امروز برابر است با :1403-05-06

آیا همه باید هر روز 10 هزار قدم راه بروند؟

آیا همه شما امروز آماده راه رفتن 10000 قدم هستید؟ بر خلاف تصور عموم، پیاده روی 10 هزار قدم یک درمان جادویی برای کاهش وزن نیست و در واقع برای کسانی که وزن بیشتری دارند و از درد زانو رنج می برند توصیه نمی شود.

وقتی افرادی که چاق هستند سعی می کنند هر روز 10 هزار قدم راه بروند، باعث فشار و درد بیشتر می شود زیرا مفاصل، ماهیچه ها و تاندون های آنها برای تحمل بار آماده نیستند. کسانی که مشکلات زانو دارند نباید سعی کنند 10000 قدم بدون انجام تمرینات قدرتی و آمادگی راه بروند.

این توصیه برای افرادی که به دلیل برخی شرایط پزشکی، سرعت متابولیسم آهسته، ژنتیک و عوامل سبک زندگی از چاقی رنج می برند نیز مرتبط است. در حالی که پیاده‌ روی روشی موثر برای تحرک و انعطاف‌ پذیری بدن بدون انجام هر کار غیر عادی مانند کشیدن وزنه یا تمرینات سنگین در نظر گرفته می‌ شود، افراد چاق باید از پیاده‌ روی روزانه 10 هزار قدم بدون تقویت بدن خود اجتناب کنند.

به این دلیل که تأثیر شروع یک رژیم 10000 قدمی بدون آمادگی مناسب فراتر از ناراحتی صرف است. این کار می تواند منجر به آسیب های ناشی از استفاده بیش از حد و مشکلات طولانی مدت اسکلتی عضلانی شود.

ضعف در حمایت از عضلات، ثبات مفاصل را به خطر می اندازد، و افراد را مستعد آسیب ها و ناراحتی در حین فعالیت بدنی می کند.

چرا چاقی یک مسئله است؟

چاقی استخوان‌ ها و مفاصل را شکننده و متراکم می‌ کند، که می‌ تواند باعث ناراحتی و فشار در هنگام اعمال فشار زیاد شود. برای جلوگیری از این عارضه و هر گونه عارضه پزشکی دیگر، مهم است که ابتدا بدن خود از جمله مفاصل و ماهیچه ها را قبل از شروع با 10 هزار قدم در روز تقویت کنید.

کارشناسان توصیه می کنند که تمرکز صرفاً بر روی پیاده روی بدون ترکیب قدرت و آمادگی، جنبه های دیگر تناسب اندام مانند قدرت عضلانی، استقامت و انعطاف پذیری را نادیده می گیرد.

کارهایی که می توانید برای تقویت مفاصل انجام دهید

  • گرم کردن تمام مفاصل (چرخش، خم شدن، اکستنشن و غیره)
  • راهپیمایی نشسته: روی یک صندلی بنشینید و به مدت 5 دقیقه در جای خود با سرعت راحت راهپیمایی کنید.
  • کشش زانو نشسته: روی یک صندلی بنشینید و زانو را یکی یکی بکشید (5-10 تکرار، به تدریج تکرارها را افزایش دهید)
  • چمباتمه روی صندلی: به آرامی بایستید و روی صندلی بنشینید و قفسه سینه خود را بالا ببرید. این کار باعث تقویت عضلات چهار سر و باسن می شود.
  • بالا بردن انگشتان پا: پشت یک صندلی بایستید، روی انگشتان پا بلند شوید و به آرامی کمر را پایین بیاورید.

این تکنیک های گرم کردن زمانی مفید هستند که به طور منظم انجام شوند. فراموش نکنید که روزانه مفاصل خود را با روغن گرم یا با دمای اتاق ماساژ دهید تا درد را کاهش دهید.

اشتراک گذاری