امروز برابر است با :1403-05-06

باریک ترین خانه جهان از روی کینه ساخته شد

خانه کینه، خانه‌ ای با ظاهری عجیب در روستای سیسیلی پترالیا سوتانا است که عنوان غیر رسمی «باریک‌ ترین خانه جهان» را به خود اختصاص داده است.

پترالیا سوتانا، دهکده ای کوچک با حدود 2000 نفر در قلب کوه های مادونیه در استان پالرمو، یکی از غیر معمول ترین جاذبه های گردشگری ایتالیا را در خود جای داده است. خانه ای دو طبقه با طبقه همکف معمولی و سطح بالایی. فقط حدود 3 فوت یا یک متر ضخامت دارد. این بنا به عنوان Casa du Currivu یا خانه کینه شناخته می شود، عمدتاً به دلیل افسانه های محلی پیرامون هدف آن.

از آنجایی که به اندازه کافی عریض نیست که دو نفر از کنار هم عبور کنند، چه برسد به اینکه تمام وقت در داخل آن زندگی کنند، ظاهراً این بنای نازک فقط برای مسدود کردن نمای پنجره همسایه در پی مشاجره طراحی شده است.

اگرچه داستان دقیق Casa du Currivu فراموش شده است، اما اعتقاد بر این است که این خانه عجیب در دهه 1950 و در پی اختلاف بین دو همسایه ساخته شده است. در آن روزها، غیر عادی نبود که مردم محل سکونت خود را به صورت عمودی گسترش دهند، با افزودن یک طبقه دیگر، فقط برای انجام این کار، باید رضایت همسایگان خود را جلب می کردند. در این مورد خاص، صاحب Casa du Currivu موفق به جلب رضایت یکی از همسایگان خود نشد و تصمیم گرفت انتقام خود را بگیرد.

در حالی که ساختن طبقه دوم در کنار ساختمان مجاور نیاز به رضایت همسایگان داشت، انجام این کار در فاصله معینی از عمارت مجاور نیازی به مجوز نداشت، بنابراین صاحب تحقیر شده Casa du Currivu نازک ترین خانه ممکن را ساخت تا بتواند مانع شود. دید همسایه اش، به خوبی می دانست که او هرگز نمی تواند از کف به عنوان فضای زندگی استفاده کند.

House of Spite تقریباً در داخل خالی است. فقط چند پنجره و یک راه پله دارد، اما چیزی داخل آن نیست. از روی کینه، فقط برای ناراحتی همسایه ساخته شده است.

امروزه Casa du Currivu یکی از معروف ترین ساختمان های سیسیل و یکی از جاذبه های اصلی پترالیا سوتانا است.

جالب اینجاست که خانه کرت ورشو نیز مدعی عنوان باریک ترین خانه جهان است. عرض آن در باریک ترین نقطه فقط 36 اینچ و در پهن ترین آن 4 اینچ است

اشتراک گذاری