امروز برابر است با :1403-04-12

چرا نباید بخور صورت را بدون پوشاندن چشم انجام دهید؟

آیا اغلب از بخور صورت استفاده می کنید؟ اگر بله، پس آیا چشمان خود را با پارچه یا چشم بند می پوشانید؟ اگر این کار را نمی کنید، اگر چه ممکن است در نهایت پوستی درخشان داشته باشید، اما چشمانتان ممکن است با مشکلات جدی روبرو شود.

چشم ها محل های غالب آگنی یعنی عنصر آتش هستند. سر به طور کلی عنصر خاک و آب است (یعنی طبیعت خنک کننده وجود دارد). عنصر چشم آتش یا آگنی است، به این معنی که آتشی که در چشم ها قرار دارد طبیعتاً بسیار قوی است. دادن گرما به هیچ وجه برای چشم خوب نیست. از آنجایی که گرمای بخار می تواند چشم ها را به راحتی آلوده کند و باعث ایجاد مشکلات چشمی مانند تاری دید، افزایش التهاب چشم ها و بسیاری مشکلات دیگر شود.

نپوشاندن چشم ها می تواند منجر به تحریک، قرمزی، خشکی، سوختگی و فشار چشم به دلیل قرار گرفتن در معرض مستقیم بخار شود.

اگر چشمان خود را بپوشانید، بخار دادن می‌ تواند تجربه‌ ای راحت‌ تر و آرام‌ بخش‌تر باشد. یک دستمال می تواند به تسکین احساس سوزش در چشمان برخی افراد به دلیل گرمای مرطوب کمک کند.

خشکی چشم ممکن است به دلیل تبخیر رطوبت چشم شما پس از قرار گرفتن در معرض بخار باشد. این می تواند بسیار تحریک کننده باشد و برای از بین بردن خشکی، ممکن است نیاز به استفاده از قطره های چشمی یا سایر روش های درمانی داشته باشید. اگر بخار خیلی داغ باشد، می تواند باعث سوختگی یا سوختگی پوست ظریف اطراف چشم و پلک شود. اگر تصادفاً خیلی به منبع بخار نزدیک شوید، این خطر بیشتر است.

برای پوشاندن چشم از چه نوع پارچه ای استفاده شود؟

*پنبه ارگانیک: پارچه پنبه ای نرم، قابل تنفس و غیر تحریک کننده، انتخاب مطلوبی برای پوشش چشم در طول بخار درمانی است که با ارزش های آیورودا خلوص و راحتی هماهنگ است.

*پارچه موسلین: پارچه موسلین سبک و ملایم، جریان هوای مطلوب را فراهم می کند و تجربه بخار درمانی تسکین دهنده و جوان کننده را به ارمغان می آورد.

یافته های مربوط به اثرات استنشاق بخار بر سلامت چشم

تحقیقات استنشاق بخار بیشتر بر روی مزایای آن برای سلامت تنفسی متمرکز است، با این حال مطالعاتی در مورد تأثیر آن بر سلامت چشم انجام شده است. مطالعات نشان می دهد که:

* قرار گرفتن در معرض گرما: قرار گرفتن طولانی مدت در معرض گرما و رطوبت شدید می تواند باعث خشکی و التهاب در چشم شود.
*آسیب حرارتی: تحقیقات نشان داده است که تکنیک های نادرست استنشاق بخار منجر به آسیب های حرارتی به صورت و چشم ها شده است.
*اقدامات پیشگیرانه: مطالعات مختلف انجام اقدامات پیشگیرانه مانند محافظت از چشمان را برای کاهش این خطرات توصیه می کنند.

اشتراک گذاری