امروز برابر است با :1403-03-03

بایدها و نبایدهای مصرف گوجه فرنگی چیست؟

گوجه فرنگی سرشار از فواید تغذیه ای است. آنها به دلیل محتوای آنتی اکسیدان و ویتامین C بالای خود که سیستم ایمنی را تقویت می کند، مزایای زیادی برای سلامتی دارند. کارشناسان پیشنهاد می کنند که گوجه فرنگی مواد مغذی ضروری مانند ویتامین های A و B و منیزیم را فراهم می کند. لیکوپن موجود در گوجه‌ فرنگی با افزایش عملکرد رگ‌ های خونی که به کنترل فشار خون بالا کمک می‌ کند، در عادی‌ سازی فشار خون مؤثر است. علاوه بر این، پتاسیم موجود در گوجه فرنگی نیز به این اثر کاهش فشار خون کمک می کند.

با این حال، بایدها و نبایدهای خاصی در مورد مصرف گوجه فرنگی وجود دارد، گوجه فرنگی که یک میوه است و نه یک سبزی آنطور که عموماً تصور می شود.

بایدها و نبایدها را در مورد خوردن گوجه فرنگی

  • گوجه فرنگی یک میوه اسیدی است و نباید هر روز مصرف شود
  • همیشه باید به صورت پخته مصرف شود
  • اگر دانه‌ها را خام می‌خورید، حتماً آن‌ها را جدا کنید.

در حالی که مصرف روزانه باعث اسیدیته می شود، می توان آن را روزانه برای ظاهری درخشان و جوان روی پوست اعمال کرد.

چه چیزی باعث اسیدیته می شود؟

اسیدیته معمولاً توسط طیف وسیعی از عوامل ایجاد می شود و رژیم غذایی نقش مهمی را ایفا می کند. به طور غیر منتظره، رژیم غذایی یا حذف وعده های غذایی نیز می تواند منجر به اسیدیته شود، زیرا عملکرد صحیح سیستم گوارش را مختل می کند. علاوه بر این، یک سبک زندگی ناسالم که با الگوهای غذایی نامنظم و عدم فعالیت بدنی مشخص می شود، می تواند به مشکلات مزمن اسیدیته کمک کند.

مصرف غذاهای اسیدی مانند مرکبات، گوجه فرنگی و غذاهای تند می تواند باعث ایجاد اسیدیته در برخی افراد شود. علاوه بر این، پرخوری یا خوردن وعده های غذایی سنگین درست قبل از خواب می تواند منجر به رفلاکس اسید و سوزش سر دل شود و علائم اسیدیته را تشدید کند. با این حال، اگر همچنان می خواهید آنها را در رژیم غذایی خود بگنجانید، انتخاب گوجه فرنگی پخته انتخاب بهتری است. هنگام مصرف گوج ه‌فرنگی خام، دانه‌ های آن را حذف کنید زیرا می‌ توانند مشکلات اسیدی را تشدید کنند.

این به این معنی نیست که از مصرف آنها به طور کامل چشم پوشی کنید. گوجه‌ فرنگی علاوه بر خواص آنتی‌ اکسیدانی، فیبر بالایی دارد و در عین حال کالری کمی دارد، که آن‌ ها را به گزینه‌ ای عالی برای کسانی تبدیل می‌ کند که به دنبال کنترل وزن خود هستند. آنها احساس سیری را تقویت می کنند و می توانند منجر به کاهش مصرف کالری شوند و به تلاش های کاهش وزن کمک کنند.

اشتراک گذاری