امروز برابر است با :1403-02-30

آیا فرمول آیورودا در متعادل کردن قند خون مؤثر است

در مورد سلامت و رژیم غذایی ما بایدها و نباید های زیادی وجود دارد. اما انجام چند ترفند کوچک و اتخاذ برخی عادات غذایی سالم می تواند به ما کمک کند در حالت سالم باقی بمانیم.

این فرمول قدیمی آیورودا 100 درصد در متعادل کردن قند خون، معکوس کردن پیش دیابت با تغییرات سبک زندگی سالم، عادی سازی HbA1C و کاهش مقاومت به انسولین و پاکسازی خون مؤثر است. سطح ایمنی و انرژی را بهبود می بخشد.

چه مقدار و در چه مقدار باید مصرف شود؟

باید به مقدار مساوی (مثلاً 100 گرم) آملا و زردچوبه مصرف کرد و آنها را خوب مخلوط کرد. سپس 3 گرم از آن را با آب گرم قبل از صبحانه یا شام مصرف کنید. فقط مصرف آن به مدت 21 روز شروع به نشان دادن اثرات مثبت خواهد کرد.

مواد تشکیل دهنده چگونه فایده دارند:

آملا

آملا به دلیل خاصیت هیپوگلیسمی شناخته شده است. این به تنظیم سطح قند خون کمک می کند و برای مدیریت دیابت نوع 1 و نوع 2 مفید است. همچنین می تواند خطر افزایش ناگهانی و سقوط سطح گلوکز خون را کاهش دهد.

آملا غنی از ویتامین C و پلی فنول ها، که به نام انگور فرنگی نیز شناخته می شود، دارای خواص آنتی اکسیدانی است که ممکن است از سلول های پانکراس در برابر آسیب های ناشی از استرس اکسیداتیو محافظت کند و شاید ظرفیت سلول ها را برای ساخت انسولین حفظ کند. علاوه بر این، آملا ممکن است جذب سلولی گلوکز و حساسیت به انسولین را افزایش دهد.

قابل ذکر است که آملا حاوی ویتامین C، فیبر غذایی، کلسیم، آهن و آنتی اکسیدان هایی مانند پلی فنول ها، آلکالوئیدها و فلاونوئیدها است که با کاهش خطر دژنراسیون ماکولا مرتبط با افزایش سن به دلیل وجود ویتامین A به تقویت ایمنی و بینایی کمک می کند.

زردچوبه

زردچوبه به کاهش قند خون کمک می کند، حساسیت به انسولین را بهبود می بخشد، از افزایش وزن جلوگیری می کند، انرژی را بهبود می بخشد، التهاب را کاهش می دهد، خون را تمیز می کند، کیفیت پوست و مو را بهبود می بخشد، برای سلامت عضلات، قلب، دهان و بینایی عالی است.

کورکومین موجود در زردچوبه دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است که ممکن است به کاهش قند خون و افزایش حساسیت به انسولین کمک کند. تحقیقات نشان می دهد که کورکومین همچنین ممکن است با مسدود کردن آنزیم هایی که گلوکز تولید می کنند، تنظیم قند خون را بهبود بخشد.

آیا فرمولاسیون برای همه موثر است؟

هر دو آملا و زردچوبه که در طب سنتی به خوبی شناخته شده اند، خواصی دارند که ممکن است به کنترل سطح قند خون کمک کند و احتمالاً احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 را در پیش دیابت کاهش دهد

زردچوبه و آملا با هم ممکن است فواید هم افزایی داشته باشند که رویکردی چند وجهی برای مدیریت قند خون ارائه می‌ کند. بهتر است قبل از افزودن آملا و زردچوبه به برنامه روزانه خود با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی صحبت کنید، به خصوص اگر پیش دیابت یا هر مشکل پزشکی دیگری دارید.

اشتراک گذاری