امروز برابر است با :1403-08-02

5 اشتباه رایج در هنگام استفاده از ماشین ظرفشویی!

بسیاری از ما آشکارا اعتراف می کنیم که زندگی بدون ماشین ظرفشویی دشوار خواهد بود. این لوازم یکی از خسته کننده ترین کارهای خانه را کم استرس و راحت تر می کنند. اما ماشین‌های ظرفشویی مشکلات خاص خود را دارند و استفاده درست از آن‌ ها بسیار مهم است، نه فقط به خاطر تمیز کردن ظروف تا حد امکان، بلکه برای اینکه ماشین ظرفشویی شما تا زمانی که ممکن است کار کند.

انتخاب قفسه اشتباه

اگر مطمئن نیستید که وسایل را در ماشین ظرفشویی کجا قرار دهید، در بیشتر موارد، ظروف پلاستیکی نگهداری مواد غذایی، لیوان ها، کاسه های کوچک در قفسه های بالایی قرار می گیرند.

همچنین استفاده از قفسه بالایی برای قطعات و چاقوها توصیه مناسب است.

قرار دادن ظروف نادرست

دسته بالا یا دسته پایین؟ دسته ها باید رو به بالا باشند. این بسیار قطعی است، به خصوص برای خانه هایی که بچه دارند یا بچه های کوچک با تخلیه ماشین ظرفشویی کمک می کنند. از این گذشته، شما نمی خواهید آنها به تیغه های چاقو یا شاخک های چنگال چنگ بزنند و آسیب ببینند.

استفاده بیش از حد از مواد شوینده

همه ما بعد از یک مهمانی شام یا غذای تعطیلات با حجم زیادی از ظروف کثیف مواجه بوده ایم وسوسه شده ایم مقداری مواد شوینده اضافی در سینی اضافه کنیم. اما این باعث نمی شود ظروف شما تمیزتر شوند. در واقع، باقیمانده‌ ی آن می‌ تواند ظروف شما را شن‌ دار کند. این به طور بالقوه می تواند منجر به تعمیرات گران قیمت شود.

عدم تمیز کردن و نگهداری ماشین ظرفشویی

مانند هر وسیله دیگری، نگهداری صحیح ماشین ظرفشویی ضروری است. اگر ماشین ظرفشویی شما فیلتر دارد، مهم است که آن را مرتب تمیز کنید. همچنین باید چشم‌ های خود را از مواردی مانند دانه‌ ها یا ضایعات غذایی که در ته ماشین ظرفشویی هستند را در اسرع وقت آنها را بردارید.

اگر متوجه شدید که ظروف شما مانند گذشته تمیز نمی شوند، دستگاه کثیف است، بو دارد، از یک پاک کننده ماشین ظرفشویی استفاده کنید.

کلید منظم ماندن

کلید منظم ماندن این است که عادت به کارکردن ماشین ظرفشویی در شب داشته باشیم. اگر گزینه‌ ای برای تنظیم اندازه بار وجود داشته باشد، این می‌ تواند به روشی کارآمد در مصرف انرژی انجام شود. هر روز صبح هنگام دم کشیدن قهوه آن را خالی کنید. این سیستم ساده باعث می‌ شود که کار ظرف‌ شویی کمی کم‌ تر باشد.

اشتراک گذاری