امروز برابر است با :1403-02-29

با سالاد قلیایی سلامت روده خود را تضمین کنید

ما با انواع جالبی از سالاد مواجه شده ایم که باید حتما امتحان کنید. از سالاد الهه سبز گرفته تا سالاد یونانی و بیشتر، آنها نه تنها ارزش وقت شما را دارند بلکه در یک رژیم غذایی برنامه ریزی شده نیز مغذی هستند. بنابراین، سالاد قلیایی به سلامت روده کمک می کند.

طرز تهیه سالاد قلیایی

مواد لازم

1 سیب رنده شده
1 فنجان – انار
1 / 2 فنجان – نارگیل رنده شده
آب نصف یک لیمو ترش
1 / 2 قاشق چای خوری – پودر فلفل سیاه
1 / 2 قاشق چای خوری – پودر آمچور

روش تهیه سالاد قلیایی

همه مواد را با هم مخلوط کنید.

چه زمانی آن مصرف کنیم؟

این سالاد را برای صبحانه / ناهار میل کنید.

غذاهای قلیایی به عنوان یک اقدام پیشگیرانه در برابر تجمع اسید در بدن عمل می کنند و از فرآیند های سم زدایی ملایم حمایت می کنند. مصرف سالاد قلیایی با ترکیب موادی که با اسیدیته پایین و محتوای غنی فیبر، ویتامین و مواد معدنی مشخص می‌شوند، سلامت دستگاه گوارش را تقویت می‌ کند که برای سلامت گوارش ضروری است.

چنین موادی معمولاً شامل سبزیجات برگ‌ دار، غذاهای تخمیر شده، لیمو، نارگیل، انار، آووکادو و انتخابی از سس است. این ترکیبات سرشار از فیبر و مواد مغذی ضروری هستند که هضم غذا را تسهیل کرده و ویتامین‌ ها، مواد معدنی و آنتی‌ اکسیدان‌های حیاتی را برای سلامت روده تامین می‌ کنند.

علاوه بر این، مواد مغذی موجود در این غذاها به کاهش التهاب روده که معمولاً با شرایطی مانند بیماری التهابی روده (IBD) و سندرم روده تحریک‌ پذیر (IBS) مرتبط است، کمک می‌ کند. علاوه بر این، مصرف غذاهای قلیایی به تقویت سیستم ایمنی، کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌ های مزمن و بیماری‌ های التهابی، متعادل شدن سطح هورمون‌ ها، کاهش چربی و وزن بدن همراه با افزایش توده عضلانی، افزایش سطح انرژی، کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک می‌کند.

با این حال، تاکید بر لزوم حفظ تعادل و اعتدال در هنگام گنجاندن غذاهای قلیایی در رژیم غذایی بسیار مهم است. همچنین رعایت یک رژیم غذایی متنوع و متعادل که شامل انواع غذاهای غنی از مواد مغذی است، ضروری است.

اشتراک گذاری