با وجود این که قدمت پیشرانه های 16 سیلندر به اوایل دهه 1900 بر می گردد، اما ورود آنها به صنعت خودروسازی اوایل دهه 30 میلادی بود؛ جایی که کادیلاک در محصولات سری 452 خود از یک هیولای V16 با حجم 7.4 لیتر استفاده کرد.
موتور ۱۶ سیلندر کادیلاک سری ۴۵۲ طبیعتا نیازمند فضای بسیار زیادی بود. به همین دلیل کادیلاک چاره ای جز استفاده از کاپوت های منحصر به فرد فوق العاده کشیده در این خودرو نداشت.
علیرغم این که طراحی موتور V16 به کار رفته در کادیلاک سری 452 عملا متشکل از دو پیشرانه V8 در کنار یکدیگر بود، اما مهندسین این کمپانی با در نظر گرفتن زاویه 45 درجه برای پیستون های این پیشرانه تغییراتی جزیی را در طراحی آن اعمال نمودند.
این پیشرانه قدرتی 165 اسب بخاری داشت که در مقایسه با موتورهای امروزی چندان حیرت انگیز به نظر نمی رسد. با این وجود وقتی قدرت این پیشرانه را با موتور 115 اسب بخاری سری 355 کادیلاک با پیشرانه V8 مقایسه می کنیم متوجه قدرت شگفت انگیز آن برای دوره خود خواهیم شد.
گجت نیوز