایی خاصی نیست، افراد زیادی آن را مشاهده می‌کنند. البته فراموش نکنید که باید بنر خود را در وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی قرار دهید که مخاطبان هدف شما از آن‌ها بازدید می‌کنند

افزایش ترافیک

گاهی هدفمان از تبلیغ، افزایش ترافیک سایت است. در این حالت هم تبلیغات بنری می‌توانند به ما کمک کنند. اما برای این هدف، گزینه بهتری هم وجود دارد و آن انجام «تبلیغات همسان» است.

مخاطبان خاص

یکی از بهترین ویژگی‌های تبلیغات بنری، امکان مشخص کردن مخاطبان هدف است. مخاطبانی که شما تمایل دارید تا تبلیغ خدمات و یا محصولات کسب‌و‌کار شما را ببینند. قطعا همه بازدیدکنندگان یک سایت، مخاطبان مدنظر شما نیستند. به منظور بهینه‌کردن تبلیغات خود و صرفه‌جویی در میزان خرجکرد بودجه کمپین تبلیغاتی، باید مشتریان بالقوه خود را بشناسید.

با انجام تبلیغات استاندارد و استراتژیک، آن‌ها را به مشتریان بالفعل، تبدیل نمایید. بهتر است شخصیت خریدار داشته باشید و این افراد خاص را هدف قرار دهید. مشتریان بالقوه بر روی بنرها کلیک کرده و در انتها به صفحه فرود شما هدایت می‌شوند.
لحظه ای مخاطب جذب کنید.

در تبلیغات سنتی و در مکان های فیزیکی کسب و کار ٬ نمیتوانید از تعداد دقیق مشتری ها و یا ارباب رجوع خود مطلع شوید اما با این نوع تبلیغات نمایشی نه تنها از اطلاعات دقیق تعداد کاربران مطلع خواهید شد بلکه با ابزارهای مناسب مثل گوگل آنالیتیکس میتوانید رفتار کاربرها را تجزیه و تحلیل کنید.

اثرگذاری هوشمندانه بر ناخودآگاه مخاطب

افزایش استفاده از خدمات کسب‌وکار شما، تنها هدف تبلیغات نیست. یکی از اهداف مهم تبلیغات معرفی مؤثر و هدفمند تبلیغات به مخاطبان است تا درصورت نیاز، بتوانند به شما رجوع کنند تا از خدمات‌تان استفاده کنند. شما در تبلیغات اینترنتی، این امکان را دارید که با صرف هزینه کم، به‌صورت گسترده خدمات خودتان را به مخاطبان معرفی کنید و این گستردگی، باعث اثرگذاری و افزایش شهرت کسب‌وکارتان میان افراد خواهد شد. استفاده از المان‌های گرافیکی مناسب و طراحی حرفه‌ای با دربرگیری هویت برندتان، تاثیر قابل توجهی در رسیدن به این هدف خواهد داشت.

جذابیت بصری

محتوای گرافیکی که در این شیوه تبلیغات می‎توانید ارائه دهید، جذابیت بالایی داشته و با استفاده از آن قادر خواهید بود نظر جمع کثیری از مخاطبینتان را به خود جلب کنید.
علاوه بر این، از آنجایی که ذهن انسان تصاویر را بهتر از متون ثبت می‌کند، تبلیغات با استفاده از بنرها می‌توانند بسیار کارآمد باشند.

چگونه تبلیغات بنری خود را توسعه دهیم؟

پس از ایجاد بنر، به وب‌سایت‌هایی برای تبلیغ بنر نیاز دارید و باید فضای تبلیغاتی را در وب‌سایت خریداری کنید. پرداخت هزینه در این نوع از تبلیغات به دو مدل تقسیم می‌شود. نوع اول، قراردادی نیست و شما قیمتی را برای نمایش تبلیغ خود در یک جایگاه خاص پیشنهاد می‌کنید و این قیمت با سایر رقبا به مزایده گذاشته می‌شود و هرکسی که قیمت بیشتری پیشنهاد داده باشد، برنده خواهد بود.
نوع دوم پرداخت بر اساس تعداد کلیککه به علت سابقه‌ی بیشتر، متداول‌ترین نوع آن محسوب می‌شود. ارتباط و مذاکره جداگانه با صاحبان وب‌سایت‌ها کاری استرس‌زا و زمان‌بر است.در ایران هم شبکه‌های تبلیغاتی بنری زیادی می‌توانند در این مرحله به کمک شما بیایند.

اشتراک گذاری