امروز برابر است با :1403-02-10

آیا تازگی به فردی وابسته شده اید؟ یک قدم به عقب بردارید

هیجان انگیز است وقتی با کسی ملاقات می کنید که احساسات زیادی با او به اشتراک می گذارید. تقریباً احساس می کنید که آنها قطعه گمشده پازل زندگی شما هستند. همه چیز عالی به نظر می رسد. آنها به شما گوش می دهند، به جزئیات توجه می کنند، به شما اهمیت می دهند، با شما محترمانه رفتار می کنند و باعث می شوند احساس کنید مرکز جهان آنها هستید.

وقتی این اتفاق می‌ افتد، طبیعی است که احساس کنید این شخص دقیقاً همان چیزی است که در تمام زندگی‌ تان به دنبالش بودید. اما، آنچه در مراحل اولیه آشنایی با یک نفر، به ویژه از نظر عاشقانه، حیاتی است، این است که همه چیز را بسیار آهسته پیش ببرید.

حرکت آهسته در یک رابطه جدید فرصتی را برای شناخت بهتر یکدیگر و درک هر دو فراهم می کند.

بسیاری از ما با دلبستگی خیلی سریع به کسی دست و پنجه نرم کرده‌ ایم، اما در پایان نا امید شده‌ ایم. این اغلب می تواند منجر به احساس نا امیدی، اعتماد به نفس پایین و دل شکستگی شود.

مکانیسم‌ های روان‌ شناختی ایجاد دلبستگی سریع

ایجاد دلبستگی های سریع می تواند به دلایل زیادی اتفاق بیفتد، رایج ترین مورد به این دلیل است که شما از نظر جسمی، عاطفی یا فکری جذب شخص می شوید.

ممکن است عوامل دیگری نیز وجود داشته باشد.در جبران، ما فردی را می بینیم که در کودکی مورد غفلت قرار گرفته است که به طور فعال به دنبال این احساس امنیت، عشق و حمایت از هر کسی است که مایل به ارائه آن است.

برخی ممکن است مسیر جا به‌ جایی را انتخاب کنند، جایی که به دنبال تغییر احساسات و خواسته‌ های حل‌ نشده‌ شان در اسرع وقت به یک رابطه جدید هستند. کسی که مکرراً به ایده‌آل‌ سازی متوسل می‌ شود، شخص را در نورهای گلگون می‌ بیند و فکر می‌ کند که هر کسی که ملاقات می‌ کند (قطعاً همان است) و برای فکر کردن منطقی به آن زمان نمی‌ گذارد.

 افراد برون‌ گرا، افراد دارای روان رنجور خویی بالا، افراد دارای سبک‌ های دلبستگی مضطرب یا عزت نفس پایین، و همچنین افرادی که دارای ویژگی‌ های تکانشی هستند، همگی م ی‌توانند منجر به شکل‌ گیری این سبک از رابطه شوند.

امروزه ما از سنین جوانی به طور فزاینده ای در معرض رسانه های اجتماعی هستیم. حتی در فیلم‌ ها اغلب چیزهایی مانند (عشق در نگاه اول) را می‌ بینند.

افراد در روابط باید زمان کافی برای ارزیابی عمق عاطفی، ارتباطات و سازگاری خود بگذارند تا ببینند آیا این رابطه ارزش سرمایه گذاری را دارد یا خیر. البته داشتن یک دیدگاه خارجی کمک می کند، پس این کار را انجام دهید. بازخورد از یک فرد قابل اعتماد.

از چه استراتژی ها یا شیوه های ذهن آگاهی استفاده کنید؟

اولین قدم برای ایجاد ارتباطات سالم تر و پایدار تر این است که افراد از الگوهای خود آگاه باشند، چه دوستی یا سایر روابط شخصی. این می تواند به آنها کمک کند تا گام های فعالی برای رسیدگی به این موضوع بردارند.

تمرینات خود آگاهی مانند یادداشت روزانه، مراقبه ذهنی و تنفس پایه نیز می تواند کمک کند. علاوه بر این، تعیین اهداف زمانی واقع بینانه برای شناخت فرد، و پاسخ به سؤالات مهم در مورد شخص قبل از تصمیم گیری برای وارد شدن به رابطه، توصیه می کند.

اگر هیچ چیز دیگری جواب نمی دهد، درمانگرانی وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا ریشه مشکل را پیدا کنید و به نوبه خود راه حل محکمی پیدا کنید. آنها همچنین می توانند به فرد کمک کنند تا بر احساس اضطراب و عزت نفس پایین غلبه کند.

اشتراک گذاری