امروز برابر است با :1403-01-09

تخصص های پزشکی پر مخاطب در کرج کدامند؟

ارزش این ارتباط شخصی را میزان مهارتهای مشورتی پزشک تعیین میکند و به خودی خود دارای خاصیت درمانگری است. بسته به نیازهای بیمار، مسئول فراهم آوردن استمرار مراقبت میباشد.

مراقبت از سلامت مفاصل و استخوان ها (متخصص ارتوپد)، سلامت قلب و عروق (متخصص قلب)، سلامت چشم و بینایی (چشم پزشکی)، مراقبت از سلامت پوست و مو (متخصص پوست و مو)، مشاوره سلامت باروری و تنظیم خانواده و مشکلات درمانی ویژه بانوان، (متخصص زنان) انجام مراقبت‌های فوری پزشکی از جمله مراقبت‌هایی درمانی پزشکان شهرستان کرج می باشد که مخاطبین فراوانی دارد و متخصصین این ۵ تخصص پزشکی خدمات مناسب را برای افراد تحت پوشش خود انجام می‌دهند.

متخصص پوست و مو در کرج

امروزه در اثر عوامل مختلف، شرایط محیطی نامساعد و عدم مراقبت های لازم از پوست و مو، افراد در سنین مختلف به عوارض و مشکلات زودهنگام پوست و مو دچار می شوند. به هنگام نمایان شدن هر گونه عارضه ی پوستی یا مویی در فرد، قبل از اقدام به خود درمانی های بیهوده که موجب آسیب بیشتری به سلامت و زیبایی فرد می گردد، بهتر است که با مراجعه به یک متخصص پوست ، به صورت اصولی و علمی به درمان عارضه نزد یک پزشک متخصص پوست و مو پرداخت و از مزایای مراجعه به پزشک متخصص پوست و مو و زیبایی بهره مند شد.

در کلینیک های تخصصی پوست و مو در کرج می توان با استفاده از جلسات مشاوره قبل از اقدام به روش های درمانی و زیبایی، از جزئیات اقدامات پزشک متخصص پوست در کرج به طور کامل آگاهی پیدا نمود.

در کلینیک های تخصصی پوست و مو در کرج با توصیه های مراقبتی قبل و بعد از عمل، بیمار تا رسیدن به نتیجه ی مطلوب و کاهش عوارض پس از آن توسط پزشک معالج همراهی خواهد شد.

متخصص ارتوپد در کرج

متخصص ارتوپدی در کرج که به آن متخصص استخوان و مفاصل یا جراح استخوان و مفاصل یا ارتوپد هم می‌گویند. هدف اصلی دکتر ارتوپد ارتقاء و درمان سیستم عضلانی اسکلتی می باشد. بیمار مراجعه کننده به پزشک متخصص ارتوپد در ابتدا باید معاینه شود و از اندام آسیب دیده عکسبرداری انجام دهد و بعد پزشک با توجه به تشخیص آسیب و اختلال، درمان با دارو را شروع می‌کند در غیر اینصورت، توانبخشی و درمان فیزیکی تجویز شده و اگر با هیچ کدام این روش ها قابل درمان نبود باید جراحی باز انجام شود.

پزشکان متخصص ارتوپدی در مناطق خاصی از بدن شما مانند مفصل ران، مچ پا و پا یا شانه شما تخصص بیشتری دارند. برخی پزشکان ارتوپدی در معالجه کودکان تخصص دارند.

ارتوپد کودکان، مشکلات رشد استخوان در کودکان (مانند اسکولیوز) یا مشکلات رشدی را که کودکان با آن‌ها به دنیا می‌آیند را کنترل یا درمان می‌کنند. بسیاری از افراد به دلیل درد یا جراحاتی که در اثر فعالیت بدنی یا ورزش ایجاد می شود، پزشکان ارتوپدی را می‌بینند.

به عنوان مثال، اگر شما دوچرخه‌سواری مشتاق هستید و زانوی شما صدمه دیده است، ممکن است از دیدن یک پزشک ارتوپدی که یک متخصص در معضلات زانو است، بهره‌مند شوید.

خوشبختانه، اگر نیاز به مراجعه به یک متخصص ارتوپدی در کرج دارید، احتمالاً پزشک مراقبت‌های اولیه شما را به یک نفر ارجاع می‌دهد.

متخصص چشم پزشکی در کرج

متخصص چشم پزشک ، در زمینه‌ی تشخیص، درمان و پیشگیری از بیماری‌ها و مشکلاتی که چشم، پلک و مجاری اشکی را درگیر می‌کند، فعالیت دارد. این پزشکان گاهی با عنوان «جراح چشم» نیز در جامعه شناخته می‌شوند. متخصص چشم با روش‌های مختلفی از جمله تجویز داروهای خوراکی، قطره و پمادهای چشمی، عینک، لنز و در صورت لزوم عمل‌های جراحی بیماری‌های چشمی را درمان می‌کند.

بسیاری از بیماری‌های چشمی، با شرح حال و معاینه‌ی ساده قابل تشخیص و درمان است. حتی در خیلی از موارد، نیازی به مراجعه‌ی مستقیم به پزشک متخصص نیست و پزشکان عمومی نیز به خوبی بیماری را مدیریت می‌کند. به همین توصیه می‌کنیم که در صورت ایجاد علائم ذکر شده، ابتدا به پزشک عمومی که با شرایط شما و سوابق پزشکی شما آشنایی دارد مراجعه کنید. در صورتی که نیازی به بررسی‌های بیشتر باشد، پزشک عمومی شما را به متخصص چشم پزشکی در کرج ارجاع می‌دهند. البته در برخی موارد، بهتر است که از همان ابتدا به متخصص چشم پزشکی مراجعه کنید.

یک چشم پزشک خوب باید صبور باشد و سعی کند صحبت های شما را گوش دهد تا بتواند از طریق اطلاعاتی که از سوی شما و یا در نتیجه پاسخ های شما بدست می آید بیماریتان را تحلیل و علایم و نشانه های بیماری را به نحو صحیح تشخیص دهد. اگر به چشم پزشکی مراجعه کردید که تحمل شنیدن صحبت های مختصر و مفید شما در خصوص بیماریتان را نداشت و سریع نسخه نوشت، بهتر است چشم پزشکتان را عوض کنید.

متخصص قلب در کرج

قلب، حیاتی ترین عضو در بدن است که از نظر هر متخصص قلب و عروق لازم است انسان همواره سلامتی و وضعیت قلب خود را تحت کنترل داشته باشد. قلب در واقع شبیه به یک پمپ است که خون را به قسمت های مختلف بدن هدایت می کند در نتیجه هر گونه اختلال در قلب، منجر به آسیب به سایر اندام های بدن خواهد شد که بدترین عارضه، بروز ناهنجاری در مغز است. دکتر قلب و عروق کمک می کند تا قلب شما سلامتی خود را مجددا به دست بیاورد.

متخصص قلب در ابتدا باید آزمایش های لازم و تست های مربوط به تعیین وضعیت قلب بیمار را انجام دهد و تا قلب از این که نتیجه آزمایش ها مشخص نشده است، حدس های ذهنی خود در مورد بیماری را بیان نکند تا موجب نگرانی بیمار نشود. استرس می تواند وضعیت قلب را بدتر کرده و در نتیجه نتیجه آزمون خطا خواهد داشت.

ممکن است که دکتر کتخصص قلب و عروق در کرج حین درمان تصمیم بگیرد که روش درمانی را تغییر دهد. در این صورت بیمار باید تابع نظر وی باشد. عاقلانه ترین کار این است که متخصص قلب و عروق قبل از این که یک روش درمانی را آغاز نماید، شرایط بیمار و نتایج آزمایشات را به خوبی بررسی کرده و سپس تصمیم نهایی را نحوه درمان اتخاذ کند.

متخصص قلب و عروق در کرج باید تا جایی که امکان دارد، درمان دارویی و غیر جراحی را برای بیمار در نظر بگیرد. جراحی آخرین گزینه انتخابی است و در زمانی اعمال می شود که روش های دیگر بر روی بیمار جواب ندهد. برای مثال ممکن است متخصص قلب و عروق تنها به تغییر سبک زندگی و تجویز چند دارو اکتفا کند.

متخصص زنان در کرج

یک متخصص زنان در کرج، قادر به تشخیص و درمان بیماری های زنان مانند قاعدگی دردناک، اختلالات قاعدگی، سرطان تخمدان، سرطان رحم، عفونت دستگاه تناسلی، نزدیکی دردناک، بیماری های رحم و دهانه رحم، لوله های فالوپ، عفونت های مقاربتی مانند تبخال و زگیل تناسلی، اختلالات هورمونی و … است. این متخصصان، همچنین در زمینه بارداری و زایمان زنان (زایمان طبیعی، سزارین و …) تخصص دارند. بنابراین، بیماری های مربوط به این بخش مانند اکلامپسی و پره اکلامپسی، حاملگی خارج رحم، سقط جنین، جدا شدن جفت، زایمان سخت و … را تشخیص داده و درمان می کنند.

متخصصان زنان در کرج، پس از گذراندن دوره تخصصی به دنبال افزایش علم و توان خود در یک مقطع فوق تخصصی هستند تا بتوانند هم به عنوان پزشک زنان و زایمان و هم به عنوان یک فوق تخصص زنان و زایمان در حوزه مربوط به خود فعالیت کنند. دسته‌ بندی فعالیت متخصص زنان و زایمان در کرج با توجه به نوع فلوشیپ آن‌ها در زمینه‌های: انکولوژی زنان، نازایی و باروری، پریناتولوژی، اختلالات کف لگن در زنان، لاپاراسکوپی (جراحی درون بین زنان) متفاوت می شود.

ارتباط با یک متخصص زنان خوب و ماهر از مسائلی است که زنان باید در تمام زندگی خود به آن توجه ویژه داشته باشند. چرا که در طول زندگی هر فرد، مشکلاتی متوجه بخش‌های مختلف بدن می‌شود. سیستم تولیدمثلی و تناسلی بدن زنان از اهمیت بالایی برخوردار است و حساس است. به همین دلیل باید بیشتر از هر بخش دیگری از بدن، زنان مراقب این قسمت از سلامتی خود نیز باشند.

منبع مطلب

اشتراک گذاری