امروز برابر است با :1403-05-06

ارتباط خوردن سیب پوست کنده و تسکین درد قاعدگی

بسیاری از بایدها و نبایدها در مورد غذا و تناسب اندام در رسانه های اجتماعی می تواند احساس غرق شدن در فرد ایجاد کند. اما به جای اینکه احساس کنید زیر اطلاعات اضافی مدفون شده اید، یک نفس عمیق بکشید و دریابید که آیا این ادعاها حقیقتی در آنها وجود دارد یا خیر.

آیا فقط خوردن روزانه 1 سیب بدون پوست به خلاص شدن از شر گرفتگی ها و دردهای پریود کمک می کند زیرا سرشار از آهن و منیزیم است. همچنین خلق و خوی شاد را در طول دوره قاعدگی بهبود می بخشد. (بهترین زمان برای خوردن یک سیب در صبح).
اما در ابتدا :

چرا نوسانات خلقی در طول پریود اتفاق می افتد؟

نوسانات خلق و خوی در طول قاعدگی تحت تأثیر فعل و انفعال پیچیده تغییرات هورمونی، فعالیت انتقال دهنده های عصبی و عوامل فیزیولوژیکی و روانی فردی است. در حالی که رژیم غذایی واقعاً می‌ تواند در بهزیستی کلی نقش داشته باشد، اما تنها عاملی نیست که می‌ تواند بر سلامتی در دوران قاعدگی تأثیر بگذارد.

آیا خوردن سیب پوست کنده می تواند به بهبود خلق و خوی کمک کند؟

سیب دارای انواع مواد مغذی است که می تواند به تنظیم خلق و خو کمک کند. به عنوان مثال، آنها سرشار از ویتامین C هستند که نقش کلیدی در تولید انتقال دهنده های عصبی مانند سروتونین ایفا می کند که معمولاً به عنوان هورمون (احساس خوب) شناخته می شود.

علاوه بر این، سیب دارای فیبر غذایی است که می تواند به تنظیم سطح قند خون کمک کند و به طور بالقوه از نوسانات خلقی مرتبط با نوسانات سطح گلوکز خون جلوگیری کند.

با این حال، درک این نکته مهم است که واکنش های فردی به تغییرات رژیم غذایی، از جمله مصرف سیب، بسته به عوامل مختلفی می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد. در حالی که برخی از افراد ممکن است با خوردن سیب خلق و خوی خود را تقویت کنند، برخی دیگر ممکن است متوجه هیچ گونه تأثیر قابل توجهی نشوند. علاوه بر این، فقدان پوست ممکن است برخی از مزایای بالقوه را کاهش دهد، زیرا پوست حاوی مواد مغذی و آنتی اکسیدان های اضافی است.

بنابر این در حالی که سیب می تواند یک مکمل مغذی به یک رژیم غذایی متعادل باشد و ممکن است برخی از فواید تقویت خلق و خو را ارائه دهد، تأثیر آنها در دوران قاعدگی ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. ترکیب انواع عادات سبک زندگی سالم برای حمایت از رفاه کلی عاطفی در طول چرخه قاعدگی ضروری است.

آیا باید سبک زندگی را نیز تغییر دهید؟

علاوه بر مصرف سیب، یک رژیم غذایی متعادل غنی از میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، پروتئین های بدون چربی و چربی های سالم را در پیش بگیرید. فعالیت بدنی منظم، تکنیک های مدیریت استرس مانند تمرکز حواس یا مدیتیشن، و خواب کافی نیز از اجزای حیاتی برای حفظ رفاه عاطفی هستند.

اگر فردی علائم خلقی شدید یا سندرم پیش از قاعدگی (PMS) را تجربه کند که به طور قابل توجهی بر عملکرد روزانه و کیفیت زندگی او تأثیر می گذارد، باید برای مشاوره شخصی و گزینه های درمانی بالقوه با یک متخصص مراقبت های بهداشتی مشورت کند.در برخی موارد، تغییرات رژیم غذایی ممکن است به تنهایی برای رفع اختلالات خلقی یا عدم تعادل هورمونی کافی نباشد.

اشتراک گذاری