امروز برابر است با :1403-02-07
غذاهای مفید برای آنفولانزا

بهترین غذاهایی که هنگام ابتلا به آنفولانزا می توانید بخورید

مجله چرخونکی : اگر آنفولانزا دارید یا از کسی که از آن رنج می‌برد مراقبت می‌کنید، می‌دانید که کل این مصیبت چقدر ناراحت کننده است. این پست از CDC توضیح می دهد که آنفولانزا یک بیماری تنفسی مسری است که توسط ویروس ها ایجاد می شود و می تواند منجر به تب، سرفه، گلودرد، بدن درد، سردرد و آبریزش بینی شود.

از آنجایی که بیماران ممکن است از اسهال و استفراغ نیز رنج ببرند، نوشیدن آب زیاد و استراحت کافی ضروری است. در نهایت، افراد مبتلا به آنفولانزا نیاز به تنظیم رژیم غذایی دارند که به آنها امکان می دهد مواد مغذی بیشتری مصرف کنند و سریعتر بهبود یابند.

گفتن این کار آسان تر از انجام آن است: انتخاب غذاهایی که دارای مواد مغذی مورد نیاز برای بهبودی از آنفولانزا هستند، می تواند چالش برانگیز باشد. اگر کنجکاو هستید که از کجا شروع کنید، در اینجا چند پیشنهاد وجود دارد که ممکن است به شما کمک کند.

برنج آماده کنید و میل بفرمایید

اگر فرد مبتلا به آنفولانزا از ناراحتی معده رنج می برد، ممکن است خوردن غذاهای ملایم مفید باشد زیرا هضم آنها آسان تر است. برنج برای این کار بسیار عالی است زیرا سرشار از نشاسته است و حاوی فیبر کمتری است و به هضم بهتر کمک می کند.

میوه ها و سبزیجات سرشار از ویتامین C

احتمالاً با افرادی که هنگام ابتلا به آنفولانزا ویتامین C مصرف می کنند، آشنا هستید. به این دلیل که آنفولانزا اغلب پاسخ ایمنی طبیعی بدن به عفونت باکتریایی را مختل می کند. ویتامین C سیستم ایمنی را تقویت می کند و آن را به یک ماده مغذی ضروری برای مصرف در هنگام بیماری تبدیل می کند.

برخی از منابع عالی ویتامین C عبارتند از میوه هایی مانند کیوی، توت فرنگی، پرتقال، گریپ فروت و گوجه فرنگی و همچنین نخود سبز، اسفناج و سایر سبزیجات سبز برگ. اگر شما یا فردی که از او مراقبت می کنید برای خوردن خیلی خسته هستید، می توانید برخی از غذاهای غنی از ویتامین C را با هم مخلوط کرده و اسموتی درست کنید. در غیر این صورت، می‌توانید سالادهای خوشمزه و در عین حال مغذی زیادی درست کنید که می‌توانید با سس‌های مرکبات غنی از ویتامین C آن را تکمیل کنید.

ماست یونانی

ماست یونانی به چند دلیل برای مبتلایان به آنفولانزا عالی است. سرشار از پروبیوتیک است و برای تقویت ایمنی و رفع علائم گوارشی مانند اسهال و استفراغ ایده آل است. در مقایسه با ماست معمولی، لاکتوز کمتری دارد و به بدن کمک می کند آن را راحت تر هضم کند.

همچنین دو برابر غنی از پروتئین است، که در پست ما توضیح داده شده است که اسیدهای آمینه را برای ترمیم عضلات و اندام ها ارائه می دهد. فراتر از این، پروتئین برای ساخت آنتی بادی هایی که با عفونت هایی مانند آنفولانزا مبارزه می کنند، ضروری است.

ماست یونانی با میوه های غنی از ویتامین C یا عسل، یک درمان عالی برای گلودرد. این به شما یا بیمارتان اجازه می‌دهد یک وعده غذایی سبک حاوی مواد مغذی لازم برای تسکین علائم آنفولانزا مصرف کنید.

بلغور جو دوسر

یکی دیگر از غذاهای ملایم و راحت هضم بلغور جو دوسر است. حاوی ویتامین‌های تقویت‌کننده سیستم ایمنی مانند پروتئین، مس، آهن، روی و سلنیوم است، اما باید مطمئن شوید که از انواعی استفاده می‌کنید که حاوی شکر یا طعم‌دهنده اضافه نیستند.

مانند ماست یونانی، می توانید بلغور جو دوسر خود را با غذاهای نیروگاهی پر از مواد مغذی پر کنید. می توانید میوه های غنی از ویتامین C یا موز را اضافه کنید که حاوی ویتامین های بیشتری مانند پتاسیم هستند. اگر می خواهید پروتئین دریافتی خود را افزایش دهید، می توانید پنیر دلمه یا کره بادام را نیز اضافه کنید. این مواد همچنین می توانند بدون اینکه برای معده سفت شوند، طعم و مزه را اضافه کنند.

ابتلا به آنفولانزا هرگز خوشایند نیست. خوشبختانه، شما می توانید با وعده های غذایی سالم و لذت بخشی که از این چهار غذا تهیه شده اند، بهبودی سریع تری را تجربه کنید.

اشتراک گذاری