امروز برابر است با :1403-09-04

نکاتی که در هنگام طراحی یک پوستر خوب بایستی بدانید

مجله چرخونکی : پوسترها به منظور نصب شدن بر روی دیوارها یا دیگر سطوح عمودی تعبیه شده‌اند. پوسترهای معمولی از نقاشی و نوشته تشکیل شده‌اند اما ممکن است یک پوستر دارای نقاشی محض یا نوشته تنها باشد. پوستر یک اثر چاپ و تکثیر شده از یک موضوع، درباره یک رویداد یا واقعه خاص است که جهت اطلاع رسانی به قشر گسترده ای از مخاطبین جامعه، ارایه می شود.
ورود پوستر های دیجیتال، استفاده از کامپیوترها، تبلت ها و گوشی های تلفن همراه برای دیدن و انتشار پوستر ها، و انتشار وسیع آنها در شبکه های مجازی، در تعریف قدیمی مخصوصا از جهت محل نصب تغییراتی به وجود آورد.

ویژگی پوستر خوب چیست؟

انتقال اطلاعات به سرعت

کار یک پوستر آن است که اطلاعات شما را بهتر و به سرعت منتقل کند. بسیاری از بازرگانان تازه کار تصور می کنند که باید تا آنجا که می توانند همه چیز را در پوسترهایشان بگنجانند. با وجود این ، کوشش در گذاشتن اطلاعات بیش از اندازه و تصاویر بسیار زیاد در پوسترهایتان ، آنها را به نظر پیچیده و درهم و برهم می رساند. یک پوستر درهم و برهم نمی تواند سریعاً با بینندگانش صحبت کند و مانع از انجام وظیفه ای می شود که پوستر به دلیل آن طراحی شده است. یک پوستر خوب ساده و اثربخش است.

خلاقیت ویژه در پوستر

بدین معناست که طرح ما حاکی از ایده ای مبتکرانه و خاص بوده و مخاطب را پس از دریافت آن ایده به وجد آورد.این ایده مبتکرانه عامل جذابیت را در پوستر تقویت کرده و باعث ماندگاری آن می گردد.

خلاقیت مهم ترین عنصر هست، این موضوع هست که طراح ها و کلا طرح ها رو از هم متمایز میکند، خلاقیت عامل جذب هست، اگر خلاق نباشید طراح خوبی نیستید، اگر ندانید اجزا پوستر رو چطور به هم پیوند دهید، پوسترتان مخاطب نداره، پوستری مخاطب زیادی جمع میکند که نکات ریز اما جالبی داشته باشد.

خوانایی

اگر پوستر ما به لحاظ ساختار و شکل کلی طرح نوشتاری است.در حیطه فاکتور خوانایی این اهمیت ندارد که نوشتار از چه نوع فرم و یا جلوه‌های خاصی در طراحی بهره برده است،بلکه این مهم است که نوشتار حاوی غلط املائی در رسم الخط نوشته شده نبوده و مخاطب پس طی ایهام توانایی خواندن آن را پیدا کند.

متقاعد کننده باشد

شما نمی خواهید اطلاعات خیلی زیادی را در پوستر تان بگنجانید. با وجود این باید به قدر کافی اطلاعات در اختیار خوانندگانتان قرار دهید تا آنها را متقاعد سازید که آنچه شما می گوئید درست است. برای تأئید ادعاهایتان ، از عبارات کوتاه ولی اثرگذار و قاطع استفاده کنید. مراقب باشید تا خود را بیش از حد درگیر نکنید. ادعاها یا مبالغه هایی نکنید که نتوانید از آنها دفاع کنید.

استنباط تم و جلب‌توجه

رنگ یک جنبه از انرژی است که طیف وسیعی دارد. رنگ‌ها با تولید انرژی بر درک تم طراحی و جلب‌توجه نقش بسزایی دارد. با توجه به موضوع پوستر، رنگ‌ها ممکن است پررنگ، نامحسوس و یا رمانتیک باشند. شما می‌توانید با همه رنگ‌ها کار کنید.

ترکیب زیرکانه

خلق یک تصویر از تصویر دیگر کاریست شبیه جادو. پوستر مربوط به مغازه غذا و شراب ملبورن به زیبایی توانسته است از چنگک‌های یک چنگال، لیوان‌های شراب درست کند. راه دیگر برای بهره بردن از فضای سیاه این است که می‌توان از طریق آن چشم‌ها را به سمت مورد کوچکی که مدنظر است جلب کرد و به این صورت با کمک فضای سیاه که اطراف آن مورد را احاطه کرده به چشم آن بیننده فرصت استراحت بدهیم.

سادگی در پوستر

سادگی مقوله است که در اغلب محصولات گرافیک جهت سرعت بخشیدن به درک مفهوم استفاده می کنیم. در پوستر نیز سادگی را با استفاده اعمال خساست در استفاده از فرم و رنگ ایجاد میکند. پرهیز از سادگی سبب بروز گنگی و پیچیدگی در پوستر می گردد.

رنگی باشد

استفاده از پوسترهای سیاه و سفید به اندازه پوسترهای رنگی اثربخش نیست. پوسترهای رنگی توجه بسیاری از بینندگان را به خود جلب می کند. بروشورهای تمام رنگی به مراتب قدرت و نفوذ بیشتری دارند و تأثیر بیشتری بر مشتریان تان خواهند داشت. با این همه ، به شیوه ای راهبردی از رنگ ها استفاده کنید. استفاده از رنگ های نابجا می تواند اثر معکوسی برشما داشته باشد.

جذابیت تصویری

از ترکیب شکل‌ها می‌توان شکل‌های دیگر پدید آورد… شکل‌ها می‌توانند خط‌مشی برای چشم‌ها باشند تا آنها را به سمت اطراف پوستر هدایت کنند. استفاده از شکل‌ها در طراحی پوستر رویدادی بسیار کاربردی است، چه در محتوای متن استفاده شود و چه مسئول هدایت چشم‌های بیننده باشد تأثیر غیرقابل‌انکاری بجا می‌گذارد.

اشتراک گذاری