امروز برابر است با :1403-02-15

اگر با جوش و آکنه دست و پنجه نرم می کنید بخوانید!

اوه، یک جوش دیگر! در حالی که جوش‌ ها در هر سنی می‌ توانند نا امیدکننده باشند، ممکن است برای کسانی که در جوانی با آکنه دست و پنجه نرم می‌ کنند، یک پوشش نقره‌ ای وجود داشته باشد.

تحقیقات ارتباط بالقوه‌ ای بین آکنه و چین و چروک‌ های آینده را نشان می‌ دهد به این معنی که افرادی که در نوجوانی و بزرگسالان جوانی جوش‌ های بیشتری را تجربه می‌ کنند ممکن است بعداً در زندگی چین و چروک‌ های کمتری ایجاد کنند. یک مطالعه پیشرفت در سال 2016 از کالج کینگ، که در مجله تحقیقاتی درماتولوژی منتشر شد، نشان داد که آکنه می تواند یک عامل محافظتی اصلی در برابر پیری پوست باشد.

بینش های پوست و زیبایی در علم پشت این مفهوم

اتصال سلولی

پوست ما دائماً در حال بازسازی است و سلول‌ های جدید پوست در لایه‌ های عمیق‌ تر تشکیل می‌ شوند و به تدریج راه خود را به سطح باز می‌ کنند. این فرآیند توسط سلول های تخصصی به نام فیبروبلاست هدایت می شود.

مطالعات نشان می دهد که افرادی که مستعد آکنه هستند ممکن است فیبروبلاست های فعال تری داشته باشند که به طور مداوم سلول های جدید پوست را تولید می کنند. در حالی که این امر می‌ تواند منجر به ایجاد جوش‌ هایی شود که این سلول‌ ها با چربی و پوست مرده مسدود می‌ شوند، اما ممکن است به پوست ضخیم‌ تر و پر پشت‌ تر با ظاهر تاخیری چین و چروک کمک کند.

آکنه یک بیماری التهابی است و برخی از کارشناسان معتقدند که این التهاب ممکن است فواید شگفت انگیزی داشته باشد. در حالی که التهاب مزمن می تواند به پوست آسیب برساند، التهاب کوتاه مدت و کنترل شده ناشی از آکنه ممکن است تولید کلاژن را تحریک کند. فقط کسانی که آکنه خفیف دارند، و نه شدید.

نکات مثبت برای رفع آکنه و جوش های پوستی

کلاژن پروتئینی است که ساختار و خاصیت ارتجاعی پوست را تامین می کند و داشتن بیشتر آن می تواند به حفظ ظاهری جوان کمک کند.

این یک حوزه تحقیقاتی در حال توسعه است و برای درک کامل ارتباط بین آکنه و چین و چروک به مطالعات بیشتری نیاز است. علاوه بر این، داشتن آکنه شدید می تواند منجر به زخم شود، که می تواند یک نگرانی زیبایی متفاوت باشد.

حتی اگر جوش‌ ها بعداً منجر به کاهش چین و چروک شوند، به این معنی نیست که باید از پوست خود غافل شوید. در اینجا چند نکته برای حفظ پوست سالم، صرف نظر از وضعیت آکنه شما وجود دارد:

پاکسازی ملایم: صورت خود را دو بار در روز با یک پاک کننده ملایم بشویید تا آلودگی و چربی بدون از بین بردن رطوبت طبیعی پوستتان پاک شود.

به طور مرتب مرطوب کنید: از یک مرطوب کننده غیر کومدوژنیک مناسب برای نوع پوست خود استفاده کنید تا آن را هیدراته نگه دارید.

محافظت در برابر آفتاب کلید اصلی است: استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب برای جلوگیری از پیری زودرس و آسیب های ناشی از نور خورشید، که عامل اصلی چین و چروک است، بسیار مهم است.

عادات سالم: استرس را مدیریت کنید، یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید و به اندازه کافی بخوابید که همه اینها به سلامت کلی پوست کمک می کند.

در حالی که سابقه آکنه ممکن است پیش بینی کننده مثبت پیری باشد، وجود آکنه زیاد می تواند باعث نگرانی باشد و نیاز به مداخله به موقع توسط یک متخصص پوست واجد شرایط دارد. برای جلوگیری از عوارض بیشتر، بدون مشورت با پزشک از استفاده از هر محصولی برای آکنه فعال خودداری کنید.

اشتراک گذاری