هاچ بک جدید بی ام و از پیشرانه بنزینی ۲٫۰ لیتری توربو شارژ با قدرت ۳۱۲ اسب بخاری بهره می برد و در کمتر از ۵ ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می رسد.
خودرو سازان بزرگ آلمانی مانند مرسدس بنز، آئودی و بی ام و در سگمنت خودرو های هاچ بک فعالیت بسیاری داشته و رقابت تنگاتنگی با یکدیگر دارند. به تازگی بی ام و از جدیدترین مدل هاچ بک خود به نام سری یک رونمایی کرده است. نسل قبل این هاچ بک جذاب در بازار ایران نیز حضور داشت.
در کنار معرفی سری ۱ معمولی، نسل جدید سری یک M پاور هم معرفی شد. طراحی بیرونی با چراغ های تند و تیز، تکامل یافته مدل های قبلی بوده و به عنوان یک مدل سری ۱ قابل تشخیص است. در نمای عقب، چراغ هایی شبیه به کراس اوور X۲ دیده می شوند.
مدل M Performance دارای سیستم اگزوز چهارگانه است که از X۱ M۳۵i و X۲ M۳۵i به ارث رسیده است. مطابق با آخرین روند طراحی بی ام و، نسخه پرفورمنس دارای روکش های مخصوص M آینه های جانبی است که تا چند سال پیش جزء اصلی خودروهای M واقعی بودند. ن
شانهای M روی گلگیر و جلو پنجره این خودرو دیده می شوند.سری ۱ معمولی، چه با پکیج M Sport یا بدون آن، جلو پنجره ای با طراحی نسبتاً عجیب همراه با خطوط عمودی و مورب در هم آمیخته دارد. اندازه رینگ ها از ۱۷ اینچ شروع می شوند و برای نسخه M۱۳۵ به ۱۹ اینچ نیز م یرسد که دارای ترمزهای ترکیبی سفارشی است.
با قدم گذاشتن در داخل، کابین خودرو فاصله زیادی با مدل قدیمی گرفته است. سری یک ۲۰۲۵ دارای سیستم اطلاعات-سرگرمی iDrive ۹ با صفحهنمایش دوگانه است. نمایشگر کیلومتر شمار ۱۰٫۲۵ اینچ و صفحه نمایش لمسی ۱۰٫۷ اینچ اندازه دارد. مانند مدل های دیگر که دارای نمایشگرهای کنار هم هستند، اکثر دکمه های معمولی اکنون از بین رفته اند. حتی دستگیره چرخشی سنتی iDrive هم حذف شده است.
دسته دنده بزرگ قبلی جای خود را به انتخاب گری کوچک داده است. گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچه این خودرو را می توان به صورت سفارشی با پدال های تعویض دنده سفارش داد. این نسخه همچنین دارای صندلی های جلو با نشان روشن M است.
نسخه M Lite از روز اول برای فروش در دسترس خواهد بود که آخرین نسخه از موتور B۴۸ را در اختیار دارد. این پیشرانه بنزینی ۲٫۰ لیتری توربو شارژ در کشورهای اتحادیه اروپا که مقررات سخت گیرانه تری برای آلایندگی دارند، ۲۹۶ اسب بخار قدرت تولید می کند. در مناطق دیگر این پیشرانه قدرت ۳۱۲ اسب بخاری را ارائه می کند. برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت، ۴٫۹ ثانیه کافی است.
تنها موتور بنزینی دیگر موجود در زمان عرضه، یک موتور ۱٫۵ لیتری توربو سه سیلندر ضعیف در نسخه ۱۲۰ است. این یک پیشرانه هیبریدی ملایم با ۱۶۸ اسب بخار قدرت و ۲۷۹ نیوتون متر گشتاور است. سری ۱ پایه ۷٫۸ ثانیه طول می کشد تا به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.
جدیدترین مدل سری یک پس از شروع تولید در لایپزیگ آلمان، در ماه اکتبر در اروپا به فروش خواهد رسید.
منبع: خبر آنلاین