امروز برابر است با :1403-02-15

این 5 انتخاب پوست شما را به صورت طبیعی درخشان می کنند

در عصری که مراقبت از پوست به بخشی ضروری از روتین های مراقبت از خود تبدیل شده است، پیگیری پوستی سالم و درخشان به اوج جدیدی رسیده است.

پنج انتخاب برتر برای دستیابی به پوست درخشان

1. لیکوپن

لیکوپن یک آنتی اکسیدان قوی است که مانند یک ضد آفتاب طبیعی عمل می‌ کند.تحقیقات نشان می‌ دهد که لیکوپن می‌ تواند آفتاب سوختگی را تا ۴۰ درصد کاهش دهد و برای ضد پیری پوست شما ضروری است.

افراد می توانند گوجه فرنگی پخته شده، هندوانه و پاپایا را برای دریافت دوز روزانه لیکوپن مصرف کنند.

2. ایزوفلاون ها

ایزوفلاون ها استروژن های گیاهی هستند که پوست شما را درخشان می کنند. مطالعات بالینی نشان می‌ دهد که ایزوفلاون‌ ها ضخامت و خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می‌ بخشند و خطوط ریز را به وضوح کاهش می‌ دهند.

منابع طبیعی ایزوفلاون ها شامل شیر سویا و توفو است که می تواند در اسموتی ها و همچنین عدس که جزء اصلی رژیم های غذایی هندی است.

3. ویتامین سی

ویتامین C سنگ بنای یک پوست روشن و یکدست است.دوز روزانه 75 تا 90 میلی گرم می تواند به طور قابل توجهی کلاژن را تقویت کند که برای استحکام و کشش پوست حیاتی است.

به غیر از محصولات غنی از ویتامین C مانند ماسک ها و سرم ها، می توانید مقدار زیادی از آن را د، گواوا و فلفل دلمه ای سبز و قرمز پیدا کنید.

4. امگا 3

امگا 3 که به دلیل خواص مغذی خود شناخته شده است، می تواند بروز آکنه و قرمزی پوست را تا 42 درصد کاهش دهد. غذاهایی مانند آلسی (دانه کتان)، گردو و دانه چیا سرشار از اسید های چرب امگا 3 هستند که می توانند به شما کمک کنند پوستی صاف و شفاف داشته باشید.

5. ویتامین E

ویتامین E یک آنتی اکسیدان محافظ پوست که هیدراته شدن پوست را حفظ می کند، “محافظ رطوبت” است. استفاده از ویتامین E می تواند آسیب اشعه ماوراء بنفش را در پوست کاهش دهد و وقتی خورده می شود، در مرطوب کردن پوست از درون معجزه می کند.

اشتراک گذاری