امروز برابر است با :1403-06-30

چگونه آب معدنی در خانه درست کنیم؟

مصرف آب معدنی به دلیل آگاهی بهتر از سلامتی در حال افزایش است. آب مملو از مواد معدنی است و مجموعه ای از فواید را ارائه می دهد. خبر خوب این است که می توانید آب معدنی را با افزودن مواد معدنی به آب از طریق جوش شیرین و بی کربنات پتاسیم در خانه تهیه کنید. این فرآیند ساده است، اما مزایایی که دریافت می کنید بسیار زیاد است. این مقاله به عنوان راهنمای مفیدی برای شما خواهد بود. برای آشنایی بیشتر با آب معدنی و روش تهیه آن به خواندن ادامه دهید.

راهنمای 5 مرحله ای برای ساخت آب معدنی در خانه

برای شما مهم است که بدانید آب معدنی با آب تصفیه شده متفاوت است. در حالی که آب تصفیه شده فقط عاری از آلودگی و باکتری است، آب معدنی خالص و غنی از مواد معدنی حیاتی مانند کلسیم، منیزیم، سدیم و پتاسیم است. ممکن است مردم مخالف باشند که عملاً امکان خرید روزانه قوطی های گران قیمت آب معدنی وجود ندارد. و عملاً این یک تناقض معتبر نیز هست.

شما می توانید آب معدنی را در خانه خود تهیه کنید. برای داشتن یکی از بهترین سیستم های آب آشامیدنی، از سیستم های تصفیه آب، یک دستگاه پخش کننده آب معدنی خوب و برخی از مواد معمول خانگی استفاده کنید. این پنج مرحله ساده به شما نشان می دهد که چگونه این کار را انجام دهید!

آب لوله کشی را فیلتر کنید

فیلتر کردن آب لوله کشی اولین قدم برای ساخت آب معدنی در خانه است. تصفیه آب در خانه کار دشواری نیست. برای این منظور می توانید از دستگاه تصفیه آب معمولی خود استفاده کنید. حدود 1 یا 2 لیتر آب لوله کشی را در یک شیشه بریزید و آن را به فیلتر آب منتقل کنید. بگذارید آب کاملا فیلتر شود. هنگامی که آب تصفیه شد، باید آن را به یک ظرف باز منتقل کنید. مطمئن شوید که ظرف تمیز و عاری از هر گونه بو است.

جوش شیرین را اضافه کنید

مرحله بعدی برای تهیه آب معدنی در خانه، افزودن جوش شیرین به آب تصفیه شده است. حدود 1 / 8 قاشق چایخوری جوش شیرین را به 1 لیتر آب تصفیه شده اضافه کنید. مقدار آن را به 1 / 4 قاشق چایخوری برای 2 لیتر آب تصفیه شده افزایش دهید. جوش شیرین و بی کربنات سدیم اساساً سدیم را به آب اضافه می کند.

نمک اپسوم را اضافه کنید

هنگامی که جوش شیرین را به آب تصفیه شده اضافه کردید، حدود 1 / 8 قاشق چایخوری نمک اپسوم را به 1 لیتر آب تصفیه شده با جوش شیرین اضافه کنید. نمک اپسوم مانند یک ضد عفونی کننده عمل می کند و انسان را از حملات باکتریایی در امان نگه می دارد. بنابراین، خلوص آب از قبل فیلتر شده را تا حد زیادی افزایش می دهد.

بی کربنات پتاسیم را اضافه کنید

مرحله بعدی اضافه کردن بی کربنات پتاسیم به آب تصفیه شده با بی کربنات سدیم و نمک اپسوم است. بی کربنات پتاسیم باعث حفظ فشار خون در انسان می شود. این یک ماده معدنی ضروری است که سلامت قلب را حفظ می کند و خطر حملات قلبی را تا حد زیادی کاهش می دهد. حدود 1 / 8 قاشق چایخوری بی کربنات پتاسیم را به آب تصفیه شده اضافه کنید تا آب معدنی بسازید.

خوب مخلوط کنید

مهم است که مواد اضافه شده به آب تصفیه شده به خوبی مخلوط شوند.

آیا آب معدنی همان آب گازدار است؟

نه اینطور نیست. آب معدنی مواد معدنی خود را به طور طبیعی از منبع آب خود به دست می آورد، در حالی که آب گازدار تنها از طریق کربناته شدن به حالت گازدار خود می رسد.

اشتراک گذاری