امروز برابر است با :1403-07-27

چگونه تشک خود را تمیز کنیم + ترفندهای ساده

چرا باید تشک خود را تمیز کنید، مراقبت از تشک برای سلامت و بهداشت شما بسیار مهم است. تشک شما به راحتی می‌ تواند به پناهگاهی برای کنه‌ های گرد و غبار، عرق، روغن‌ های مو و بدن، بقایای مواد آرایشی، نشت مواد غذایی و نوشیدنی، سلول‌ های مرده پوست و مواد حساسیت‌ زا تبدیل شود. با گذشت زمان، این مواد انباشته می‌ شوند، به این معنی که در حین خواب، خود را در معرض تعداد زیادی از آلاینده‌ ها قرار می‌ دهید.

فراتر از ناراحتی و واکنش های آلرژیک احتمالی، تشک کثیف می تواند بر کیفیت خواب شما نیز تأثیر بگذارد. تمیز کردن منظم تشک به از بین بردن این مسائل کمک می کند، خواب تمیزتر، سالم تر و بهتر را تضمین می کند و همچنین می تواند طول عمر تشک شما را افزایش دهد.

ملاحظات خاص

بزرگترین نگرانی در مورد تمیز کردن تشک این است که تشک راحت شما خیس یا مرطوب شود. بنابر این، تمیز کردن تشک یک ریسک هم است.

به طور خلاصه، قرار دادن محافظ تشک مقاوم در برابر آب روی تشک و شستشوی دوره‌ ای آن به جای تمیز کردن سطح تشک، کار بسیار مطمئن‌ تری است.

اگر مجبور هستید تشک خود را تمیز کنید، توصیه می‌کنیم هنگام تمیز کردن، از پاک‌کننده‌ های ملایم و محلول‌های DIY استفاده کنید تا از وارد کردن مواد شیمیایی غیر ضروری به فضای خوابتان که ممکن است بر سلامتی شما تأثیر بگذارد و تشک را تخریب کند، اجتناب کنید. و همیشه مطمئن شوید که تشک قبل از استفاده روی تختتان کاملا خشک است تا از رشد کپک جلوگیری کنید.

احتمالاً ایده خوبی است که یک منطقه کوچک را قبل از تمیز کردن آزمایش کنید. آزمایش هر محلول تمیز کننده روی یک منطقه کوچک و نامشخص ابتدا عاقلانه است تا مطمئن شوید که به پارچه آسیب نمی‌ رساند. و به یاد داشته باشید، ابتدا ایمنی از تهویه مناسب اطمینان حاصل کنید و اگر با پاک کننده های قوی سر و کار دارید، از دستکش استفاده کنید.

آنچه شما نیاز دارید

  • جاروبرقی با اتصال اثاثه یا لوازم داخلی
  • شوینده ملایم، پاک کننده آنزیمی، یا صابون ظرفشویی ملایم
  • بطری اسپری
  • جوش شیرین
  • آب اکسیژنه
  • پارچه یا اسفنج تمیز
  • بخارشوی یا تمیز کننده اثاثه یا لوازم داخلی (اختیاری)

روش  تمیز کردن تشک

مرحله 1: تشک را جاروبرقی بکشید تا کثیفی ها و زباله های شل شده را پاک کنید.

برای پاک کردن گرد و غبار، مو و سایر مواد زائد از سطح تشک، با جاروبرقی کامل شروع کنید.

مرحله 2: درمان لکه ها با محلول خانگی یا لکه بردار تجاری.

برای لکه ها، می توانید از ترکیبی از پراکسید هیدروژن و کمی جوش شیرین، یک صابون ظرفشویی ملایم و آب یا حتی یک لکه بردار تجاری استفاده کنید. محلول را به آرامی روی لکه بکشید، از خیساندن بیش از حد خودداری کنید. بگذارید چند لحظه بماند، سپس با یک پارچه مرطوب تمیز و سپس با یک پارچه سفید و خشک تمیز کنید تا رطوبت اضافی جذب شود.

مرحله 3: برای جذب بو و رطوبت روی تشک جوش شیرین بپاشید.

سخاوتمندانه جوش شیرین را روی کل تشک بپاشید و بگذارید حداقل 15 دقیقه بماند. جوش شیرین به طور طبیعی بوها را خنثی می کند و هر گونه رطوبت را جذب می کند.

مرحله 4: تشک را دوباره با جاروبرقی بکشید تا باقیمانده جوش شیرین پاک شود.

در نهایت، تشک را به طور کامل جاروبرقی بکشید تا تمام جوش شیرین پاک شود.

هستید، ممکن است بخواهید آن را هر سه تا چهار ماه یکبار تمیز کنید. بعلاوه، هرگونه ریزش یا لکه باید فوراً مورد بررسی قرار گیرد تا از سخت‌تر شدن حذف آنها جلوگیری شود.

اشتراک گذاری