امروز برابر است با :1403-01-25

با این تکنیک ها در 14 روز روده سالم‌ تری خواهید داشت

روده سالم برای تندرستی کلی ضروری است و انجام تغییرات ساده در برنامه روزانه می تواند به طور قابل توجهی سلامت روده شما را بهبود بخشد. اما آیا 14 روز  زمان کافی است؟ ترکیب برخی از نکات عملی می تواند یک میکروبیوم متنوع و پررونق را ارتقا دهد و منجر به هضم بهتر و عملکرد کلی روده شود.

رژیم غذایی خود را متنوع کنید

متنوع کردن رژیم غذایی روزانه به روده کمک می کند زیرا غذا های مختلف از انواع مختلف باکتری ها پشتیبانی می کنند. طیف متنوعی از غذاها به حفظ یک میکروبیوم متنوع کمک می کند.

بیشتر بجوید و هضم غذا از دهان شروع می شود

آهسته غذا خوردن، خوب جویدن و مزه دار کردن غذا می تواند هضم غذا را بهبود بخشد. آهسته غذا خوردن، جویدن کامل و مزه دار کردن غذا می تواند روند هضم را بهبود بخشد. جویدن صحیح غذا را به ذرات کوچک‌ تری تجزیه می‌کند و آنزیم‌ های گوارشی کار خود را آسان‌ تر می‌ کند.

بشقاب خود را با غذاهای غنی از پلی فنل پر کنید

یک ریز مغذی است که با مصرف غذاهای گیاهی به دست می آید. پلی فنول ها در چندین غذا، گیاهان و ادویه ها یافت می شوند.

مصرف فیبر خود را دو برابر کنید

فیبر از رشد باکتری های مفید در روده حمایت می کند. رژیم غذایی نسبتاً سرشار از غذا های غنی از فیبر مانند میوه ها، سبزیجات، حبوبات و غلات کامل داشته باشید.فیبر از رشد باکتری های مفید حمایت می کند و میکروبیوم روده را متعادل و شکوفا می کند.

شکر اضافه شده را ممنوع کنید

شکر اضافه شده مانند سوخت موشک برای میکروبیوم شماست. این چیز خوبی به نظر می رسد، اما متأسفانه به نظر می رسد که خانواده های خاصی از باکتری ها را تشویق می کند تا “غلبه” کنند، دیگران را از بین ببرند و یک روده متعادل را به دیس بیوز تبدیل کنند.

ناشتا بودن یک شبه (حداقل 15-13 ساعت)

عجیب به نظر می رسد که ما می توانیم با نخوردن و گرسنگی به فلور روده خود کمک کنیم. تغییرات در میکروبیوم به دلیل روزه داری با افزایش مخاط روده همراه است. به گفته سوشما، روزه باعث تغییرات مثبت در میکروبیوم می شود، از جمله افزایش تولید مخاط روده، که برای عملکرد کلی روده مفید است.

با پیروی از این ترفند های ساده و در عین حال تاثیر گذار در برنامه روزانه خود، می‌ توانید سفر به روده سالم‌ تری را تنها در 14 روز آغاز کنید. عملکرد روده این تنظیمات را انجام دهید و در مسیر لذت بردن از روده شادتر و سالم تر خواهید بود.

اشتراک گذاری