امروز برابر است با :1403-06-18

7 غذایی که به کاهش علائم آلرژی کمک می کند

هنگامی که بالاخره بهار و تابستان فرا می رسد، بسیاری از ما برای لذت بردن از هوای گرمتر و شکوفه های زیبای گل های فصل به بیرون می رویم. و در حالی که گل‌ها و سبزه‌ ها بدون شک زرق و برق دار هستند، اما اغلب می‌ توانند مجموعه‌ ای از علائم آلرژی آزار دهنده را ایجاد کنند. خارش چشم ها و گرفتگی گوش ها، بینی و گلو با هم ترکیب می شوند و در اوج فصل آلرژی بهاری احساس بدی به شما می دهند.

و در حالی که همیشه باید برای علائم آلرژی جدید یا بدتر شده به پزشک خود مراجعه کنید، برخی از داروهای خانگی وجود دارند که ممکن است برخی از بدترین اثرات آلرژی را کاهش دهند. یکی از ساده‌ ترین این درمان‌ ها، انتخاب عمدی غذایی است.

علائم آلرژی چگونه شروع می شود

علائم آلرژی فصلی مانند خارش گلو، آبریزش چشم و احتقان بینی ناشی از واکنش سیستم ایمنی بدن به چیزهای موجود در محیط مانند علف، و گرده است.

هنگامی که یک واکنش آلرژیک رخ می دهد، یک محرک خاص باعث می شود بدن پاسخ التهابی داشته باشد. به نوبه خود، مواد شیمیایی خاصی (مانند هیستامین ها) آزاد می شوند تا بدن را به حالت هموستاز برگردانند و بهبود را تسریع کنند. با این حال، این مواد شیمیایی همچنین منجر به علائم تحریک‌ کننده‌ ای می‌ شوند که همه ما با آلرژی مرتبط می‌ دانیم.

مواد مغذی که به تسکین آلرژی کمک می کنند

فقط برخی از این مواد مغذی عبارتند از ویتامین C، اسیدهای چرب امگا 3، تعداد انگشت شماری از ترکیبات گیاهی و پروبیوتیک ها. همه اینها به عنوان آنتی اکسیدان در بدن عمل می کنند تا به کاهش التهاب و حمایت از پاسخ ایمنی کمک کنند. بیایید کمی عمیق تر به شواهد پیرامون هر کدام بپردازیم:

ویتامین سی

ویتامین C که به عنوان یک آنتی هیستامین عمل می کند، به کاهش سطح هیستامین های محرک مرتبط با علائم آلرژی تنفسی فوقانی مانند خارش چشم، گوش و گلو و گرفتگی بینی کمک می کند.غذاهای سرشار از ویتامین C عبارتند از: توت فرنگی، گوجه فرنگی، کلم بروکلی، مرکبات و کلم بروکسل.

اسیدهای چرب امگا 3

اسیدهای چرب امگا 3 که قدرت مبارزه با التهاب چربی‌های امگا 3 می‌ تواند با آرام کردن سیستم ایمنی بر علائم آلرژی تأثیر مثبتی بگذارند. اسیدهای چرب امگا 3 را می توان در ماهی های چرب مانند سالمون، ماهی خال مخالی، آنچوی و ساردین و همچنین منابع گیاهی مانند گردو، دانه های چیا و کتان یافت.

پروبیوتیک ها

و در نهایت، اگرچه پروبیوتیک ها از نظر فنی یک ماده مغذی نیستند، اما افزودنی عالی دیگر به رژیم کاهش آلرژی خانگی هستند.پروبیوتیک ها باکتری های سالمی هستند که به افزایش تعداد جمعیت در میکروبیوم روده کمک می کنند، گروهی از تریلیون ها میکروارگانیسم که عمدتاً در روده بزرگ یافت می شود. میکروبیوم نقش بزرگی در پاسخ ایمنی کلی بدن ایفا می کند، که نشانه خوبی برای کسانی از ما است که با آلرژی دست و پنجه نرم می کنیم. غذاهای غنی از پروبیوتیک عبارتند از: ماست، کفیر، کلم ترش.

7 ماده غذایی برای از بین بردن علائم آلرژی

با در نظر گرفتن این مواد مغذی، غذاهای خوشمزه زیادی وجود دارد که می توانیم در اوج فصل آلرژی برای تسکین (در ترکیب با سایر مداخلات) به آنها روی آوریم. در اینجا هشت مورد از انتخاب های برتر ما آمده است:

عسل

وقتی صحبت از آلرژی های فصلی به میان می آید، عسل خام محلی می تواند برای درمان علائم و به طور بالقوه جلوگیری از عود آنها بسیار موثر باشد. این به این دلیل است که عسل یک ماده غذایی ضد التهابی قوی با فراوانی ترکیبات گیاهی مفید است. این شیرین‌ کننده چسبنده باعث تسکین کلی آلرژی و همچنین سرکوب سرفه می‌ شود. به علاوه، عسل محلی از طریق جمع آوری زنبور عسل از شهد و گرده گیاهان در منطقه شما ساخته می شود که ممکن است به خوبی باعث علائم شما شود.

زنجبیل

زنجبیل سرشار از کورستین ضد آلرژی است و به شما کمک می کند تا سریعتر و راحت تر از مه فصلی خود خارج شوید. با این حال، تحقیقات همچنین نشان داده است که زنجبیل با بسیاری از نشانگرهای التهابی که منجر به آلرژی می شوند، مانند ماست سل ها و سیتوکین ها مقابله می کند و به درمان علائم و پیشگیری بیشتر کمک می کند. این ادویه تند ستاره بسیاری از غذاهای آسیایی، شیرینی‌ها، سوپ‌ها، خورش‌ها و غیره است.

ماهی سالمون

وقتی صحبت از غذاهای غنی از امگا 3 می شود که آلرژی را کاهش می دهند، بیشتر مردم بلافاصله به ماهی سالمون فکر می کنند و دلیل خوبی هم دارد. این ماهی صورتی محبوب کاملاً سرشار از امگا 3 است و تنها در 3.5 اونس 100 درصد نیاز روزانه شما را تامین می کند. چه کبابی، پخته شده به صورت پاپیلوت، پخته شده یا سرخ شده در تابه، هیچ کمبودی در دستور العمل ها و چاشنی هایی وجود ندارد که به زیبایی این ماهی لطیف را برجسته کند.

آناناس

آناناس به عنوان یکی از تنها منابع غذایی معنی دار بروملین، انتخابی قدرتمند برای مبارزه با علائم آلرژی است، زیرا سرشار از ویتامین C است. این میوه شیرین و در عین حال ترش را می توان به غذاهای شیرین و خوش طعم، از جمله محصولات پخته شده، میوه ها اضافه کرد سالاد، ماریناد، سیب زمینی سرخ شده، سینی کیک و موارد دیگر.

پیاز

در حالی که بسیاری از مردم پیاز را با فواید فراوانی برای سلامتی مرتبط نمی دانند، این آلیوم یکی از بهترین منابع کورستین است که می توانید پیدا کنید و آن را به یک غذای فوق العاده برای مبارزه با آلرژی تبدیل می کند. همچنین اتفاقاً پیاز یکی از همه کاره ترین مواد در آشپزخانه است که به عنوان پایه طعم دهنده بیشتر سوپ ها، خورش ها، پاستاها، غذاهای برنجی، سس ها، سس های سالاد و بسیاری موارد دیگر عمل می کند.

زردچوبه

همانطور که قبلاً آموختیم، زردچوبه سرشار از ترکیب گیاهی تسکین دهنده آلرژی، کورکومین است، که آن را برای زمانی که علائم ظاهر می‌شوند، مفید است. زردچوبه یک عنصر حمایت‌کننده سیستم ایمنی است که ممکن است به مدیریت علائم آلرژی فصلی از طریق کاهش پاسخ التهابی سیستم ایمنی کمک کند. زردچوبه را می توان با آب گرم، عسل، زنجبیل و لیمو برای کاهش آلرژی ترکیب کرد، یا در سوپ، سیب زمینی سرخ شده، سس، سس و غیره هم زد.

میوه های خانواده مرکبات

مرکباتی مانند پرتقال، گریپ فروت، لیمو و لیموترش، برخی از شناخته شده ترین منابع ویتامین C هستند که در دسترس ما هستند. این باعث می شود آنها گزینه های عالی برای کمک به کاهش شدت علائم هر بیماری، از جمله آلرژی، باشند. از این میوه های روشن به عنوان یک میان وعده مغذی یا افزودن به چای، محصولات پخته شده، سالاد، سس، پاستا یا آبمیوه خانگی لذت ببرید.

اشتراک گذاری