امروز برابر است با :1403-02-10

از فواید خوابیدن به پهلوی چپ تقویت هضم به طور طبیعی است

آیا به سمتی که معمولاً در شب می خوابید توجه کرده اید؟ در میان بسیاری از موقعیت‌ های خوابیدن، دراز کشیدن به پهلوی چپ اغلب به دلیل فواید بالقوه آن در هضم غذا توصیه می‌ شود، زیرا م ی‌تواند به بدن ما در پردازش کارآمد تر غذا کمک کند.

ایجاد این تغییر کوچک می تواند تفاوت زیادی در کمک به هضم غذا و رفع یبوست ایجاد کند. توصیه می‌ شود به پهلوی چپ بخوابید و این می‌ تواند یکی از راه‌ های درمان یبوست باشد، زیرا حرکت مدفوع را از روده کوچک به روده بزرگ بهبود می‌ بخشد و تسریع می‌ کند و در نتیجه اشیا را به حرکت در می‌ آورد. به سرعت در بدن که می تواند یبوست را درمان کند.

خوابیدن به پهلوی چپ ممکن است به دلیل آناتومی معده و روده، در مقایسه با سایر وضعیت ها به هضم غذا کمک کند. معده شما در سمت چپ شکم شما می نشیند و جاذبه می تواند به حرکت موثرتر غذا از معده به روده کوچک در این موقعیت کمک کند.

آیا خوابیدن به پهلوی چپ نیز به رفع یبوست کمک می کند؟

خوابیدن به سمت چپ ممکن است برای یبوست مفید باشد.

بزرگراه کولون

روده بزرگ خود را به عنوان یک بزرگراه تصور کنید. هنگامی که به پهلوی چپ خود دراز می کشید، روده بزرگ صعودی (نخستین قسمت سمت راست) مسیر مستقیم تری برای اتصال با کولون عرضی (بخش افقی در سراسر شکم شما) دارد. این تراز مستقیم‌ تر ممکن است حرکت نرم‌ تر زباله‌ ها را تسهیل کند.

دروازه بان دریچه ایلئوسکال

دریچه ایلئوسکال به عنوان یک دروازه بان بین روده کوچک و روده بزرگ عمل می کند. در حالت خوابیدن به سمت چپ، گرانش ممکن است به حفظ عملکرد بهینه این دریچه کمک کند، به مواد هضم شده اجازه می دهد تا به طور موثرتری در آن جریان داشته باشند و از پشتیبان گیری که می تواند منجر به یبوست شود جلوگیری می کند.

آناتومی و عملکرد گوارشی افراد می‌تواند متفاوت باشد، بنابراین تأثیر خوابیدن به سمت چپ برای یبوست ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد.

معایب یا ملاحظات احتمالی مربوط به خوابیدن به پهلوی چپ

تحقیقات قطعی محدودی در مورد فواید قطعی خوابیدن به پهلوی چپ برای همه وجود دارد. در اینجا مواردی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند:

راحتی مهم است: اگر خوابیدن به سمت چپ ناراحت کننده است، حفظ آن دشوار خواهد بود. موقعیتی را انتخاب کنید که به شما امکان می دهد راحت بخوابید.

بیماری‌های قلبی عروقی: افراد مبتلا به بیماری‌ های قلبی شدید یا فتق هیاتال ممکن است نیاز داشته باشند برای راحتی و سلامتی در مورد وضعیت خوابیدن با پزشک معالج خود صحبت کنند.

اشتراک گذاری