امروز برابر است با :1403-02-11

اسکنر داخل دهانی ، مدیت و لابراتواری چیست

مزایای استفاده از اسکنر داخل دهانی

استفاده از اسکنر داخل دهانی برای قالب گیری دهان مزایای ویژه ای دارد که به دندان پزشکی و پزشکان کمک می کند. در ادامه به برخی از مزایای مهم استفاده از این فناوری اشاره خواهیم کرد:

  1. دقت بالا و صرفه‌جویی در زمان

اسکنر داخل دهانی با قابلیت تصویر برداری سه بعدی، دقت بسیار بالا در تشخیص قالب دهان دارند. این دقت بالا به دندان پزشکان این امکان را می دهد برنامه ریزی دقیق تری برای درمان بیماران خود انجام دهند و روند درمان را بهبود بخشند؛ همچنین استفاده از این دستگاه باعث صرفه جویی در زمان مورد نیاز برای قالب گیری می شود و بیماران می توانند درمان خود را با کمترین زمان ممکن دریافت کنند. قالب های سنتی دندان پزشکی بیشتر نیاز به حمل و نقل به لابراتورهای دندان پزشکی را داشتند.

این روند ممکن است روزها یا حتی هفته ها طول بکشد و باعث تاخیر در درمان شود. اسکنر دهانی با ارائه تصاویر دیجیتال فوری انتظار را از بین خواهد برد و دندانپزشکان می توانند بلافاصله تصاویر اسکن شده را به لابراتورهای دندانپزشکی بفرستند.

  1. آسایش و کمترین اذیت برای بیمار

در قالب گیری دهان به روش های سنتی، بیماران باید از دهان خود یک قالب خمیری تهیه کنند که برخی از افراد را ناراحت یا اذیت می کند. با استفاده از اسکنر داخل دهانی، این نیاز با قالب گیری سنتی از بین خواهد رفت و بیماران به راحتی از این روش عبور می کنند در نهایت این امر باعث افزایش رضایتمندی بیماران و کاهش استرس آن ها می شود.

  1. امکان دسترسی آسان به اطلاعات دقیق به کمک اسکنر داخل دهانی

تصاویر سه بعدی ایجاد شده توسط اسکنر داخل دهانی به دندانپزشکان این امکان را می دهد به صورت دقیق و کامل مشکلات دندانی و دهانی را بررسی کنند. این تصاویر دارای قابلیت بزرگنمایی و چرخش نیز هستند که به دندانپزشکان این امکان را می دهد به جزئیات بیشتری از وضعیت بیمار دست پیدا کنند. این ممکن است باعث شود که بیماران همراه با دندانپزشکی اطلاعات دقیقی درباره درمان خود پیدا کنند و تصمیمات صحیح در مورد مراقبت های بعدی را بگیرند.

ویژگی‌های اسکنر داخل دهانی مدیت i700

یکی از ویژگی های خرید اسکنر مدیت i700 شبیه سازی نتایج قبل از انجام کار می باشد. این ویژگی در درمان های ارتودنسی و زیبایی می تواند بسیار مهم و مفید باشد. این ویژگی به این شکل است که شما می توانید قبل از انجام کار  نتیجه نهایی را مشاهده و در اختیار بیمار قرار دهید.

فیلتر رنگی هوشمندی که در این دستگاه استفاده شده کار را برای دندانپزشک بسیار آسان و راحت کرده است. اسکنر دیجیتال سه بعدی Medit امکان ایجاد مارجین لاین برای هر دندان به صورت خودکار یا دستی را افراهم کرده است.

مشخصات فنی اسکنر Medit i700

  • میزان دقت تصاویر 98%
  • استفاده از تکنولوژی‌های 3D full color streaming capture  _  3D-in-motion vi
  • deo technology که خروجی تصاویر را به صورت سه‌بعدی تمام رنگی هوشمند تبدیل خواهد کرد.
  • دارای scan area با ابعاد 15*13 میلی متر
  • استفاده از سیستم link open که امکان مشاهده نتیجه درمان قبل از انجام کار را به شما خواهد داد. پرینت مدل‌های دندانی را به شکل 3D می‌توانید داشته باشید.
  • سیستم ضد بخار هوشمند که عدم تاثیر بخار در زمان اسکن را به همراه خواهد داشت.
  • نیاز نداشتن به هاب و سیستم کابل‌کشی: اسکنر مدیت دندانپزشکی طوری طراحی شده است که کابل برق به صورت مستقیم به کامپیوتر یا لپ تاپ شما متصل می شود که در نتیجه باعث حذف کابل های اضافه و افزایش مانور اپراتور در زمان اسکن خواهد شد.
  • اسکنر مدیت i700 دارای کابل جداشونده با متراژ 2 متر است و اتصال آن از طریق درگاه USB 3.1 GEN1 انجام می شود.
  • قابلیت اتوکلاو برای اسکنر مدیت I700

اسکنر لابراتواری چیست

اسکنر لابراتواری یک نوع دستگاه پزشکی می باشد که برای ایجاد یک مدل سه بعدی از دندان ها و بافت های اطراف آن استفاده می شود. این مدل اسکنر برای ساخت پروتزهای دندانی مانند روکش ها، بریج ها و ایمپلنت ها می تواند مفید باشد.

اسکنر لابراتواری مزایای زیادی نسبت به روش های سنتی قالب گیری دندان دارند. آن ها بسیار سریع تر، دقیق تر و راحت تر می باشند.

اسکنرها می توانند برای ایجاد مدل های سه بعدی از دندان های کودکان استفاده شوند که می تواند برای دندان های ارتودنسی نیز مفید باشد. این اسکنرها به سرعت زیادی در حال تبدیل شدن به یک ابزار استاندارد در دندانپزشکی می باشند. آن ها مزایای زیادی نسبت به روش های سنتی قالب گیری دندان دارند و بسیار مقرون به صرفه می باشند. با پیشرفت فناوری، اسکنرهای لابراتواری حتی دقیق تر و راحت تر می باشند

این اسکنرها یک وسیله ارزشمند برای دندان پزشکی می باشند، آن ها می توانند برای ایجاد مدل های سه بعدی دقیق و سریع از دندان ها و بافت های اطراف آن ها استفاده شوند. این مدل ها می توانند برای ساخت پروتزهای دندانی، ارزیابی آسیب های دندانی و آموزش دندان پزشکی و تکنسین های دندانپزشکی مورد استفاده قرار گیرند.

اشتراک گذاری