امروز برابر است با :1403-02-20
ترندهای طراحی سایت در سال 2025

5 ترند طراحی سایت در سال 2025

همانطور که میدانید با ورود به سال 2025 وارد دنیای جدیدی از طراحی و تکنولوژی خواهیم شد. این به این معناست که باید با توجه به ترند های سال پیش برویم و علاوه بر بروز بودن، روجهه دیگری از سبک طراحی سایت را به مشتریان خود نشان دهیم.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، یک طراحی سایت خلاقانه فقط داشتن امکانات اضافی نیست بلکه تلاش برای بهبود تجربه کاربری و تلاش بیشتر برای موفقیت یک کسب و کار در فضای آنلاین است که یکی از عوامل مهم تاثیر گذار بر تجربه کاربری، یک رابط کاربری مناسب یا UI میباشد.

وقتی شما وارد لینک سایتی می شوید اولین چیزی که توجه شمارا به خود جلب می کند، طراحی خاص و خلاقانه آن سایت است. یک ui یا رابط کاربری زیبا باعث می شود شما همیشه در ذهن مخاطبانتان زیبا و شیک باشید و بالعکس یک رابط کاربری وحشتناک باعث بوجود آمدن نظرات منفی از شما و کسب و کارتان در ذهن کاربر خواهد شد.

در سال 2025، دیزاین سایت و عملکرد آن به طور همزمان بر ذهن کاربران تاثیر می گذارد، به این صورت که طراحی سایت در این دوران فقط در مورد چگونه به نظر رسیدن سایت شما نیست، بلکه اینکه چگونه احساس می شود نیز مهم است.

در ادامه به توضیح برخی از ترند های طراحی سایت در سال 2025 میپردازیم.

1. جلوه های y2k، ترند سال 2025

با وجود اینکه طراحی های y2k مختص سال های 1990 و 2000 هستند ولی امروزه دوباره جای خود را در دنیای طراحی سایت پیدا کرده است.

معمولا طراحی به سبک y2k در سال 2000 دلایل خاص خود را داشت، این مدل طراحی ها یا بدلیل آسیب رسیدن به سیستم های قدیمی بود یا سیستم های آن زمان به دلیل عدم بروزرسانی توانایی طراحیی متفاوت و خلاقانه را نداشتند.

اما حالا بعد از گذشت 24 سال، از این طرح ها به عنوان طرح های نوستالژی و محبوب یاد میشود که اکثر کسب و کارها از این سبک طراحی در سال 2025 استفاده خواهند کرد.

جدا از این مسائل، مردم همیشه نسبت به هرچیزی که نوستالژیک است و حس و حال قدیمی می دهد اهمیت و توجه عجیبی نشان می دهند، که این سبک طراحی نیز از این قائده مستثنی نیست.

طراحی سایت y2k برای چه کسب و کارهایی مناسب است؟

معمولا سایت های تجاری، بازاریابی، خدمات طراحی، برند های مد و لباس، کسب و کارهای مربوط به فناوری و بازی و یا سایت های خاص در حوزه آنلاین شاپ از این مدل طراحی سایت استفاده می کنند که در ادامه به معرفی برخی از این کسب و کارها میپردازیم.

     1. spacejam.com

     2. windows93.net

     3. vapor95.com

     4. awards.com

y2k effects, ترندهای طراحی سایت در 2025

2. طراحی سایت به سبک شفاف یا Glassmorphism

اولین تصویری که در نگاه اول ذهن و چشم شمارا درگیر می کند، تصویر هدر سایت است که بیشتر اجزای صفحه را به خود اختصاص داده است، وقتی شما از جلوه glassmorphism برای هدر سایت استفاده می کنید، باعث منحصر به فرد و خاص نشان دادن خود در ذهن کاربران می شوید.

این روزها طراحی سایت فروشگاهی به سبک کادر های شفاف باعث محبوبیت فراوان میان کاربران شده است که تمام حواس مخاطب را به خود جلب میکند.

دلایل استفاده از سبک گلس مورفیسم

     1. جلب توجه:

این سبک از طراحی سایت با ظاهری شفاف و براق یک حس مدرن و بازنگری در سایت ایجاد میکند و جذابیت بیشتری برای کاربران دارد.

     2. ایجاد تجربه کاربری:

 طراحی های گلسمورفیسم با ظاهری شفاف و سه بعدی حس مدرن و شیک بودن را در طراحی سایت شما بوجود می آورد و این سبک به دلیل استفاده از فناوری های جدید و تازه  به عنوان یک روش جذاب برای ارتقای تجربه کاربری در سایت ها شناخته میشود.

     3. ایجاد ارتباط:

افکت های شیشه ای باعث بوجود امدن یک ارتباط قوی بین کاربران و محتوای سایت می شود و باعث می شود کاربران حس کنند به طور مستقیم با عناصر سایت در ارتباط هستند.

اغلب کسب و کارهایی مثل مد و فروش لوازم شخصی، کسب و کارهای مرتبط با تکنولوژی، خدمات مسافرتی و فروشگاه های انلاین  از  این سبک در طراحی سایتشان استفاده میکنند.

به طور کلی هر کسب و کاری که میخواهد ظاهری مدرن داشته باشد میتواند از استایل گلسمورفیسم در طراحی سایت خود استفاده کند.

glassmorphism, ترندهای طراحی سایت در سال 2025

3. استفاده از متن های خیلی بزرگ یا oversized text

این سبک اکثرادر بخش های هدر سایت با استفاده از فونت های جذاب  و رنگ های زنده و زیبا استفاده میشود. در سال 2025 به دلیل مدرنیته بودن این سبک نسبت به بقیه سبک های طراحی سایت بسیار محبوب خواهد بود، در این سبک انواع فونت هارا با افکت های مختلف سه بعدی ترکیب میکنند که خود دلیل اصلی جلب توجه و ترند بودن این سبک از طراحی سایت میشود.

مزایای طراحی سایت به سبک oversized text

     1. جلب توجه

     2. تاکید بر پیام

     3. تجربه کاربری قوی

     4. تعامل بیشتر

ولی حتما باید توجه داشته باشید که پیام شما به درستی در هدر سایتتان با این سبک انتقال پیدا کند و هماهنگی درستی با سایر عناصر در صفحه داشته باشد.

از جمله سایت هایی که از این سبک طراحی استفاده کردند، میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

BBC new

CNN

Newyork times

The Guardien

4. استفاده از انیمیشن برای متن ها

استفاده از انیمیشن در طراحی سایت میتواند جذابیت زیادی را بوجود اورد که این جذابیت باعث جلب توجه، تعامل با کاربر و افزایش و بهبود تجربه کاربری شود اما استفاده از انیمیشن بیش از حد باعث کند شدن سرعت سایت و کاهش تجربه کاربری می شود.

این سبک، متن را به شکل جذاب و انیمیشنی نمایش می دهد که  نه تناها خوانایی متن را افزایش می دهد بلکه تجربه کاربری را نیز بهبود می بخشد. متن ها می تواند با حرکت هایی مثل چرخش و فریم های متحرک در صفحه ظاهر شود و باعث زیبایی سایتتان شود.

استفاده از این مدل طراحی برای اکثر کسب و کارها مناسب است اما بهترین آن ها سایت های فروشگاه انلاین، شرکت های خلاق و شرکت های نرم افزار هستند.

شرکت های بزرگی مثل google ،spotify و nike به وفور از این سبک طراحی سایت استفاده می کنند.

5. تصویرسازی های دستی

اگر به دنبال یک سایت خاص و منحصر به فرد هستید که از صفر تا صد با سلیقه شما طراحی شود، به شما این سبک را پیشنهاد میکنیم چرا که این تصاویر متناسب با نوع کسب و کار شما و سلیقه تان از ابتدا طراحی می شود و استایل خاص و منحصر به فردی دارد.

این سبک از طراحی سایت به کاربران شما حس ارتباط نزدیک تر و گرمی و صمیمیت می دهد، و زمانی که از رنگ های جذاب در تصویرسازی های با کیفیت استفاده کنید توجه اکثر کاربران را به سایت خود جلب می کنید.

پس اگر شما کسب و کاری دارید که به دنبال برقراری ارتباطی صمیمی و دوستانه با مخاطبانش است به شما طراحی سایت با استفاده از تصویرسازی های دستی را به شدت پیشنهاد میکنم که با طراحی سایتتان خلاقیت و هنر را به رخ کاربران بکشید.

برخی  از کسب و کارهایی که از این سبک برای طراحی سایتشان استفاده کردند شامل موارد زیر می باشند:

     Mailchimp سرویس ایمیل مارکتینگ

     Trello مدیریت پروژه

     Esty بازار انلاین

     Invision ابزار طراحی پرتوتایپ

     Bacecamp ابزار مدیریت پروژه

نتیجه گیری

طراحی سایت در قزوین با گسترش روزافزون بیزنس های آنلاین و افزایش تقاضا برای خرید و فروش محصولات و خدمات از طریق اینترنت، به عنوان یکی از فعالیتهای مهم و استراتژیک برای کسب‌وکارها و فعالان دیجیتال در استان قزوین مطرح شده است. با توجه به اینکه قزوین به عنوان یکی از شهرهای با سابقه و پتانسیل‌های فراوان، دارای جامعه‌ای پویا و بازار متنوعی است، طراحی سایت فروشگاهی در قزوین می‌تواند به عنوان یک فرصت بی‌نظیر برای رشد و توسعه کسب‌وکارها در این منطقه در نظر گرفته شود.

آژانس دیجیتال مارکتینگ اورکس با ارائه خدمات حرفه‌ای و تخصصی در زمینه طراحی سایت، به کسب‌وکارها و فروشندگان این امکان را می‌دهد تا با استفاده از پلتفرم‌های آنلاین، به صورت موثر و بهینه، محصولات و خدمات خود را به مخاطبان خود عرضه کنند.

همچنین با ارائه خدمات “سئو در قزوین” می توانند حضور شما در پلتفرنم های آنلاین مثل گوگل را افزایش دهند. در نتیجه، طراحی سایت و سئو، به کسب‌وکارهای شما این امکان را می‌دهد تا با ورود به دنیای آنلاین، به سرعت و با کیفیت بالا، به توسعه و رشد خود پرداخته و در این مسیر، از رقبای پیشی بگیرید.