امروز برابر است با :1403-06-18
حمل خودرو با جرثقیل

چه مواقعی به جرثقیل حمل خودرو زنگ بزنیم؟

خراب شدن یا خوابیدن ماشین یکی از رایج‌ترین مواردی است که ممکن است برای هر راننده‌ای اتفاق بیفتد. آیا تا به حال ماشین‌تان خراب شده و شما نیاز به کسی برای حمل آن تا تعمیرگاه پیدا کرده‌اید؟ در چنین مواقعی جرثقیل حمل خودرو تنها راه نجات شما خواهد بود. جرثقیل‌های حمل خودرو از جمله خودروهای امدادرسانی قدرتمندی هستند. این وسیله کاربردی در کنار کفی هیدرولیکی و جرثقیل هیدرولیکی، به رانندگان گرفتار در جاده‌ها کمک می‌کند. کفی این نوع خودرو قابلیت تنظیم ارتفاع، امکان سوار و بارگیری ایمن انواع خودروهای سواری و کامیونت‌های سبک را دارد.

نیروی هیدرولیک سیستم عامل اصلی در جرثقیل یدک کش است. این سیستم باعث می‌شود جرثقیل امکان بلند کردن خودروهای آسیب دیده را داشته باشد. جرثقیل با این قابلیت، خودرو را بر روی کفی قرار داده و آن را به تعمیرگاه یا محل امنی منتقل می‌کند.

آشنایی با جرثقیل

جرثقیل یکی از ماشین‌‌های حمل خودرو یا وسایل سنگین  است که کاربردهای زیادی در باربری، ساختمان سازی و صنایع مختلف دارد. جرثقیل امداد خودرو یکی از هزاران جرثقیلی است که احتمالا آن‌ها را بارها در جاده‌ها دیده‌اید.

جرثقیل‌های امداد خودرو به صورت روزانه به هزاران نفر کمک می‌کنند. نام دیگر جرثقیل‌‌های حمل خودرو یدک کش است. یدک ‌کش‌ها به صورت ۲۴ ساعته از طریق تماس با شرکت‌های حمل خودرو قابل دسترسی هستند.

استفاده از خدمات جرثقیل حمل خودرو

شاید این سوال برای شما ایجاد شده باشد که جرثقیل امداد خودرو چه کاربردهایی دارد؟ جرثقیل حمل خودرو در زمینه‌‌های مختلفی به درد شما می‌خورند. بیشترین و مهم‌‌ترین کاربرد این نوع از ماشین‌ها در حمل وسایل نقلیه تا تعمیرگاه است. وقتی شما از جرثقیل برای حمل خودروی خود استفاده می‌کنید، می‌توانید در زمان و هزینه خود برای جا به جایی اتومبیل‌تان را به حداقل برسانید.

مزیت دیگر استفاده از جرثقیل حمل خودرو، کفی دار بودن آن‌ها است. این خودروهای سنگین قابلیت حمل خودروهایی که تصادف کرده‌اند را دارند. بنابراین در صورتی که دچار حادثه شده‌اید، نیازی به اجاره کامیون‌‌های خودروبر ندارید.

یک جرثقیل چه قطعاتی باید داشته باشد؟

یک جرثقیل نیز مثل دیگر خودروهای سنگین باید قطعات خاصی را داشته باشد. جرثقیل حمل خودروها معمولا شامل سیم بکسل، بوم، وینچ، جک و قلاب هستند. در ادامه با هر یک از قطعات این نوع از خودروها آشنا خواهیم شد:

  • وینچ

وینچ‌ها قطعاتی هستند که در جرثقیل‌های خودروبر برای انجام کشش نصب می‌شوند. جرثقیل‌ها معمولا یا وینچ‌دار هستند یا غیر وینچ‌دار. وقتی جرثقیل مورد نظرتان را انتخاب می‌کنید باید وزن و نوع آن را در نظر بگیرید.

  • بوم

یکی دیگر از اصلی‌ترین و مهم‌ترین قطعات موجود در جرثقیل‌های کفی، بوم است. بوم نقش مهمی در چگونگی عملکرد و توانایی برداشتن بارهای سنگین دارد. بوم‌ها متراژهای مختلفی دارند که هر کدام دارای کاربردهای خاص خودشان هستند. بوم‌های جرثقیل‌ها در متراژهای مختلف ۷متر، ۱۰متر و ۱۳ متر تولید شده‌اند. بنابراین موقع انتخاب جرثقیل باید به اندازه بوم مورد نیازتان دقت داشته باشید.

  • جک

جک نقش مهمی در حفظ ایمنی و نگهداشتن خودروهای آسیب دیده در جرثقیل‌ها دارد. جنس این جک‌‌ها هیدرولیک است و به خوبی بار را نگه می‌دارند.

  • قلاب و سیم بکسل

قلاب‌‌ها و سیم بکسل‌های جرثقیل‌‌های حمل خودرو وجود دارند نقش مهمی در نگهداری بار دارند. در صورتی که کیفیت این قطعات پایین باشند، امنیت جرثقیل را به شدت به خطر خواهند انداخت.

مزایای استفاده از جرثقیل‌های حمل خودرو

یکی از مهم‌ترین و قابل توجه‌ترین مزایای استفاده از خدمات جرثقیل‌های خودروبر این است که اتومبیل‌ها را بدون هیچ‌گونه آسیبی به مقصد می‌رسانند. یعنی در این حالت احتمال آسیب دیدگی خودروی شما صفر خواهد بود. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که قابل اعتمادترین شرکت خدمات حمل خودرو را انتخاب کنید.

در حال حاضر شرکت‌های خودروبر معتبری که در کشورمان فعالیت می‌کنند. این مراکز پرسنل‌های حرفه‌ای را برای حمل خودرو به کار می‌گیرند. یک شرکت خدماتی حمل خودروی خوب، تمام استانداردهای لازم را اولویت کار خود قرار می‌دهد و از بهترین جرثقیل‌های موجود در بازار استفاده می‌کند. بنابراین با انتخاب بهترین شرکت جرثقیل خودروبر، شما نگرانی بابت حمل اتومبیل‌تان نخواهید داشت.

خدمات جرثقیل‌های حمل خودرو

قابلیت جا به جایی خودروهای صفر کیلومتر را نیز دارند. علاوه بر این انتقال خودروهای تصادفی یا اتومبیل‌هایی که در بین راه خراب شده ‌ند به تعمیرگاه از دیگر خدمات جرثقیل‌های خودروبر است.

چه زمانی باید به جرثقیل خودرو زنگ بزنیم؟

با توجه به توضیحاتی که تا اینجا در مورد خدمات جرثقیل‌های حمل خودرو گفتیم، اگر در جاده تصادف کردید باید حتما با یکی از شرکت‌های خدماتی خودروبری تماس بگیرید.

علاوه بر این در مواردی که در جاده ماشین‌تان خراب شد و شما را در راه گذاشت، نیاز به کمک این نوع از جرثقیل خواهید داشت. بنابراین اهمیت دارد که پیش از وقوع حادثه در جاده، شماره تماس بهترین شرکت جرثقیل حمل خودرو را در ماشین خود قرار دهبد.

اشتراک گذاری