امروز برابر است با :1403-06-18

چرا نوشیدنی های سرد بدن شما را خنک نمی کند؟

موج گرمای تابستان شروع می شود و همه ما یک نوشیدنی خنک می خوریم تا خنک شویم. اما چرا اینها ممکن است بهترین انتخاب نباشند. آیا جایگزین های با طراوت تر هم وجود دارد؟

طب سنتی چینی از مفهوم “آتش طحال” برای توصیف هضم سالم استفاده می کند. برخی معتقدند نوشیدنی های سرد این آتش را خاموش می کند و منجر به مشکلات گوارشی می شود. با این حال، هیچ مدرک علمی برای حمایت از این مفهوم وجود ندارد.

در حالی که نوشیدنی‌ های سرد ممکن است مستقیماً «آتش طحال» شما را خاموش نکنند، می‌ توانند سیستم گوارش شما را کند کنند. این به این دلیل است که بدن شما برای حفظ دمای اصلی خود کار می کند و از انرژی برای گرم کردن نوشیدنی سرد استفاده می کند. این کار اضافی می تواند به طور موقت هضم را کندتر می کند.

نوشیدنی های سرد را کنار بگذارید

نوشیدنی‌ های سرد شیرین مانند کیسه‌های خالی شکر هستند واقعاً تشنگی شما را برطرف نمی‌ کنند و به بدن شما خیر نمی‌ دهند. بهتر است نوشیدنی هایی را انتخاب کنید که شما را هیدراته نگه می دارند و به دمای بدن شما نزدیکتر باشند. در اینجا چند گزینه عالی وجود دارد:

  • آب: انتخاب کلاسیک برای یک دلیل! آب برای هیدراتاسیون ضروری است و هیچ قند یا کالری اضافه ای ندارد.
  • آب نارگیل : یک منبع طبیعی از الکترولیت ها، مناسب برای پر کردن مایعات از دست رفته در اثر تعریق.
  • دوغ: یک نوشیدنی پروبیوتیک با طراوت است که به هضم غذا کمک می کند و شما را خنک نگه می دارد.
  • دمنوش های میوه ای شیرین نشده: از طعم میوه با حداقل مصرف شکر لذت ببرید.

نوشیدنی های گرم نیز شما را خنک نمی کنند

برای اهداف خنک کننده روی دمای نوشیدنی خود تمرکز نکنید. بدن ما بدون توجه به آنچه مصرف می کنیم، دما را تنظیم می کند. آنچه واقعاً اهمیت دارد آبرسانی است.

چه زمانی ممکن است یک نوشیدنی سرد خوب باشد؟

طبق آخرین دستورالعمل های غذایی، کمتر از 5 درصد از کالری روزانه شما باید از شکر اضافه شده باشد. اگر بتوانید آن نوشیدنی سرد گاه به گاه را در حد خود مدیریت کنید، آسیب بزرگی ایجاد نخواهد کرد. با این حال، گزینه های سالم تر را برای هیدراتاسیون روزانه در اولویت قرار دهید.

در حالی که کنار گذاشتن نوشیدنی های سرد اولین قدم خوب است، کارهای بیشتری برای خنک ماندن در تابستان می توانید انجام دهید. این نکات را در نظر بگیرید:

لباس های گشاد و قابل تنفس بپوشید.
دوش یا حمام خنک بگیرید.
از قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید در ساعات اوج گرما خودداری کنید.

با هیدراته ماندن با انتخاب های سالم و اجرای این استراتژی های خنک کننده، می توانید واقعا راحت بمانید. نوشیدنی‌ های سرد می‌ توانند افزودنی با طراوت به روتین تابستانی شما باشند، اما برای غلبه بر گرما، یک رویکرد جامع توصیه می‌ شود. با یادگیری در مورد تنظیم دمای بدن خود و به کارگیری این تکنیک ها، می توانید حتی در گرم ترین روزها خنک و راحت بمانید.

اشتراک گذاری